Toon posts:

[divX] Geluid en beeld apart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn eerste DVD gebackupped met easy divX. Nou heb ik het beeld en de audio apart. En ik heb tevens 2 audio files (de ene is ongeveer 10x zo klein als de andere) die precies hetzelfde geluid bevatten.

Hoe zet ik dit bij elkaar? Ik heb geprobeerd met Virtualdub maar ik krijg die kleine file (ongeveer 100 mb) niet geopend bij de film. En ik neem aan dat ik niet het geluid van 1 gig er onder moet zetten.

Verwijderd

adobe premiere?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je het viedeo baestand niet geopend krijgt dan raad ik je aan om opnieu te proberen. Je rip is nl niet erg goed gelukt. En een DVD rip van 100mb is siowieso de moeite niet

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
De audio file is ongeveer 100 mb en de video file ongeveer 950-1000 mb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er ook niet uit met adobe premiere.... :'(

Iemand nog andere tips ?

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Uhmm volgens mijn heb je her verkeerd geript want als je dvd naar divx ript hoort die divxfile zelf al die audio te hebben dat kan je selecteren als het goed is. bij opties voor het rippen moet je onder audio en dan codec mp3format

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik heb vandaag mijn eerste DVD gebackupped met easy divX. Nou heb ik het beeld en de audio apart. En ik heb tevens 2 audio files (de ene is ongeveer 10x zo klein als de andere) die precies hetzelfde geluid bevatten.
Ik neem aan de de ene audiofile wav is, en de andere audiofile mp3 ? Dat zou het verschil in grootte verklaren.
Hoe zet ik dit bij elkaar? Ik heb geprobeerd met Virtualdub maar ik krijg die kleine file (ongeveer 100 mb) niet geopend bij de film. En ik neem aan dat ik niet het geluid van 1 gig er onder moet zetten.
Die grote file is het ac3 geluid in .wav formaat. Die moet je inderdaad NIET in de film toevoegen. Ik heb toevallig onlangs met hetzelfde bijltje gehakt en de oplossing gevonden in het programma VOB2AUDIO (ff zoeken op www.doom9.org en je kunt het daar downloaden). Bij dit vob2audio zit een helper-programma dat een mp3-file een wav HEADER geeft. Vervolgens kun je met VirtualDub de .wav file (is dus een vermomde mp3 file) openen en toevoegen aan je geluidloze avi.

Op de volgende manier:
Open de avi-film;
Ga naar Sound en kies wav-audio;
Open de fake wav-file;
Kies voor zowel audio als video dat je het onverwerkt wegschrijft (ben ff de term kwijt);
Save Avi, et voila! :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Super! Ik ga meteen aan de slag!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu die fake audio file gemaakt en geopend in virtual dub maar hoe save ik nu alles in 1 file?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

verkeerd topic.. sorry

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Schop...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
File -> Save as AVI misschien?? :)

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan wordt dat ding HEEEEEEEl groot :'(

Sorry, ben een beetje een divx n00b :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dan moet je bij Video en Audio op Direct Stream Copy zetten.. je wilt namelijk niet opnieuw encoden..

Het kan zijn dat je geluid dan een beetje uit sync is; dan moet je een beetje spelen met de interleave functie bij 'audio'

[edit]
of bij 'video' Framerate op video and audio durations match..

Pvouput live

Pagina: 1