Toon posts:

Logitech Cordless Optical Mouse vreet batterijen

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet al te lang geleden een Logitech Cordless optical muisje gekocht en ben wel tevreden over het beestje. Alleen het muisje is nogal gulzig en vreet nogal wat batterijen, wat zijn baasje niet zo leuk vind. Binnen anderhalve week trok ie een setje verse (weliswaar goedkope) penlites weg.

Ik kan natuurlijk gewoon een setje oplaadbare batterijen kopen, en niet zeuren over batterij verbruik, maar ik was benieuwd of er meer mensen last hebben van dit vreetgraage muisje.:Y)

Mark

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Yup. Tis geloof ik vrij algemeen bekend dat die cordless optical's batterijen vreten bij het leven :) Gewoon maar oplaadbare kopen dus :+

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-12 23:34
ach hier gaan ze gemmiddeld 2maanden mee, toch zeker 6 uur per dag gebruik...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 08:52
ik heb een microsoft cordless optical muis en die zuipt ook batterijen. ik gebruik nu 1500maH oplaadbare batterijen.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 20:59

Tenesmia

First Sergeant

ik heb er eigenlijk ook helemaal geen problemen mee ...
( Cordles Desktop Optical ) :?

Ad Astra Per Aspera

• Tinman
  • Laatst online: 22-12 08:52
Op dinsdag 19 februari 2002 17:45 schreef PsYgHo het volgende:
ach hier gaan ze gemmiddeld 2maanden mee, toch zeker 6 uur per dag gebruik...
heb je een optische muis ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12 12:28

FastBunny

Give it the Works !

heb de logitech cordless optical wheelmouse. Heeft maar 1 penline nodig :Y) En doet met GP 1800mAH NiMH batterijen t een maand of 1,5/2 met heeel veel gebruik. zeker 10 uur per dag. Dus valt mee vind ik

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb dezelfde muis (cordless optical). ik doe eem maand met de batterijen.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 19 februari 2002 17:47 schreef Iron Mike het volgende:

[..]

heb je een optische muis ?
Kan me niet voorstellen....Sorry, ik zeg het verkeerd, nee dat kan niet :) :P

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een van de eerste versies van logitech cordless desktop. Mijn cordless vreet niet echt batterijen eigenlijk?

Zitten dan wel dure alkaline dingen in maar gaat lang mee. Heb laatste keer iets van 3 maanden mee gedaan.. 8 a 9 uur per dag..

Verwijderd

Ik dacht dat dit bekend was maar mij boeid het niet wij hebben een winkel vol met batteryen })

• Majapro
  • Laatst online: 14-12 05:29

Majapro

Deventer

hai die hai,

de mijne vreet 1 set (2 batterijen :)) per 2 weken, erg duur moet ook maar naar de oplaadbare toe geloof ik :(

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:01

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

cordless muizen verbruiken het meest als je ze op een donkere ondergrond gebruikt.

probeer het eens met een witte muismat.

Sys Specs

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Ik heb dezelfde muis, en idd hij vreet batterijen. Maar met GP Power batterijen (1800mA, NiMH) kan ik ongeveer 1.5 maand doen. Dus dat is wel ok :)

iRacing Profiel

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:30
Ik heb ook een cordles optical, en met zo'n 3 uur per dag heb ik 3 maanden met het orginele setje AAA's gedaan, en ik heb een vrij donkere mat.
Ik heb hier al meer over gelezen, en ik snap niet echt waar dat hoge batterij gebruik vandaan komt :?

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

De originele batterijen hebben 1 maand zeer intersief gebruik uitgehouden, ze zijn nog niet helemaal leeg (volgens mouseware) maar af en toe hield de muis gewoon op... dus ff paar oplaadbare erin gestopt :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• NitroX infinity
  • Nu online
ben ik toch zo blij dat ik een optical met een usb kabeltje heb :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Koop eens beter batterijen, duracell ofzo, scheelt echt een hoop. Zorg iig dat je alkaline batterijen hebt, die zijn veeeeel beter dan "gewone". Ik heb ook een cordless optical van logitech en zit vrij vaak achter mijn pc, toch wel minimaal een uurtje of 3 per dag. Bij mij gaan ze zeker een week of 6 mee.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 17:43 schreef Istari het volgende:
Ik heb niet al te lang geleden een Logitech Cordless optical muisje gekocht en ben wel tevreden over het beestje. Alleen het muisje is nogal gulzig en vreet nogal wat batterijen, wat zijn baasje niet zo leuk vind. Binnen anderhalve week trok ie een setje verse (weliswaar goedkope) penlites weg.

Ik kan natuurlijk gewoon een setje oplaadbare batterijen kopen, en niet zeuren over batterij verbruik, maar ik was benieuwd of er meer mensen last hebben van dit vreetgraage muisje.:Y)

Mark
De ondergrond maakt ook wat uit... ik heb nl een zwarte muismat en ik moet om de maand vervangen.... pc staat vanaf 16:00 uur aan tot 0:00 elke dag...

Mijn neef moet om de 2 weken vervangen met een bruin bureau (zonder muismat) ik heb btw Duracell batterijen...

(is het btw niet zo dat lichte kleuren licht beter absorberen)

Verwijderd

het btw niet zo dat lichte kleuren licht beter absorberen)
Leg je muis eerst eens op een zwarte ondergrond en dan een lichte ondergrond

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 20:41
Kan je elke gewenste versie batterijen erin flikkeren dan?
Qua Miliampere dan?
Ik doe gvd een week met een setje rechargers!!

(cordless optical van logitech)

Verwijderd

Ik heb ook de logitech cordless optical en er moeten elke 2 weken weer nieuwe batterijen in...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 23:57 schreef 1234test het volgende:
Ik heb ook de logitech cordless optical en er moeten elke 2 weken weer nieuwe batterijen in...
Wat voor een batterijen doe je d'r dan in? Gebruik jij je muis 24/7 ofzo dat jij 2x zo kort met je batterijen doet?

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 20:41
hmzzz..... van alles eigenlijk... nu philips longlife
en rechargebles zijn van Varta

• winand
  • Laatst online: 21-12 01:07
Hmm, ik snap er niets van:

Ik heb zelf een logitech cordless optical desktop (die zwarte) en de muis gebruikt 2 penlite-batterijen (oftewel AA).

Nu lees ik hier dat mensen met blijkbaar dezelfde muis of 1 penlite gebruiken (AA), of 2 potloodcellen (AAA)

Zijn er meerder versies van die muis dan? :?
Ben ik blij dat er 2 penlites in gaan (doe er zo'n 3 maanden mee)

Verwijderd

heb zelf de Cordless Optical Desktop (toetsenbord+muis). De muis krijgt meestal Philips Powerlifes of Duracell M3's te eten... doet ie zo'n 2 maanden mee... :)

edit:

Mijn PC staat trouwens zo vaak als mogelijk aan (en dat is heeeeeel vaak :) )...

Ik las net dat de ondergrond er ook toe doet?! Misschien qua reflecties van het oppervlak... gebruik m zelf op een bureau van beukenhout (zonder muismat dus) - werkt perfect...

Verwijderd

GPPOWERBANK batterijen..
die zijn volgens vele de beste
weet iemand een plek waar ik die ONLINE kan bestellen?
[::conrad, mycom, megapool,dixons,GPpowerbank:: heb ik al geprobeerd]

Verwijderd

GP PowerBank batts zijn idd de beste, maar ook de duurste - oplaadbaar trouwus... kweenie waar je ze online kan bestellen... :z

Verwijderd

Doe er ook ongeveer 2 a 3 weken mee en heb logitech hier over gebeld.
Kreeg als advies om als de batterijen weer aan vervanging toe zijn om de + en de - pool even kort te sluiten ,dan zouden de batterijen langer mee moeten gaan.
Werkt dit niet heb ik een klantnummer gekregen waarmee ik naar de dealer kan om een nieuwe muis te halen.:)

Verwijderd

Klopt, die goedkope batterijen stellen weinig voor voor het beestje. Die vreet ie zo leeg. Ik gebruik van die "Dure"cel batterijen en daar is zijn honger voor ongeveer 6 weekies mee gestilt ;)

• Percy61
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01-2021

Percy61

Als je met de grote honden mee wilt pissen, moet je eerst je been leren optillen.

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Op zaterdag 02 maart 2002 13:14 schreef Ceyene het volgende:
GP PowerBank batts zijn idd de beste, maar ook de duurste - oplaadbaar trouwus... kweenie waar je ze online kan bestellen... :z
http://www.gppowerbank.nl/ kijk daar voor de verkooppunten

iRacing Profiel

Verwijderd

Ook ik heb al een maand of 4 een nieuwe Cordless Otical desktop (de Zwarte), ik gebruik deze zeer intensief ong.
5 a 6 uur op een dag, tot nu toe nog geen baterijen vervangen, ben wel direct begonnen met "dure" Procell baterijen van duracel. Ik heb ook nog een oudere cordless optical muis van logtech. ook hiervan heb ik nog maar 1x de baterijen vervangen. Het is wel zo dat ik de ontvanger van de cordless desktop op een cnetimeter of 5 van het toetsenbord af heb liggen op de voet van mij monitor.
Misschien dat dit er ook toe bijdraagt om minder batterijen te slurpen.

Verwijderd

geen panasonic batterijen gebruiken!
op aanraden van computerhandel! (zouden ontploffen)

gewoon duracel.

muis werkt het beste op kladblok (witte papieren)
maar nu op zo'n anti static mousematje.

lif

• epjwpsvk
  • Laatst online: 28-05-2024
Ach het is toch allemaal niet zo erg dat je ze 1x per 2 weken moet vervangen? Ik gebruik oplaadbare batterijen van philips en die gaan ongeveer 3 weken mee en dan weer opladen.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Verwijderd

gp batteryen doen het altijd goed heb 12 van 1600 en 4 van 1800 dus das wel genoeg ja moet binnenkort maar ff zo muisje gaan halen :7

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05 13:01
dat rooie lampje is de boosdoener

...

Verwijderd

my 2 cents:

ik heb een cordless mouseman otical en met zoŽn 6 uur per dag doe ik zoŽn 2 maanden met 2 AA batterijen.
het lijkt er in mijn geval op dat de muis minder verbruikt als ik de logitech rommel instaleer in plaats van de xp drivertsŽ(een keer was ie dus inderdaad na 2 weken leeg)

ik merk niet echt verschil tussen de soort batterijen al heb ik meestal philips powerlife xxl van me werk geleend
;)
Pagina: 1