poorten tcp/ip

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
welke poorten moet ik openzetten om mijn netwerk te kunnen browsen?? Ben al een poos aan het zoeken, maar kan niks vinden!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Bedoel je surfen of op shares van een andere computer komen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 19 februari 2002 18:02 schreef marsian het volgende:
welke poorten moet ik openzetten om mijn netwerk te kunnen browsen?? Ben al een poos aan het zoeken, maar kan niks vinden!
ligt er aan wat je onder browsen verstaat internet via IE (of elke andere browser) poort 80??
samba/windows shares op je LAN? 135-139

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
gaat om het browsen van andere computers. Ik kan mijn server niet verkennen als de firewall aanstaat en ik probeer dus een acces-rule toe tevoegen zodat dat wel kan.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Op dinsdag 19 februari 2002 18:27 schreef erkens het volgende:
ligt er aan wat je onder browsen verstaat internet via IE (of elke andere browser) poort 80??
samba/windows shares op je LAN? 135-139
kleine correctie: om te kunnen browsen op internet hoef je echt niet poort 80 open te hebben.
Poort 80 hoeft alleen maar als je zelf een webserver wilt draaien. Je eigen browse requests gaan meestal over de hogere poorten naar buiten (>1024).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 19 februari 2002 18:38 schreef marsian het volgende:
gaat om het browsen van andere computers. Ik kan mijn server niet verkennen als de firewall aanstaat en ik probeer dus een acces-rule toe tevoegen zodat dat wel kan.
Ofwel NETBEUI als protocol gebruiken ofwel connectie op je lokaal ip toelaten op poort 137/138/139

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1