Omdat onze provider ons geen toegang geeft tot de router die wij van ze huren voor onze verbinding (en terecht) willen we onze eigen router tussen ons netwerk en hun router zetten. probleem is alleen dat ik niet weet hoe. de router van de provider is een cisco 2621 met alleen 1 fastethernet module en die van ons is een 2620 met 1 fastethernet en 1 serial interface module. de fastethernet zou naar ons netwerk moeten gaan en de seriele naar de fastethernet if van de 2621. we hebben 2 db-60 naar rj-45 converter blokjes (DTE en DCE) om te verbinden met de fastethernet if van de andere router. ik heb geen idee hoe ik dit nu moet instellen en of die converters uberhaupt wel werken... moet je bijv. een sub interface maken en hierover frame-relay gebruiken:
--
interface Serial0/0
description connect to main-interface to internet
no ip address
no ip directed-broadcast
encapsulation frame-relay IETF
no ip mroute-cache
frame-relay lmi-type ansi
!
interface Serial0/0.500 point-to-point
description connect to subinterface to internet
ip unnumbered FastEthernet0/0
ip access-group 150 in
no ip directed-broadcast
frame-relay interface-dlci 500
!
--
en de andere router ook laten frame-relayen over de fastethernet if, of ppp als encapsulation methode gebruiken evt met of zonder sub if??
heb gezocht en de info is zoals gewoonlijk steeds net niet wat ik zoek...
--
interface Serial0/0
description connect to main-interface to internet
no ip address
no ip directed-broadcast
encapsulation frame-relay IETF
no ip mroute-cache
frame-relay lmi-type ansi
!
interface Serial0/0.500 point-to-point
description connect to subinterface to internet
ip unnumbered FastEthernet0/0
ip access-group 150 in
no ip directed-broadcast
frame-relay interface-dlci 500
!
--
en de andere router ook laten frame-relayen over de fastethernet if, of ppp als encapsulation methode gebruiken evt met of zonder sub if??
heb gezocht en de info is zoals gewoonlijk steeds net niet wat ik zoek...