Ik wil een x aantal pc's op een netwerk met behulp van MS Access VBA gegevens laten uitwisselen, kan dit ? DDE lijkt me onhandig (dan moet ik deze met de hand eerst toegangkelijk maken met DDE-share als ik me niet niet vergis)
Verwijderd
Niet zo moeilijk hoor: WinSocket OCX. Hiermee kun je 2 app's m.b.v. sockets laten kletsen. Reference naar zo'n OCX zetten en code kloppen.Op dinsdag 19 februari 2002 17:28 schreef B-Man het volgende:
Ik wil een x aantal pc's op een netwerk met behulp van MS Access VBA gegevens laten uitwisselen, kan dit ? DDE lijkt me onhandig (dan moet ik deze met de hand eerst toegangkelijk maken met DDE-share als ik me niet niet vergis)
Houdt er wel rekening mee dat je rekening moet houden met welke poorten open/dicht/gereserveerd zijn in een netwerk.
winsock heb ik geprobeerd, dat liep voor geen meter.
Ik heb de afgelopen dagen met NetDDE getest, en dat krijg ik lokaal goed draaiend, maar remote niet.
DDEInitiate("\\computernaam\NDDE$", "SHARE$")
levert netjes een DDE channel op, maar ik kan er niets mee.
Ik heb de share netjes aangemaakt op de remote machine, ervoor gezorgd dat "iedereen" volledige toegang heeft, en dat netdde start. Toch kan ik er op niet bij.
Ik heb het MS knowledge base artikel over lokale beveiligingsinstellingen & DDE al gelezen, die instelling staan goed (Alle netwerksystemen & gebruikers mogen erbij)
?
Ik heb de afgelopen dagen met NetDDE getest, en dat krijg ik lokaal goed draaiend, maar remote niet.
DDEInitiate("\\computernaam\NDDE$", "SHARE$")
levert netjes een DDE channel op, maar ik kan er niets mee.
Ik heb de share netjes aangemaakt op de remote machine, ervoor gezorgd dat "iedereen" volledige toegang heeft, en dat netdde start. Toch kan ik er op niet bij.
Ik heb het MS knowledge base artikel over lokale beveiligingsinstellingen & DDE al gelezen, die instelling staan goed (Alle netwerksystemen & gebruikers mogen erbij)
?
Ben eruit: ik had een "statische" NetDDE share aangemaakt, en windows 2000 werkt met "new style" NetDDE entries. Even aangemaakt, en voila, het werkte. Pffff.