Toon posts:

Coolpasta naast core, kan dat veel kwaad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister m'n alpha pal 8045T met papst en een tubetje artic silver 3 ontvangen.

Heb de pasta vervolgens aangebracht volgens de guide op de artic silver site. Maar d'r kwamen een paar druppeltjes naast de core. Ik probeerde ze weg te halen door wat wattenstaafjes met alcohol, maar daarmee smeerde ik 't eigenlijk alleen maar meer uit.

Toch maar pc aangesloten, temperatuur was 40 graden gister. Maar vandaag 49 graden :(.

Mijn vraag is nu dus, kan 't veel kwaad dat er wat koelpasta op m'n cpu zelf zit? Verder denk ik ook dat ik misschien iets te dik erop heb gedaan.

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

Het is eerste moet volgens mij niet zo'n groot probleem zijn. Dus ietwat naast de core lijkt me niet de reden voor de temperatuur verhoging.

Was ie 40 graden stressed of gewoon idle?

En de 49 graden, ook stressed of juist niet?

Dat moeten we denk ik wel ff weten :)

Maar te veel lijkt me niet, omdat er toch gewoon uitkomt zetten als je de koeler er op monteert.

Verwijderd

Topicstarter
beide temperaturen waren gewoon nadat de pc een tijd aan had gestaan, maar ook niet echt stressed, overigens scheelt bij mij de idle en stressed temp niet echt.

Toch vind ik 49 graden wel erg hoog. Eigenlijk verwacht ik voor zo'n cooler + pasta van bijna 80 € samen wel een stuk lagere temperatuur.

Alpha PAL 8045T met Papst (80x25) 8412 N/2G trouwens om precies te zijn :*

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
hmm dat klinkt alsof er of veel teveel pasta opzit, of dat het koelblok niet goed gemonteerd is

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

Eh, wat was de temp voordat je Artic silver er tussen smeerde?

Heb je de koeler goed gemonteerd?

Nou is 49 niet stressed/niet idle niet heeel erg hoog, maar ook niet erg laag :)

Mijn XP 1700+ is idle 37 en stressed 45. Met een el-cheapo Spire koeler.

Maareh, gewoon alles ff goed nakijken. En anders een andere koeler *D

Verwijderd

tja , als het 40 graden idle is. dan zit het wel goed.
Mijn amd Xp 1800+ met TT V7 word ook 40 graden idle

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
welke ringetjes heb je gebruikt..??

wel die platte hoop ik....

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gewoon de instructies gevolgd.

Voor op 't moederbord van die hoedjes zou ik maar zeggen, dat moest. Verder van die platte en voor de papst fan van die ehm, koperen of wat is 't.

Ik kan me niet echt voorstellen dat ik het koelblok er verkeert op gedaan kan hebben.

Alleen misschien toch idd wat teveel koelpasta.

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22
mijn xp1800 word ook zon 49 idle stressed (uurtje of wat gamen) 52 graden kan er nie egt wakker van liggen

coolermaster heatsink met ytech fan 60x60 erop, khep niet eens koelpasta gebruikt gwoon het sticker geval laten zitten onder heatsink

iRacing Profiel

Verwijderd

ik heb net nwe generatie spirekoeler op mn processor gezet. Bleek dat de fokker die de oude koeler er op had gezet m verkeerd om had geplaatst. Ik had veel te hoge temps (max 60C). Nu is ie stressed zon 47Cmax.

Maar nu zit er dus allemaal van dat witte spul op mn processor naast de core. Na wegvegen werd de vlek alleen maar groter. Hij doet t nog, maar voor hoelang? Kan ik die shit er niet af krijgen?

Verwijderd

Koelpasta kan m.b.v. spiritus, wasbenzine of aceton op een wattenstaafje voorzichtig worden verwijderd. Heb ook eens gelezen dat iemand een wattenstaafje doopte in onverdund afwasmiddel, zou ook perfect werken. Niet teveel "smeren" dus en uit de buurt van de L bruggen bijven.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op dinsdag 19 februari 2002 20:04 schreef ap0stah het volgende:
mijn xp1800 word ook zon 49 idle stressed (uurtje of wat gamen) 52 graden kan er nie egt wakker van liggen

coolermaster heatsink met ytech fan 60x60 erop, khep niet eens koelpasta gebruikt gwoon het sticker geval laten zitten onder heatsink
Dat vind ik een nette temperatuur.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Hmm, heb je de onderkant van die Alpha wel eens bekeken? Ik wel, daarom heb ik hem vlak gemaakt. Scheelt dik 10 graden, en je hebt daarna echt amper nog koelpasta nodig.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Een vriend van me had doordat hij teveel pasta erop had gedaan de l1 bruggen kortgesloten. Jah, en toen begon hij opeens te stinken...

Verwijderd

Het vergelijken van temperaturen is gewoon lastig:

- Sommige kasten zijn beter geventileerd dan anderen
- Mijn kamer is warmer dan gemiddeld
- Mijn mobo staat erom bekend dat hij hogere temperaturen aangeeft dan anderen... enzovoort.

Alleen koeler/proc combo zegt nogal weinig. Ik vind jouw temperaturen gewoon goed. Heb je weinig chrashes? Mooi. Dan geen zorgen maken.

En nu ontopic:

Laat de rommel maar naast de core zitten, als je de koeler eraf haalt, mag je opnieuw een mooi gelijkmatig laagje aanbrengen en loop je opnieuw het risico dat je rommel maakt. zoals ik dat doe :+

Als je geen kortsluiting hebt gemaakt tussen de bruggen (en dat heb je niet) dan zou ik het laten zitten.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 17:39 schreef chaser_ het volgende:
Eh, wat was de temp voordat je Artic silver er tussen smeerde?
Eh de temp voor dat je coolpasta tussen je cooler en cpu smeert????? :?

Bad idea!!!!!!! >:)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 10:33
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar mijn 1700+ is nog nooit warmer dan 41 graden geweest, dus zo'n 50 graden vind ik behoorlijk aan de temperatuur.
Aan de andere kant, ik ken iemand met een Thunderbird 1,33 ghz en die wordt met een beetje gamen al gauw zon 65 graden, winkel weet ook niet wat je er aan kunt doen, jullie enig idee, als hij nl. warmer dan 67-68 graden wordt loopt ie meestal vast.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Ik heb zelf een TB1200 (niet ge-oc'd) maar deze is idle 59 graden en stressed 61 graden.
Als ik een een dvd wil omzetten naar divx wordt hij zelfs 64 graden maar heb weinig last van vastlopers!!

Toch vreemd dan!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

kan volgens mij niet zoveel kwaad ik heb er vandaag ook nog wat naast gesmeerd :D
jammer wel dat ie Dood is (me mobo dan he...)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik lig d'r ook niet echt wakker van. Had gewoon wat betere resultaten verwacht.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:36
ik snap neit dat bij veel mensen die idle temp nog zo hoog ligt mijnes leg altijd onder de 30, met een tb 1200@1300 en met een coolermaster ding (ook artic silver)

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 13:40 schreef DE_Michiel het volgende:
ik snap neit dat bij veel mensen die idle temp nog zo hoog ligt mijnes leg altijd onder de 30, met een tb 1200@1300 en met een coolermaster ding (ook artic silver)
Nou... het kan dus in de omgevingstemp zitten, het aantal casefans en hun effectiviteit, de betrouwbaarheid van je mobo-meter, de software die je gebruikt om die vervolgens af te lezen (bios, sisoft, pcprobe...) het type moederbord wil ook nog wel eens uitmaken enzovoort.... :z

Verwijderd

mmijn xp 1800 overgeklocked naar xp 2000 word maar 28 graden idle en max 32 graden stressed.
iemand anders die ik ken met een behalve het moederbord indentieke computer heeft temps rond de 50 graden.
volgens mij klopt het gewoon heel vaak niet.
en btw lekker boeiend als ie 60 graden word, als ie het maar doet, een amd verbrand pas bij 110 graden.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
wat veel mensen vergeten is dat arctic silver geen pindakaas is. je moet het er echt heeeeel flinterdun op smeren. als het goed is zit er een mooie guide bij hoe je het erop moet smeren.
als je teveel doet, kan het wel eens nadelig gaan werken. aan je temp verhoging te zien is dit het geval...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Op vrijdag 22 februari 2002 10:10 schreef weareborg het volgende:
wat veel mensen vergeten is dat arctic silver geen pindakaas is. je moet het er echt heeeeel flinterdun op smeren. als het goed is zit er een mooie guide bij hoe je het erop moet smeren.
als je teveel doet, kan het wel eens nadelig gaan werken. aan je temp verhoging te zien is dit het geval...
Ik doe er altijd maar een minuscuul drupje op, die ik vervolgens uitsmeer met een stukje papier of karton of een oud pasje.
Overigens heb ik het dan niet over dat dure AS, maar over pasta wat je bij spire coolers krijgt, met 10% zilverdeeltjes (en dat bij een cooler van 20 piek die beter koelt met minder lawaai dan welk duur k*tding van Thermaltake dan ook: zit een 7cm fan op ozfow :) )

Verwijderd

BigC de pindakaas liefhebber. Je zou kunnen proberen het voorzichtig te kunnen verwijderen en een tweede poging te wagen, na aandachtig de guide gelezen te hebben.

Overigens zijn die temperaturen echt geen zaken die kopzorgen moeten bezorgen.
Misschien kan je hem ff langsbrengen bij Gistron..in Lobith :D.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ben blij
mijn tbird 1,4 wordt non oced 51 idle en 56 stressed
met een grote lompe coolermaster van 35 gulden.

en ja pasta zit er goed op.

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 23:12
Ik had AS tussen de pinnetjes aan de onderkant van de CPU zitten... :(
Als je dan gewoon een bakje met alcohol pakt, en een oude zachte tandenborstel, kan je gewoon alles erafpoetsen.
( hij doet het nog steeds *D )

[Systeem]

Verwijderd

ik vind 49°C toch wel erg warm... ik heb dus ook dat koelblok met een athlon xp 1800 (zie sig) alleen dan een delta hp fan. Als ik em op 5V aansluit wordt ie ong. 41°C idle en 46°C stressed... wanneer ik hem op 12V aansluit wordt ie niet warmer dan 35°C... ik heb trouwens geen artic silver gebruikt, gewoon goedkoop (€1.80 voor 7 gram) spul bij een elektro shop... ik vraag me dus af of het blok wel goed op de core zit en of je sensoren wel goed zijn...
Pagina: 1