Wat verwacht je van de Aarde (+uitvindingen) over 250 jr.

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Ik verwacht dat we over 250 jaar Mars volledig hebben ge (terraformed :ken ned. woord niet)
en hebben gekoloniseerd, we ons niet meer lopend vervoeren, maar (zwevend als het ware)
slidend.
IEmand nog meer ideeen ??

If there's Oldskool i'm there

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Natuurlijk moet het wel realistisch zijn (dus eigenlijk voortboordurend op de hedendaagse technologie)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik denk dat je dat gewoon niet kan inschatten. Probeer jij maar eens aan iemand uit 1750 (250 jaar geleden) Internet, kernenergie, magnetrons en TV uit te leggen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• GeeBee
  • Laatst online: 13:34

GeeBee

Oddball

Laten zij van Paars-2 eerst maat eens laten zien dat ze fatsoenlijk 5 jaar vooruit kunnen denken, dan zijn we al een aardig stukkie op weg.

Voor de rest ben ik het met Petro eens: leuk om over te hebben, maar je kunt echt alles zeggen. De redenatie van 250 jr. terug gebruik ik ook altijd Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

over 250 jaar zitten we in de 2e ijstijd veroorzaakt door een kernoorlog.
Ik denk dat dit onderwerp meer op het onzin forum hoort want je kunt toch geen realistische voorspellingen maken over 250 jaar in de toekomst. We weten niet eens wat er over 50 jaar voor technologie is.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Over 250 jaar wordt ik wakker uit mijn ijsblokje met een ontzettend lekkere babe naast me.

Dat van die ijstijd: Hij kan ook spontaan intreden binnen ongeveer 10 jaar. Heeft te maken met golfstromen om de aarde. Bij iets hoger dan de huidige aardetemp kunnnen de grote golfstromen ineens stoppen, waardoor de warmte van de evenaar niet meer naar de polen vervoerd wordt. Was laatst iets over te zien op discovery, iets ingewikkelder dan ik hier zo kan uitleggen, maar jullie snappen the point.

Ijstijden traden trouwens niet langzaam in 1000 jaar in of zo, zoals lange tijd gedacht werd. Ze hebben ontdekt dat zoiets in tussen 5 en 40 jaar intreedt.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

toevallig vind ik monitoren ondingen. ik denk (hoop Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif ) dat ik, over 10 jaar ofzo, zo'n plat TFT-scherm als tafel heb die ik alleen maar op hoef aan te raken :d
een touch-table duz

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Over 250 jaar reist iedereen met zo'n teleport geval.

Heb ik net een lekkere babe, kan ik nergens meer autorijden, weeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhh! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Ik verwacht over 250 jaar nog steeds te leven Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Ik verwacht dat de mensen over 250 jaar, minstens 250 jaar oud kunnen worden.

Verwijderd

Ik ben het met Ender eens. Als ik maar niet op korte termijn omkom bij een ongeluk ofzo verwacht ik eigenlijk ook wel over 250 jaar nog te leven. Ik schat mijn kansen op onsterfelijkheid redelijk hoog in.

Verder denk ik zeker gezien de exponentiële vooruitgang van de techniek dat de wereld in de komende eeuw nog veel meer gaat veranderen dan in de afgelopen 100 jaar.

Grenzen tussen werkelijkheid en fictie zullen vervagen. Organisch en anorganisch leven zullen gelijkwaardig worden. Ik denk dat we verder oa mbv nanotechnologie een tijdperk krijgen waarin voor iedereen extreme welvaart is weggelegd.

Verwijderd

Nanotechnologie heeft de toekomst ja. Met behulp van nanotechnologie kunnen, denk ik, een hoop nu nog onbereikbare doelen verwezenlijkt worden zowel in bijvoorbeeld de geneeskunde als in ruimtevaart.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik denk dat het qua ontwikkeling wel eens tegen zal vallen over 250 jaar.
Oorlogen en gebrek aan geld zijn de 2 voornaamste factoren denk ik die het tegen zullen werken.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Over 250 jaar zijn onze hersenen overbodig, ge-upload in een machine, onze gedachten vormen de werkelijkheid die dan geen enkele betekenis meer heeft, de echte heersers zullen dan de artificiele intelligenties zijn die we gebouwd hebben om ons te dienen en die ons zodanig vooruitgestreefd zijn dat we ongevaarlijk voor hun geworden zijn.Ze laten ons daarom met onze gedachten in de virtual reality in dat kleine blokje silicium leven en koloniseren de melkweg!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Je hebt iets te vaak The Matrix gekeken he?

Ik denk dat over 250 jaar vooral de technologie wat betreft het menselijk vermaak, TV, Internet, blahblah, een hele grote verandering ondergaan heeft. Kijk bijvoorbeeld maar na hoe snel het 'gewone' mobieltje is opgekomen en nu is WAPpuh al weer helemaal in. En dat gaat steeds maar door.

Wat betreft de medische kant van de tech. die zal zich ook snel ontwikkelen zodat we straks helemaal niet meer hoeven snijden maar de moleculen in je lichaam tot op zekere hoogte kunnen manipuleren zodat een chirurgische ingreep alleen in de grootste uitzonderingen nog nodig is.

Maar wat betreft bijvoorbeeld het milieu, dat zie ik donker in. Een toekomst op aarde zoals het gesteld is in b.v. Star Trek TNG is te positief denk ik, de mens heeft toch in al die eeuwen zo min mogelijk voor het milieu gedaan en organisaties zoals greenpeace zijn helaas nog steeds in de minderheid. Ik denk wel dat we met de tech. een oplossing zoeken voor de meest acute problemen (broeikaseffect enzo) maar niet voor de lange-termijn problemen.

Daarom zullen we op den duur het toch buiten de aarde moeten zoeken en een kolonie op Mars acht ik zeker niet onwaarschijnlijk maar misschien wordt het op een gegeven moment (en dan verder dan 250 jaar) wel een soort exodus van de Mensheid omdat we de Aarde onleefbaar hebben gemaakt met onze decadentie. (en ik doe er net zo goed aan mee)

en ik verwacht niet dan nog te leven helaas, ik had het best graag willen zien Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Tot zover mijn views.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01

Wildfire

Joy to the world!

Apoc2, onsterfelijkheid is onmogelijk als je er eens goed over nadenkt. Heel simpel: uiteindelijk is alle energie in het heelal verbruikt en ga je er dus aan. Tenzij je een manier weet te vinden om geen energie te verbruiken... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

"energie verbruiken"

hij blijft leuk

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Brain... dan ga je toch gewoon naar een parallel heelal toe waar nog voldoende energie op voorraad is... zo kan je de eindige energie tot in het oneindige verlengen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Brian Dickens >>>
Apoc2, onsterfelijkheid is onmogelijk als je er eens goed over nadenkt. Heel simpel: uiteindelijk is alle energie in het heelal verbruikt en ga je er dus aan. Tenzij je een manier weet te vinden om geen energie te verbruiken...
Diadem gaf het al aan, energie verbruik je niet. Energie zet je om in een ander type energie. Wel is het bv mogelijk dat door expansie van het universum het heel koud wordt zeg maar. Maar tegen de tijd dat we hier last van krijgen zijn we al enkele miljarden jaren verder. En dergelijke onvoorstelbare getallen zijn door mijn hersenen niet meer te bevatten en worden doorverwezen naar de eeuwigheid.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

whistler:
Nee, nooit gezien, jij wel ;-)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

blobber: moet je maar eens doen dan Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Btw. waarom zouden die AI's ons laten leven? Silicium heeft geen geweten dus wij zouden nog productief moeten zijn wilden ze ons laten leven anders waren we niet 'efficient'

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Whistler

Geef jij eens een argument waarom een intelligentie gebaseerd op silicium GEEN geweten zou kunnen hebben?

Hier klinkt een diepe techno angst in door Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Whistler:
en mijn fantasie laten verpesten door zo'n patriottistische Yanken film? Mij niet gezien, overigens heeft de basis waarop een levensvorm gebaseerd is niets te maken met zijn/haar/het? geweten en/of gevoel.

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Als de wereld nog bestaat in 2250 dan hebben we 100THz Pc'tjes thuisstaan. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif

Verwijderd

Ortep: omdat een intelligentie (en dan bedoel ik dus 1 die door de mens geschapen is) in principe geen gevoel heeft. Het voelt geen pijn, het kan zich dus ook niet indenken hoe het voor een ander is als hij beschadigd/pijn gedaan wordt. (Empathie ontbreekt) hoe kom jij dan bij een geweten?

Okee, wacht ff, ik realiseer me net dat dit meer met angst voor pijn en empathie te maken heeft dan een geweten.

Laat ik het dan zo stellen. IMHO zal een silicium intelligentie, laten we het voor het gemak ff AI noemen. Zal een AI geen geweten hebben anders dan de programma's die er op draaien want dat zijn z'n doelen. Op een gegeven moment kan die AI z'n programma's zelf editen...ergo....weg doelen, nieuwe doelen er voor in de plaats die de mensheid misschien niet dienen en gevaarlijk kunnen zijn...nou noem ik het uitvoeren van programma's niet echt een geweten... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

kleine correctie misschien====> Het voelt geen geestelijke pijn Whistler. Je kan een robot op zich best iets van 'pijn'laten registreren. Verder ben ik het best met je eens, geweten en intuitie en shit like that, lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Maar toch bestaat de mensheid ook al weer een tijd en zitten er kennelijk dus ook in ons neurale netwerk een stuk software die ervoor zorgt dat de soort blijft voortbestaan (al moet ik zeggen dat het de laatste tijd met al dat gif en al die kernbommmen er niet zo uitziet, maar er zijn meer mensen dan ooit tevoren...)
Dus waarom zou dat niet in onze nederige AI dienaren kunnen worden ingebouwd (zie de 3 hoofdwetten van de robotica, opgesteld door Asimov)

• Poepel

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
uitgaande van de theorie dat de snelheid van pc`s om de 18 mnd verdubbeld
hebben we pc`s die op 188,833 GHz lopen

Verwijderd

Ik zeg niet dat dat niet kan maar wat ik bedoel is dat een AI wijzigingen aan zichzelf aan kan brengen in een veel eerder stadium van zijn evolutie dan wij mensen omdat het de hulp van zijn scheppers heeft, een hulp die wij niet daarmee hebben. Althans niet op zo'n snelheid.

Kijk zodra die AI geavanceerd genoeg is om z'n eigen programmatuur te wijzigen en dat zal het heel snel zijn omdat het onze hulp in z'n evolutie krijgt, dan zal die AI z'n programmatuur die voorkomt dat het mensen kwaad doet weg kunnen 'snijden' uit z'n code omdat het op zo'n moment niet uit komt. De mens kan dit niet zomaar uit z'n 'code snijden' omdat we nog niet weten hoe, maar dat komt ook nog wel ben ik bang.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

APOC : Alle materie vervalt uiteindelijk in straling... en ik heb nog geen manier gehoord om van straling weer materie te maken... dus we're doomed... (al duurt het nog "even")

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Tja 't schijnt dat elke 12 jaar de menselijke kennis zich verdubbelt.
Dat betekent dat we over 250 jaar 1.868.350 keer zoveel weten als nu.
Probeer daar maar iets zinnigs over te zeggen!

Verwijderd

Oh ja b.t.w.

Als jouw berekening klopt Poepel dan heb je een computer die nu op (18.333*10^9 Hz)/(2^(250/(18/12)))= 1.23*10^-37 Hz draait.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

O.k. Whistler, good point, maar hij kan die code niet wijzigen omdat dat al een kwade actie is tegen de mensheid, maar ik geef toe dat is allemaal zeer theoretisch en op den duur krijg je waarschijnlijk "software mutaties" die het wel mogelijk maken en dat wordt ons einde, maar ik was gewoon erg optimistisch...

Verwijderd

Confuzer >>>
Alle materie vervalt uiteindelijk in straling... en ik heb nog geen manier gehoord om van straling weer materie te maken... dus we're doomed... (al duurt het nog "even")
Daar zit je toch even mis. Dit verschijnsel bestaat wel en heet anhilatie (ongeveer) ookwel paarvorming genoemd. Dit idee is gebasseerd op het principe dat energie=materie. Uit een foton (straling dus) kan mits het foton energierijk genoeg is een deeltje en zijn anti-deeltje ontstaan.

Verwijderd

blobber> hoe snel vind de mensheid cracks voor beveiligingen waar iemand echt omheen wil komen?

Kun je nagaan hoe snel een AI met niet de limitaties van een menselijk brein (moeheid, verveling, wanhoop) zo'n crack voor z'n eiguh softwar vindt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Whistler: M.a.w. niets menselijks is hem vreemd ;-) en daar gaat mijn theorie de vuilnisbak in...

Verwijderd

blobber: next whistler tried to prove that black is white and killed himself at the next zebra crossing Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als je tussen de druppels door loopt wordt je niet nat.(het slaat nergens op maar het lucht op...)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

We are the borg, resistance is futile

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Toch niet over 250 jaar hoop ik?

Pagina: 1