[xp] NTFS probleem, install xp lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Ik draaide al een tijdje xp, maar een paar dagen geleden kreeg ik opeens enorm veel bsod's: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of zoiets... Ok dus ik alles opnieuw installeren dacht ik want dat was toch al weer een keer nodig. Maar steeds weer die bsod. Hmm, dus ik zo kaal mogelijk systeem: Hd, cdrom, videokaart, mobo. Fdisk, format. Ik dacht dat het zo wel weer zou lukken. Nou hangt de xp installatie continu bij het laden van bestanden (dat laden begint met windows executive) Zo gauw als ie bij ntfs.? is, krijg ik zwart scherm met knipperende cursor. Zeker 3 a 4 keer geprobeerd, werkt niet. Nog ff oude win98 geprobeerd, maar ook daarmee niet vlekkeloos, iig niet tot installatie gekomen.

Wat is hier aan de hand? En wat moet ik er aan doen?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Verwijderd

IRQ problemen? Zet, nadat je alle onnodige planken van je mobo hebt gesloopt, ook je bios eens op default. Wie weet :)

Verwijderd

Dit stukje tekst van op viahardware is ook vrij interessant. Beschrijft de incompatibiliteit van de KT266A met nVidia drivers in XP. Die IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL is daar een bekend symptoon van.

Langs de andere kant is het vrij raar dat je zelfs windows98 niet meer kan installeren. Zoals eerder gezegd: verhoog de Cas latency in je bios van 2 naar 3, en stel overal meer conservatieve waarden in.

Test je rammoduletjes ook es met memtest86.

• Keida
Nou ik heb het (bijna) voor elkaar, op de andere hd gezet nu. Nu bleef hij niet hangen... Ben bang dat de andere hd kaduuk is..

• Keida
Kennelijk werkt het nog niet. Nu zat ik al in de windows-setup, nog een minuut of 30 te gaan, zoals ze dat zo mooi zeggen: BSOD : fout opgetreden en daarbij vermeld ntfs.sys met wat waarden?
Ik wordt hier een beetje ziek van. Iemand een idee om dit nu weer te verhelpen, de bovenstaande ideeen werkten niet

• Keida
Ok, even een update, misschien dat die extra info helpt

Kale compu, alleen mobo, cdrom, videokaart, hd
Kale hd: nieuwe partitie, en geformateerd
XP installatie: OF bad pool caller, OF een fout in ntfs.sys
Win98 installeren: bad pool caller of "missing ntldr"
Dit gebeurt op twee verschillende hd's...

Kan mijn mobo brak zijn?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat doet NTLDR op een lege schijf met alleen win98 ??

Dat zou betekenen dat er nog steeds XP-restanten opstaan....
Doe es FDISK /MBR en sys c: op die win98 schijf met een bootflop...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Keida
Ja, dat dacht ik dus ook net, maar ff opnieuw geformateerd, ben nu win98 opnieuw aan het proberen. Maar het blijft vreemd allemaal.

• Keida
Ok, ik heb nu win98 aan de praat gekregen. Ik had dus weer wat vertrouwen gekregen, dus ik dacht laat ik meteen xp maar eroverheen installeren. Natuurlijk niet voor update gekozen, gewoon clean install. Krijg ik weer diezelfde bsod irql_not_less_or_equal, terwijl ik die al een tijdje niet mer heb gehad, en niet bij de win98 setup heb gekregen. Gaat het toewijzen van andere irq's werken? En mocht dit niet werken, heeft het dan zin om alles maar eens opnieuw in het mobo te steken en weer helemaal opnieuw te beginnen?

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:23
Ik kreeg dezelfde melding. Oorzaak hiervan was mijn sound blaster live. Dit gebeurde nadat ik nieuwe drivers had geinstalleerd. Na deze nieuwe drivers had ik de melding elke keer dat ik de 'enviromental effects' aanpastte.

Nadat ik de sblive drivers had verwijderd en met andere drivers draai heb ik de melding niet meer.

• Keida
Ik zou heel graag nieuwe drivers installeren, maar ik kom niet eens door de installatie van xp.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 14:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

je cd-rom, zit die op het zelfde IDE als je HD?

• Keida
nee, die twee zitten op twee verschillende

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Laat je XP de partitie aanmaken of heb je die al aangemaakt voordat je XP gaat installeren?

• Keida
Ik heb dan zelf al een partitie aangemaakt. Het lukt me namelijk niet om zonder aangemaakte partitie te installeren. Dan zegt ie dat ie geen plaats kan vinden om xp te installeren

• Keida
Ok, ik denk toch dat het het geheugen is. Nog heel wat op internet gelezen. Deze fouten heb ik allemaal al gehad:

Driver_irql_not_less_or_equal
Irql_not_less_or_equal
Bad_pool_caller
Usbport.sys fout
Ntfs.sys
hall.dll

etc etc

Volgens mij is de enige schakel die overal in voor komt het geheugen... Dus dat wordt nieuwe halen... :(

Wel vreemd dat Win98 (na eindeloos proberen) het wel doet...

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Blijf het vaag vinden.
Je kunt niet installeren omdat XP je disk niet vindt?
Lijkt me toch meer een HD/IDE-controller probleem of Bios gerelateerd.

Verwijderd

Redkef schreef op 20 February 2002 @ 21:10:
Ok, ik denk toch dat het het geheugen is. Nog heel wat op internet gelezen. Deze fouten heb ik allemaal al gehad:

Driver_irql_not_less_or_equal
Irql_not_less_or_equal
Bad_pool_caller
Usbport.sys fout
Ntfs.sys
hall.dll

etc etc

Volgens mij is de enige schakel die overal in voor komt het geheugen... Dus dat wordt nieuwe halen... :(

Wel vreemd dat Win98 (na eindeloos proberen) het wel doet...
Hmmm ik heb dus in ene precies dezelfde problemen, eerst nooit ergens last van en de laatste tijd krijg ik heel vaak een van de foutmeldingen die jij net noemt, maar ik krijg ze haast alleen als ik de processor een tijdje belast door bijvoorbeeld een spel ofzoiets te spelen. Houdt die meestal 5 min. vol... :( Heb ook al van alles geprobeerd, bios settings gewijzigd, alle kaarten die ik niet nodig had uit me pc gegooid, maar niks wil echt helpen... ;( Iemand nog een idee?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem,ik heb win 98 ,win me en win xp geprobeed.Win 98 had ik er bijna op toen hij weer met een fout aan kwam zetten.Win xp lukt al helemaaal niet ik kom niet verder dan het accepteren van de licentie en dan geeft hij de fout weer aan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

thomaswes -

Goed gezocht hoor - maar dit soort problemen zijn vaak te specifiek PC / situatie gebonden om elkaars topic hiervoor te gebruiken.

Mag ik je vragen even een nieuw topic te openen, waarin je aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt ? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.