Het probleem wat ik al heb sinds mijn 10gig IBM 7200rpm is dat de schijven hardstikke warm werden. Dat was vroeger zelfs erger aangezien ik werkte met plastic brackets en de schijven helemaal geen koeling kregen. De schijf daarna werd een 20gig 5400rpm omdat die minder warm zou worden. Sinds een paar maanden heb ik een 60gig 7200rpm erbij en die wordt nog warmer. Door het schijnbaar hoge percentage uitval van IBM heb ik een tijdje actieve koeling op de harde-schijf gehad. Afgelopen weekend druk bezig geweest mijn kast stiller te krijgen door de fan van de voeding te vervangen door eentie die je bijna niet hoort op 12v en de rest op 7v gezet. Ik had van de HCC nog 20 koelblokken over die maar een beetje stof liepen te verzamelen op een plank, daarvan heb ik er 3 op de harde-schijf gezet om te kijken of het wat zou schelen. Voorheen verbrande ik bijna mijn hand als ik m op de harde-schijf hielt maar nu voelt ie niet warmer aan dan kamertemperatuur en dat zonder actieve koeling op de harde-schijf. Misschien een id voor mensen die iig de ruimte hebben voor koelblokjes zodat ze geen extra fan hoeven plaatsen wat weer geluid scheelt wat een hoop mensen toch belangrijk vinden 

Blokken liggen op de 60gig, de 20gig hangt op z'n kop, die wordt nu warmer dan de 60gig maar nog niet echt heet

Het achterste blok ligt een beetje schuin zodat ie niet op het gaatje ligt wat je niet mag bedekken (heeft IBM iig)
Blokken liggen op de 60gig, de 20gig hangt op z'n kop, die wordt nu warmer dan de 60gig maar nog niet echt heet
Het achterste blok ligt een beetje schuin zodat ie niet op het gaatje ligt wat je niet mag bedekken (heeft IBM iig)
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04