Toon posts:

nieuwe proc op Abit KT7A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn soldeer avonturen aan de KT7A ( [topic=412282/1/25] ) bordje naar de winkel gedaan om te testen. Als ie nu werkt moet ik dus wel een nieuwe CPU kopen.
Budget ligt rond de €150 voor CPU + koeler. Ik dacht dus aan een athlon TB 1200MHz of duron morgan 1200MHz. Welke is de beste keuze volgens jullie. Ik upgrade van een K6-2 400MHz. Dus een deel van mijn Ram is nog PC100. Beetje zonde om weg te doen natuurlijk. Kan ik de ram dus op 100MHz zetten en de athlon op 266FSB laten draaien ? En die duron zou die het doen op de KT7A. Het is een v1.0.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bij dezelfde snelheid zou ik altijd voor de Athlon gaan omdat ie toch meer cache op de chip zelf heeft wat je als kleine performance verbetering kan zien.

Als je andere eisen hebt zoals bv overklokken dan zou je even moeten zoeken hier op GOT want de meningen verschillen soms nogal.

Senile! Senile Oekaki

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Durons gaan hier uiteraard op draaien.
Als je budget 150€ is zou ik zeker die 1200TB nemen.
En ja je geheugen kan op 100Mhz draaien met je proc. op 266FSB

Verwijderd

Topicstarter
Zeker van dat de Duron 1200MHz hierop werkt ? Ik lees enorm veel tegenstrijdige reacties eigenlijk. De één zegt van wel, de ander dan weer van niet.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als je FSB op 266 loopt, moet je wel PC133 geheugen kopen. Meestal lukt het wel met PC100 gehuegen, maar dat is niet gegarandeerd. Je klokt immers je geheugen over van 100 naar 133.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 21:04 schreef ScooBY_DoO het volgende:
En ja je geheugen kan op 100Mhz draaien met je proc. op 266FSB
Ehh, nee dus. Omgekeerd kan wel.

Verwijderd

Hoeveel versies KT7A-raid zijn er trouwens uitgebracht?

Ik heb er zelf een maar heb hem nu zo vaak eruit en erin gedaan dat ik er moe van wordt ik was vergeten welke versie ik had want ik wilde namelijk een XP erin gooien van Athlon natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
v1.0 v1.1 v1.2 v1.3
Hoewel, ook wel al 's een v1.01 gezien.
Enkel de v1.3 ondersteunt officieel de Athlon XP.

Verwijderd

Dat zie je aan het stickertje op de zijkant van je ISA slot nietwaar?

Maar op het moederbord zie ik een sticker met getallen erop en daarachter zie ik V1.0 maar dit staat niet op de zijkant van me ISA slot maar op het moederbord kan dit het ook zijn dat ik een Versie 1.0 heb?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de bewuste sticker. Zit niet altijd op het ISA-slot. Bij mij zit ie ook haaks boven de PCI-sloten.

Verwijderd

DAMNED dus geen XP in mijn mobo DAMNED DAMNED en nog eens DAMNED moet ik een heel nieuwe mobo kopen met nieuwe dimmetjes en nieuwe soort harde schijf want dan neem ik ook gelijk een ata 133

Verwijderd

Topicstarter
Als je geluk hebt werkt het dus wel maar het wordt niet officieel ondersteund. Zoeken in de search geeft een aantal resultaten bij wie het wel werkt.

Verwijderd

waar kan ik het beste naar zoeken?

Maar volgens mij wordt het niet echt stabiel want in mijn bios wordt het ook niet weer geven he

Verwijderd

Topicstarter
Met de laatste bios blijkbaar wel. Maar niet bij iedereen.
in de search : KT7A Athlon Xp

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Op donderdag 21 februari 2002 23:23 schreef THESWITCHER het volgende:
DAMNED dus geen XP in mijn mobo DAMNED DAMNED en nog eens DAMNED moet ik een heel nieuwe mobo kopen met nieuwe dimmetjes en nieuwe soort harde schijf want dan neem ik ook gelijk een ata 133
Ik heb het ena laatste bios voor mijn KT7A rev 1.1 en die draait nu prima met een Athlon XP 1600 (wel eerst een reset nodig, maar das kleine bijzaak). Gewoon proberen en anders het nieuwste bios er is in flashen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

T'is trouwens niet een zekerheid dat die PC100 modules van dat K6-2 systeem het doen op het andere moederbord. Zelf ben ik er ook knetterhard tegenaan gelopen, dat het geheugen dat van minn P5A moedrbord met K6-2/500 kwam maar voor de helft werkte. ;)

Eén module deed het prima, de tweede maakte het systeem ongelofelijk instabiel, En dat was nota bene de snelste en nieuwste van de twee
(Beide PC100, de 8ns deed het niet, en de 10 ns wel :? Schiet mij maar lek..)

Als het goed merk-geheugen is zal het wel werken, maar het naamloze OEM spul uit die tijd was nogal eens opgewaartderrd PC-66 geheugen, zonder SPD chip.

Proberen geblazen dus .. :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 08:49 schreef Hooi het volgende:

Eén module deed het prima, de tweede maakte het systeem ongelofelijk instabiel, En dat was nota bene de snelste en nieuwste van de twee
(Beide PC100, de 8ns deed het niet, en de 10 ns wel :? Schiet mij maar lek..)

Proberen geblazen dus .. :Y)
Ondanks dat verschillende merken geheugen chips allebei bijv. 100 MHz zijn/ondersteunen wil niet zeggen dat ze ook vlekkeloos samenwerken. (dit oa in verband met verschillende toegangstijden van de chips).
Het kan een hele tijd goed gaan en opeens wanneer de 2e/3e module wordt aangesproken gaat het fout.
Fout is niet te reproduceren en treed willekeurig op. En dan blijkt het de combinatie geheugenmodules te zijn. (Kom daar dan maar eens achter |:( )

Doe jezelf een lol, hou het bij 1 merk en hetzelfde type geheugen.

Trust me on this, ik heb het de harde weg moeten leren...
Op vrijdag 22 februari 2002 08:49 schreef Hooi het volgende:
(Beide PC100, de 8ns deed het niet, en de 10 ns wel Schiet mij maar lek..)
10 ns is toch echt maar 66 MHz en 8 is 100 MHz maar dan nog schiet ik jouw lek :?

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar ff een update voor mensen die het interesseert. Heb me moederbord dus weer aan de gang gekregen. Twee kapotte condensatoren d'r af en twee nieuwe d'r op. Duron 1200 gekocht en draait nu als een zonnetje. Zelfs geen harde resets nodig bij opstarten.
M'n PC100 ram wilt zelfs op 133MHz draaien. Verder nog niet geprobeerd. En nu maffen :p

Verwijderd

Gaaf! :)

Wat jij gedaan hebt zou ik zelf niet kunnen, heb 2 linkerhanden :'(

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Op maandag 18 maart 2002 08:07 schreef Lemmeb het volgende:
Gaaf! :)

Wat jij gedaan hebt zou ik zelf niet kunnen, heb 2 linkerhanden :'(
Gewoon proberen met oud mobo en kast.

Het is echt "kinderwerk" veel stelt het niet voor....

can you read my mind?

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 08:39 schreef cruncher het volgende:

[..]

Gewoon proberen met oud mobo en kast.

Het is echt "kinderwerk" veel stelt het niet voor....
LOL Ik heb altijd de neiging om m'n klauwen eraf te fikken met de soldeerbout :'(
Pagina: 1