Toon posts:

[XP] Grootte van een map onder Details?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand hoe ik de grootte van de map onder het kopje detaisl krijg wat je aan de linker kant van je schermpje ziet als je bijvoorbeeld in "Deze Computer" kijkt.
Er staat nu alleen de datum en tijd dat deze map voor het laatst is gewijzigd.

Als iemand me zou kunnen helpen? graag *D

Operating system: Win xp pro build 2600

Verwijderd

erm, rechtermuisklik en dan properties :?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 17:22 schreef Oracle het volgende:
erm, rechtermuisklik en dan properties :?
Dat wil hij dus niet. mm via "View" en dan "Choose Details" wil het niet, dat is alleen voor Files..

We zoeken verder..

Verwijderd

Topicstarter
:) idd ik weet wel dat het via rechtermuisknop en dan details kan, maar als er een niet al te moeilijke oplossing is om het onder details te laten verschijnen zou dat mij heeeeeel erg blij maken }:O

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Kan volgens mij niet, omdat het te lang zou duren voor ie een lijst met mapppen kan weergeven.

Klik maar eens rechts op een flinke map en dan properties, het duurt dan een "tijdje" voor ie alle mb's heeft geteld.

Als ie dit dus voor alle mappen zou moeten doen zou dit veel te lang duren.

(bij mij duurt het 4 seconden om al mij documenten, pics en mp3's (4.4 gig) te tellen en zoveel heb ik er niet)

Strava

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Bij mij staat size ook bij de rij bovenin:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~janne033/mappen.gif

Maar er staat niks onder, pas bij de files zelf zie je de size

Strava

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Het kan niet.
Het zou wel moeten kunnen.
Niemand snapt waarom niet.
Behalve MS zelf.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:26 schreef s3mt3x het volgende:
Het kan niet.
Het zou wel moeten kunnen.
Niemand snapt waarom niet.
Behalve MS zelf.
Ik ga dat techposten maar es wat afbouwen.
Deze onzin heeft idd weinig nut.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Mac OS system 7 kon t al, dus waarom windows t nog niet kan is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan MS die weten hoe lomp ze bepaalde dingen destijds al in elkaar hebben gezet, en die ze nu niet meer terug kunnen draaien. Trek jij maar es een map open met meer dan 1000 files en scroll er maar es doorheen op welke windows dan ook.

En dat "techposten" slaat op t feit dat je jezelf hier helemaal gek kunt posten en t vrijwel altijd bij t rechte eind kunt hebben, maar dat je dan niet hoeft te denken dat je leven daar completer van word, of dat mensen je dankbaar zijn. Zo'n sig zegt mij meer dan de specs van je bak, of je favoriete popsterretje :)

En verder ben ik ook wel es moe, als ik wat post.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 19:06

4POX

Everybody is wired

Het kan wel.. Ik heb in November ook XP gedraait en toen heb ik hem eronder gekregen.. Alleen vraag mij niet meer hoe..

Maar nu draai ik weer XP.. Maar ik kan nergens meer die functie vinden die er voor kan zorgen dat ik onder elke map de grootte van een map kan zien... Het ligt op de puntje van mijn tong..

Dus wie-o-wie weet het antwoord

AKA Rinkel weblog

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Kick, maar wel een nuttige:

http://markd.mvps.org/

-Download eerst dit DLL bestand naar c:/windows/system32/ (let op: bij mij werd 'ie opgeslagen als exe en moest ik eerst renamen).
-Daarna moet je in de uitvoeren/run dialoog dit uitvoeren: regsvr32 c:\windows\system32\dirsize.dll
-Vervolgens in een map de view op "details" zetten.
-Dan met rechts klikken op de views en "Folder Size" aanvinken.

Voilà, werk perfect en vertraagt helemaal niet :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel echt een ubergeile dll :P

En volgens mij, mn firewall en virusscanner ook te vertrouwen.

Het duurt in c:/ eventjes voordat alle mappen een grootte hebben gekregen... maar daar valt mee te leven.

Hartelijk dank! Zo'n kick vind ik zeker wel geoorloofd. Nou is het echt stukken simpeler om je harde schijf te ontdoen van datahopen.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Dit vroeg ik mij laatst nog af of dat kon! Wow! Nu ben ik weer blij met mijn Raptortjes. Helemaal geen vertraging hiero. _/-\o_

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 19:06

4POX

Everybody is wired

-Download eerst dit DLL bestand naar c:/windows/system32/ (let op: bij mij werd 'ie opgeslagen als exe en moest ik eerst renamen).
-Daarna moet je in de uitvoeren/run dialoog dit uitvoeren: regsvr32 c:\windows\system32\dirsize.dll
-Vervolgens in een map de view op "details" zetten.
-Dan met rechts klikken op de views en "Folder Size" aanvinken.
Ik kan die laatste stap niet vinden. Ik het met rechtsgeklikt op het menu item en op het icoon. Maar het verscheen niet.

Dus met Google heb ik http://windowsxp.mvps.org/foldersize.htm gevonden. Die heeft een net wat betere uitleg. Stoere plugin. Alleen vind mijn 4200 rpm laptop schijf van niet :P

AKA Rinkel weblog

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zet de view op "details",sluit je explorer scherm, open je explorer scherm en kijk eens (rechtsklikkend) in de grijze balk bovenaan.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
En met grijze balk wordt bedoeld, niey de grote dikke grijze balk helemaal bovenin, maar de balk aan de rechterschermhelf van verkenner, net boven de map die als eerste in de lijst staat met daarin "naam, grootte, type gewijzigd op"
Pagina: 1