Comp1 pingt Comp2 niet, 2 wel 1...

Pagina: 1
Acties:

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 18:31
Ik moet het hier maar eens proberen, denk ik :/

Mijn probleem is als volgt: ik heb een (bijna) netwerkje van 2 computers. De ene (voor gemak PB) draait op WinME en de ander (IBM) draait op Win98 SE.
Bijde computers zitten ingedeeld in een netwerkje met de naam "Thuis". Allebei hebben ze een IP toegekend gekregen, nl PB = 192.168.0.1 & IBM = 192.168.0.2 en allebei Subnetmask 255.255.255.0 ...

Als ik wil pingen dan kunnen beide computers zichzelf (natuurlijk?) pingen. En, als de IBM de PB wil pingen, werkt dat ook gewoon. Maar, als de PB de IBM wil pingen, volgt er een timeout :(

Onder netwerkomgeving bij de IBM, win98, staat alleen de IBM.
Onder "mijn netwerklocaties" bij de PB, winME, staat alleen de PB...

De IBM heeft als netwerkkaart een ISA-netwerkkaart van ik dacht iets van 10mbps (kan dat kloppen?), en de PB heeft als netwerkkaart een PCI-Ethernetkaart van Sitecom, 10-100Mbps.
Als verbindingskabeltje heb ik een UTP CrossLink-cable van DomestIcon...
Op allebei de kaarten brandt gewoon dat groene lichtje, en de kabel is ook in orde (voor de reinstall van de IBM deed het netwerk het wel gewoon).

Ik heb dus alleen bij de TCP/IP-protocol (bij beide comps) een IPadres & subnetmask opgegeven... Niks meer & niks minder :)
Bestands & printerdeling staan ook aan, en ik heb bij beide computers de C-schijf als "delen" aangevinkt... Dus daar kan het niet aan liggen.
Als je nog meer info nodig hebt moet je het maar vragen, en desnoods uitleggen hoe ik dr bij moet komen (Extreme newbie :D).

Plz, iemand help me :'( Hoe maak ik mn netwerkje weer in orde??

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien een firewall geinstalleerd?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• eXtReMeBiE
Yepz.. ZoneAlarm.. Hij staat wel local op "Low Security"... K weet niet of dat wat uitmaakt?
Dus ik moet m wissen? (hij staat op beide computers..)

Het probleem is dan alleen, dat ik zo'n beetje 5 meldingen/minuut binnenkrijg van internet... Ik heb blijkbaar een (paar?) Trojan(s) en dat soort zooi op mn computer gekregen? Of ben ik nu paranoïde aan het worden? ;)

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Uninstall is ook weer zo drastisch...
je zou in ieder geval zonealarm alleen effe uit kunnen zetten. Al was het alleen maar om te kijken of die de oorzaak van het probleem is.

• eXtReMeBiE
Meesterlijk >:) Hij werruuuukt :D
Stom van me dat ik daar niet eerder aan dacht |:(
Bedankt! :D

<EDIT>Uhmm... Dus nu moet ik iedere keer ZoneAlarm uit gaan zetten? :/
Dan maar laten inbreken ;)

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Volgens mij hoef je hem niet uit te zetten, alleen beter configureren.
Waarschijnlijk staat (ondanks the low security) het niet antwoorden op ping requests nog steeds aan in je Zonealarm.
Zoek eens in dat security scherm. Ik geloof dat daar een 'customize' button is of iets dergelijks.
Als het goed is kun je daar wat beter fine tunen wat er wel en niet mag.
Pagina: 1