Toon posts:

[EL] Gezocht: schakelschema stoplicht

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft een stoplicht hier staan en wie heeft hier toevallig een schakelschema voor? :)

het moet voor de n00b te begrijpen zijn :P

alvast bedankt :)

Verwijderd

Wat bedoel je precies met schakelschema? Hoe hij op rood, groen en oranje gaat ofzo?

Of de hele schakeling van een kruispunt.

Schakeling van een kruispunt ging dacht ik met een PLC, da's niet ff zo uitgelegd :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 17:30 schreef Sinterklaas het volgende:
Wat bedoel je precies met schakelschema? Hoe hij op rood, groen en oranje gaat ofzo?

Of de hele schakeling van een kruispunt.

Schakeling van een kruispunt ging dacht ik met een PLC, da's niet ff zo uitgelegd :)
nahja, ik hep 1 stoplicht en die wil ik dus zo laten gaan:
groen (tijdje) -> oranje (kort) -> rood (tijdje)
het liefst ook een schema voor: groen (kort) -> oranje (kort) -> rood (kort)

:)

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 15:14
is dit voor een echt stoplicht :?

ik had laatst op school met ledjes en schuifregisters ofzow nog stoplichtje nagebouwd :)
voor kruispunt :)

\o/

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Electronica, dus naar OCM

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
voor een soort van stoplicht simulatie, kijk ff naar een loooplicht schema ofzo... ik maak wel ff een schematje in visio

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
ah trouwens misschien gaat dit niet werken zo
ik d8 anders vervang je gewoon ledjes 4tm10 met nix en 1t/m3 voor groen/oranje/rood

Verwijderd

ik heb ook nog stoplichte staan (na ongelukje met vrachtwage oom mocht hij ze meenemen moesten toch nieuwe kome achterkap is er alleen af mar is al opgelost)
mar dit zijn echte van die grote zitten gewone gloeilampe in nou wil ik hier een looplicht van maken

hoe kan dit heb makkelijkst
ik ben 15 en een nOOb qua prints bouwe dus simpel idee moet dus 220v en 100wat per lamp zijn (kan ook een 40 watts peertje in

kan dit ook emt potmeter??

PLEASE EEN SIMPEL SCHEMA

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 10:27
Hmmm, beetje lui of zo? ga naar de bieb en haal een simpel boek over elektronica. Grote kans dat daar de schema's instaan die je nodig hebt. (hint: je hebt een paar delays (voor simpele schakeling gebruik ne555 's) , wat simpele logica en wat transistoren nodig. Plus een paar relais om de stroomdoor de lampen te schakelen. Erg makkelijk allemaal. (Als ik geen last had van RSI en in een goede bui zou zijn zou ik een schemaatje maken, maar dat is mij nu te veel werk).

Verwijderd

ok dan is er anders nergen seen goedkoop 3kanaals looplichtsetje te krijgen zijn (conrad heeft ze niet mir)
desnoods zonder snelheidsinstelling

iemand bedrijven of sites??
Pagina: 1