van videoband naar dv-camera

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 04:07
Is eht mogelijk om een videoband rechtstreeks te kopieren naar mijn sony dcr-pc100 dv camera??? Zo ja, hoe??? Welke kabels moet ik waar op aansluiten. Alvast bedankt!!!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet het niet zeker, maar heeft je camera geen s-video ingang ? Gewoon ff connectortje halen bij je lokale hifi-boer en dan kan je gaan copieren.

• vandenhende
zie wel een s-video "ding" zitten maar ik weet niet of dat een input of output is.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 17:43 schreef vandenhende het volgende:
Is eht mogelijk om een videoband rechtstreeks te kopieren naar mijn sony dcr-pc100 dv camera??? Zo ja, hoe??? Welke kabels moet ik waar op aansluiten. Alvast bedankt!!!
hangt er vanaf als jou camera kan opnemen via de s-vhs ingang / uitgang dan wel anders niet
maar anders kan het nog wel via de dv-ingang mits dat die werkt omdat die by de meeste dvcams uitgeschakeld is
gelukig kan je die wel weer aanzetten of aan laten zetten

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 17:51 schreef vandenhende het volgende:
zie wel een s-video "ding" zitten maar ik weet niet of dat een input of output is.
normaal alleen uitgang

• vandenhende
ik heb een dv-in. Maar dat is via die firewire aansluiting, toch?? En die kan ik weer niet op mijn videorecorder aansluiten. Maar ik weet zeker dat ik een dv-in heb die werkt. (gebruik hem namelijk met monteren)Dus kan het zo ook? Sorry voor deze onnozele vraag maar ik ben ook maar een beginner!

• vandenhende
of werkt die dv-in misschien ook op mijn s-video kanaal???

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

kijk effe in je manual zou ik zeggen. Die "verraad" onmiddelijk of die S-Video ook een ingang is.
Jehebt dan natuurlijk wel alleen video, en er zit waarschijnlijk geen aparte audio-ingang op je camera.

Die DV (of i-link zoals sony het noemt) lijkt me sowieso geen optie, omdat je die waarschijnlijk niet op je videorecorder kan aansluiten.

makkelijkste is als je een zgn composite ingang hebt op de camera (net zoals op mijn TRV900 8-) )
Simpele scart-converter naar tulp en een kabeltje met drie tulpjes (audio links/rechts en video) aan de ene kant en zo'n koptelefoon-achtige connectie (jack heet dat geloof ik) aan de andere kant.

Nogmaals, hangt van de mogelijkheden van je camera af.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:01 schreef vandenhende het volgende:
of werkt die dv-in misschien ook op mijn s-video kanaal???
nee dat werkt niet nee en de kans dat je dv-in hebt is vrij klein of je moet hebt hem eraf laten halen

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 17:43 schreef vandenhende het volgende:
Ik heb de zelfde camera, en doe het door middel van devideo band afspelen op de tv .
De camera aansluiten met het snoer wat bij de camera zit.
het is een snoer met een haakse stekker deze doe je in de voorkant van de camera ( de gele plug audio/video)
De andere kant van het snoer (drie stekkers) in de tv pluggen, dit kan ook door een scart adapter.
En nu het tv beeld opnemen.
Het beeld wordt nu digitaal en zelfs mooier dan het orgineel.

Het kan ook door deze kabel aan de video recorder te pluggen en het beeld op je camera lcd te volgen.

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

Op dinsdag 19 februari 2002 18:48 schreef melanieromy het volgende:

[..]
Het beeld wordt nu digitaal en zelfs mooier dan het orgineel.
:? Sorry? Dit mag je me effe uitleggen...Hoe kan je beeld mooier worden dan het origineel?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:51 schreef grep het volgende:

[..]

:? Sorry? Dit mag je me effe uitleggen...Hoe kan je beeld mooier worden dan het origineel?
Ja hoe dat kan weet ik ook niet maar ik heb al diverse vhs banden opgenomen naar mijn DV band van de camera.
En als ik dit dan weer afspeel (dus camera aan de tv) is het beeld beduidend beter dan de orginele vhs band.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:51 schreef grep het volgende:

[..]

ja want das niet mogelijk namelijk

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:54 schreef divx4me het volgende:

[..]

ja want das niet mogelijk namelijk
Nou dan ben ik de gelukkige waar dat wel kan, vraag me niet hoe.
Het zal wel met het omzetten naar digitaal beeld te maken hebben.
Pagina: 1