Toon posts:

waarom kan een een fcpga2 proc eigenlijk niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb dus een P3B-F bordje en een asus s370DL converter.
nou heb ik dus een celeron 1000 besteld die natuurlijk erin past, nml de 128kb versie (coppermine), nou hebben die mongolen bij bbsnederland mij dus toch een tualatin versie gstuurd :( :( :( . nu wil ik hem dus retouren en de goede terug krijgen. maar de mongolen beantwoorden mijn meel niet, (al 2 dagen niet). Nou vroeg ik mij af waarom zo'n tualatin niet past. hij is dus fcpga2 en is dit waarom het nie kan? want als het alleen het voltage zou zijn dan kan ik het nog wel proberen dacht ik. die converter kan je nml. op 1.5volt zetten en de tualatin vraagt om 1.475volt , dus misschien kan het dan wel :? :? :? . Ik wil dit iig wel zeker weten omdat ik hem nu nog gesealed enzo heb en als ik de proc open maak mag ik hem misschien niet meer retouren. heeft iemand het geprobeerd met deze onderdelen.

p.s. ik weet dat er heel vaak gezegd wordt dat het absoluut niet kan, maarja een mens is nou eenmaal nieuwschierig >:)

Verwijderd

och dat beetje extra 0.025 maakt helemaal niets uit,
je kunt hem zelfs zo makkelijker overclocken.

ik zal het zo houden als ik jou was,
die ship is namenlijk een stuk duurder dan de gewone celleron

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 19 februari 2002 19:28 schreef jorentref het volgende:
och dat beetje extra 0.025 maakt helemaal niets uit,
je kunt hem zelfs zo makkelijker overclocken.

ik zal het zo houden als ik jou was,
die ship is namenlijk een stuk duurder dan de gewone celleron
FCPGA en FCPGA2 passen wel beide 370 pinnen, MAAR de implementatie ligt anders, je kunt hm er dus wel in stoppen en het voltage zal ook het probleem niet zijn, maar je chipset kan er niet mee over weg!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik hoor dus steeds dat het niet kan????? waarom zeggen ze dit dan?

Verwijderd

Topicstarter
aha en dat weet je zeker dus, het is niet zo dat hij het toevallig kan doen :P

Verwijderd

mmm, raar.

vriend van mij heeft ook al 'perongeluk'
de 2 versie gekregen van gisron!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ze erg moeilijk leverbaar worden :(

Verwijderd

weet je zeker dat het een cellie tualatin is ipv gewone cellie in ee tualatin verpakking? want de 'oude p3's/cellies' worden nu ook in de fcpga2 verpakkingverkocht maar zijn nog gewoon hetzelfde (zijn dus geen fcpga2)

je kunt het zien aan de hoeveelheid cache
de oude heeft nog gewoon 128kb(fcpga) en de nieuwe 256kb (fcpga2)

Verwijderd

Topicstarter
dat betekent dus dat ik de doos moet openmaken, en dat durf ik dus niet, anders mag ik em misschien niet terug geven. maarre op die sticker die er opgeplakt is aan de zijkant staat ook gewoon 0.13 micron en 256 kb, dus lijkt me dat die er ook wel, in zit!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:01 schreef demonz het volgende:
dat betekent dus dat ik de doos moet openmaken, en dat durf ik dus niet, anders mag ik em misschien niet terug geven. maarre op die sticker die er opgeplakt is aan de zijkant staat ook gewoon 0.13 micron en 256 kb, dus lijkt me dat die er ook wel, in zit!
dat betekend gewoon terug sturen (eerst ff bellen omdat de mail zo lang duurt)

Verwijderd

Topicstarter
bellen kan dus nie, nemen niet op, staat ook op hun site >>>>>>>>>>>>>>> mongolen

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

De lagere Vcore en FCPGA2 is niet het enige afwijkende. Intel heeft ook het busprotocol van de CPU gewijzigd waardoor de CPU niet meer functioneert met de oude chipsets (zoals de 440BX). Van de huidige chipsets (zoals de i815) heeft intel herziene versies uitgebracht die het busprotocol van de Tualatin ondersteunen.

De bekende Powerleap convertor heeft dus behalve een eigen voltage regulator (voor de lagere Vcore) en een FCPGA2 socket ook logica aan boord om het Tualatin busprotocol compatibel te maken met de oudere chipsets.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

[off topic]
waat heb je die convertor vandaan getoverd??

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Het is idd het busprotocol: de Coppermine gebruikt de AGTL+ bus en de Tualatin gebruikt de gewijzigde AGTL (zonder plus) bus. Het verschil heeft o.a. te maken met busterminatie. Hiero kun je zo'n adapter bestellen (€ 70,-).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 20 februari 2002 10:05 schreef Abbadon het volgende:
Het is idd het busprotocol: de Coppermine gebruikt de AGTL+ bus en de Tualatin gebruikt de gewijzigde AGTL (zonder plus) bus. Het verschil heeft o.a. te maken met busterminatie. Hiero kun je zo'n adapter bestellen (€ 70,-).
Dat ding werkte volgens mij niet op een asus P3B-F hor, er stond ergens zon lijst met mobo waar hij niet op werkt.
Maar 70 euro is erg duur voor zon ding voor 100 euro heb je een mobo dat tu ondersteund.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Als er staat 0.13 micron 256 kb cache dan is het een Tualatin.
De coppermine is nl. 0.18 en 128 kb cache.

De nieuwe Celeron werkt alleen met een Powerleap converter. Die kost 65 euro geloof ik. Anders zit er niets anders op dan em om te ruilen. Het probleem is alleen dat de coppermine versie er in hoog tempo uitgaan.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op woensdag 20 februari 2002 12:07 schreef memendo het volgende:

[..]

Dat ding werkte volgens mij niet op een asus P3B-F hor, er stond ergens zon lijst met mobo waar hij niet op werkt.
Maar 70 euro is erg duur voor zon ding voor 100 euro heb je een mobo dat tu ondersteund.
Als je op die link klikt zie je dat 'ie gewoon op de P3B-F werkt. Heb nog nergens gelezen dat 't niet werkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op woensdag 20 februari 2002 12:07 schreef memendo het volgende:

[..]

Het P2B-F (en alle andere P2B varianten) wordt (nog) niet ondersteunt door deze convertor. Het P3B-F wel.

70 euro is idd nogal prijzig. Een nieuw moederbord met Tualatin ondersteuning en snellere HDD interface komt dan in zicht.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Dat Powerleap ding is (ik zeg het nog maar eens :P ) volgens mij niet los te koop, maar dit ding dus wel, en het is het zelfde:

http://www.topgrade.de/

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:59
D'r worden hier een paar zaken door elkaar gehaald: de packaging (FCPGA2) heeft op zich weinig met de core (Tualatin) te maken. FCPGA2 CPUs passen prima in Socket370 moederborden (of converters), maar Tualatin cores werken niet met moederborden (of converters) die alleen de Coppermine cores ondersteunen.

De FCPGA2 packaging heeft een standaard heat spreader, FCPGA had dat niet. Er is bijv. een Coppermine PIII 1GHz met FCPGA2 packaging, en die werkt gewoon in Coppermine Socket370 moederborden.

Het punt is dus dat je een Celeron 1000 met coppermine core moet hebben. Een Celeron met tualtin core zal zeker niet werken, tenzij je een nieuwe converter aanschaft (of een Coppermine Celeron neemt :))

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 20 februari 2002 15:24 schreef JungleJim het volgende:

De FCPGA2 packaging heeft een standaard heat spreader, FCPGA had dat niet. Er is bijv. een Coppermine PIII 1GHz met FCPGA2 packaging, en die werkt gewoon in Coppermine Socket370 moederborden.
Oh ik kan daar niets over op de intel site vinden, doe is een linkje want volgens mij bestaat dat ding niet (Cop met FCPGA2 packaging)

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:59
Op woensdag 20 februari 2002 15:30 schreef memendo het volgende:

[..]

Oh ik kan daar niets over op de intel site vinden, doe is een linkje want volgens mij bestaat dat ding niet (Cop met FCPGA2 packaging)
Zie http://support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm, de PIII 1GHz met s-spec SL5FQ/SL5B3, stepping cD0. Steppings die beginnen met c zijn overigens Coppermines, steppings die beginnen met t zijn Tualatins.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 20 februari 2002 15:51 schreef JungleJim het volgende:

[..]

Zie http://support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm, de PIII 1GHz met s-spec SL5FQ/SL5B3, stepping cD0. Steppings die beginnen met c zijn overigens Coppermines, steppings die beginnen met t zijn Tualatins.
Damm je hebt nog gelijk ook, maar dat ding zal wel ontiegelijk zeldzaam zijn (ik had er nog nooit van gehoord)
Lijkt me wel mooi als ze dat ding ff met een 1ghz P!!! zonder FCPGA2 packaging gingen vergelijken. Kun je namelijk mooi zien of en hoe het de koeling beinvloed.

Verwijderd

Topicstarter
pffffffff, blijft een beetje vaag allemaal, maarre ik heb hem net terug gestuurd want het was er toch echt 1 met tualatin core (256kb + 0.13micron), bedankt voor de reply's .
ze namen eindelijk contact op en ik krijg mijn geld terug, de 128kb versie's zijn OOK niet meer door hun leverbaar, dit is mij dus al door andere winkels hiervoor ook al verteld. het lijkt erop alsof ze die coppermine met razendsnelheid eruit gooien. maarrrrr ik heb meteen 1tje bij beat-it besteld want op hun site stond dat er nog 16stuks waren, nu maar hopen dat dit wel goed gaat.

Verwijderd

Topicstarter
WOW , nu nog maar 6 stuks op voorraad en vanmiddag waren dat er dus nog 16, aiaiiai ik hoop dat het goed gaat, ik heb het geld nml. al overgemqakt :(

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 16:22 schreef demonz het volgende:
pffffffff, blijft een beetje vaag allemaal, maarre ik heb hem net terug gestuurd want het was er toch echt 1 met tualatin core (256kb + 0.13micron), bedankt voor de reply's .
ze namen eindelijk contact op en ik krijg mijn geld terug, de 128kb versie's zijn OOK niet meer door hun leverbaar, dit is mij dus al door andere winkels hiervoor ook al verteld. het lijkt erop alsof ze die coppermine met razendsnelheid eruit gooien. maarrrrr ik heb meteen 1tje bij beat-it besteld want op hun site stond dat er nog 16stuks waren, nu maar hopen dat dit wel goed gaat.
norrod heeft de 128kb versies nog :Y)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Op woensdag 20 februari 2002 16:27 schreef demonz het volgende:
WOW , nu nog maar 6 stuks op voorraad en vanmiddag waren dat er dus nog 16, aiaiiai ik hoop dat het goed gaat, ik heb het geld nml. al overgemqakt :(
waar heb je die convertor vandaan (ben ook nog op zoek naar 1tje.

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Verwijderd

Topicstarter
als je de S370DL bedoelt, van www.overclockers.co.uk voor 20 pond en een beetje, heel snel bezorgd

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Bij Alternate hebben ze ook nog de PIII-1100E (de snelste met 100 MHz FSB!). Is volgens mij ook een Coppermine. Weet alleen niet of het BIOS van het P3B-F deze CPU kent.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, is zeker een toppertje erin maar wel 100 euro duurder en dus out of the question maar bedankt
Pagina: 1