Toon posts:

freesco probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het configureren van mijn nic's van mijn freesco bak, ik heb overal gekeken en gezocht maar het lukt mij niet om die dingen op het juiste irq line en io port te krijgen. Het zijn een realtek 8139 en een 3com 3c590. Voor de rest werkt het freesco gebeuren goed, maar hij komt steeds met de melding " no networkcards found at all please check your settings" ik heb de standaard settings al geprobeerd en dat gaat ook niet. :'(
Moet er ook een netwerkverbinding zijn bij het installeren?
Toch alleen maar als hij al geinstalleerd is of ben ik nou gek? }:O

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Voor de 3com kan je op de site van 3com een config diskette downloaden (2 diskettes, je hebt alleen de eerste nodig).

Daarmee kan je je irq en geheugen adres zien en/of veranderen, zodanig dat je deze waarden in freesco kan invullen.

De andere is een ne2000 compatibele kaart, die zal je eerst misschien eens in een windows bak ofzo moeten steken voor je het irq en het geheugen adres weet.

Ik weet niet direct of er toolkes bestaan die dit van elke netwerkkaart kunnen zien (hiernaar ben ik ook op zoek).

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 17:27 schreef CBA het volgende:
Voor de 3com kan je op de site van 3com een config diskette downloaden (2 diskettes, je hebt alleen de eerste nodig).

Daarmee kan je je irq en geheugen adres zien en/of veranderen, zodanig dat je deze waarden in freesco kan invullen.

De andere is een ne2000 compatibele kaart, die zal je eerst misschien eens in een windows bak ofzo moeten steken voor je het irq en het geheugen adres weet.

Ik weet niet direct of er toolkes bestaan die dit van elke netwerkkaart kunnen zien (hiernaar ben ik ook op zoek).
Ik moet toch geen drivers downloaden? Hoe moet ik die settings toepassen? Ik kan geen toel vinden op die diskette.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Nee, het gaat om een DOS bestandje waarmee je de huidige settings vanje 3com kaart kunt uitlezen en eventueel veranderen...

ben exacte naam van tooltje kwijt, maar de README geeft je waarschijnlijk wel info over welke .exe je moet draaien.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.