60MM Heatsink & 80MM Fan

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hallo Allemaal,

Ik weet het, UTFS. maar blijf toch met een aantal kleine vragen zitten:

Ik heb dus een Spire cooler. Daar wil ik een Fanadapter opzetten met een 80MM fan.

Vraagen:

1. Wat is een goede 80 MM koeler? Hij moet goed koelen en mag NIET veel geluid maken!

Denk een Papst. Maar ja, welke?

2. Door de Fanadapter word de koeler veel groter (hoger). Word hij dan niet te zwaar?

3. Dit is voor mij een belangrijke vraag: Door de fanadapter word de "buis"waar hij door blaast (of zuigt :? ) kleiner. Heeft het dan nog wel zijn?

4. Moet de koeler blazen op de heatsink of juist zuigen? (volgens mij blazen, maarw ete het nie zeker!)

5. Hoe maak ik de onderkant van mijn Heatsink GOED schoon, zodat er Artic Silver 2 onder kan?

6. Hoe maak ik mijn Proc goed schoon voor Artic Silver 2.

Zijn er een aantal mensen die een paar vraagjes kunnen beantwoorden :?

Oke Thnx :)

Maarten

edit:

Heeft er iemand plaatjes van zijn Proc met Fanadapter er tussen?

Verwijderd

Ik zou gewoon een betere cooler kopen ipv die fanadapter. Das gewoon maar een hint :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Ik heb ook een fadadapter geprobeerd: RUK!

Wat ik heb gedaan is een 80mm fan met 1 schroef (dus 1 hoek) vastgezet op mijn Alpha 60mm heatsink, het ziet er weliswaar een beetje eigenaardig uit, maar het koelt beter dan de 60mm fan die er eerst op zat!

Probeer het maar eens!

Hoe het eruit ziet boeit me niet zo.... maar de temperatuur blijft aan de normale kant icm m'n 2 casefans :)

I love watercooling

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Je hebt ook van die schelpkoelers. K weet ff niet hoe die heten maar die maken vrij weinig geluid en koelen wel goed. K dacht dat de Silverado Noisecontrol zo'n ding erop heeft zitten. Als ik nu een fan moest kopen werd het er zeker weten zo eentje

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57
5. Hoe maak ik de onderkant van mijn Heatsink GOED schoon, zodat er Artic Silver 2 onder kan?
6. Hoe maak ik mijn Proc goed schoon voor Artic Silver 2.
edit:

Heeft er iemand plaatjes van zijn Proc met Fanadapter er tussen?

antwoorden:
1. Ja een papst is stil. kijk is hiero: Papst 8x8cm fans de NGML en de NGM zijn goeie :)

2. Het complete zaakie wordt natuurlijk wel zwaarder, maar het zal nog wel redelijk meevallen, als je je pc veel meeneemt naar LANpartys zou ik wel de fanadapter+fan er af schroeven voor het vervoer.

3. het zal niet veel schelen denk ik, misschien wordt hij niet eens koeler (indien warmer: nog geen 2 graden denk ik), maar een 8x8cm fan is stiller dan een 6x6cm fan

4. Blazen, lijk mij het beste. Volgens mij zijn spire heatsinks vooral geschikt voor fans die blazen.

5. zou ik niet zo snel weten. Nagellakremover werkt wel denk ik

6. zie 5

plaatje!!
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/25-25G.JPG

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:34
Op dinsdag 19 februari 2002 18:36 schreef PASware het volgende:
3. het zal niet veel schelen denk ik, misschien wordt hij niet eens koeler (indien warmer: nog geen 2 graden denk ik), maar een 8x8cm fan is stiller dan een 6x6cm fan
Is het verschil echt maar twee graden? Omdat ik dacht om een ALPHA PAL8045 te kopen en deze door middel van een zelfgemaakte fanadapter en een soepele buis te verbinden met twee 12cm fans die op de zijkant van mijn case gemonteerd zijn om zo de warme lucht rechstreeks naar buiten te blazen (bij deze koeler moet de ventilator zuigen).

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

doorgaans lukt het beter als grote fans zuigen ipv blazen.
Maar dat verschilt ook van kast tot kast. Dus gewoon beide even proberen zou ik zeggen.

Geen inspiratie

Verwijderd

op http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm kun je mooi fans vergelijken

(ik heb trouwens een 80mm vastgezet met naaigaren, werkt ook prima, om de HS en fan heen)

je kunt ook zelf een fanadapter maken, van welk materiaal weet ik alleen niet http://florisson.envy.nu/80mm.gif

als iemand me kan vertellen hoe ik het ook zou kunnen doen met een fanguard mag ie me nu blij maken (kom er bij search niet uit)

Verwijderd

ik had een delta80mp op me Coolermaster geklemd met ijzerdraad, nu een sunon92.

temp is iets gestegen, maar het geluidsniveau is wat beter te verdragen :)

• D-Three
  • Laatst online: 07:34
Op dinsdag 19 februari 2002 19:22 schreef florisson het volgende:
als iemand me kan vertellen hoe ik het ook zou kunnen doen met een fanguard mag ie me nu blij maken (kom er bij search niet uit)
Hoe bedoel je? Toch gewoon de fanguard op jouw fan monteren?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
is er iemand die ff zijn temps kan posten met een Fanadapter?

En zijn er misshcien foto's?

• Eindewege
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

antwoorden op 5 en 6:

ik heb mn proc en heatsink met wasbenzine schoongemaakt, als je een beetje uitkijkt is dat goed te doen, helemaal schoon lukt alleen niet, want al die kleine putjes blijven vol met artic silver, maarja...

Van Zeeland dan misschien ??

Pagina: 1