If there's Oldskool i'm there
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Voor de rest ben ik het met Petro eens: leuk om over te hebben, maar je kunt echt alles zeggen. De redenatie van 250 jr. terug gebruik ik ook altijd
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
Ik denk dat dit onderwerp meer op het onzin forum hoort want je kunt toch geen realistische voorspellingen maken over 250 jaar in de toekomst. We weten niet eens wat er over 50 jaar voor technologie is.
Dat van die ijstijd: Hij kan ook spontaan intreden binnen ongeveer 10 jaar. Heeft te maken met golfstromen om de aarde. Bij iets hoger dan de huidige aardetemp kunnnen de grote golfstromen ineens stoppen, waardoor de warmte van de evenaar niet meer naar de polen vervoerd wordt. Was laatst iets over te zien op discovery, iets ingewikkelder dan ik hier zo kan uitleggen, maar jullie snappen the point.
Ijstijden traden trouwens niet langzaam in 1000 jaar in of zo, zoals lange tijd gedacht werd. Ze hebben ontdekt dat zoiets in tussen 5 en 40 jaar intreedt.
ieeeepppppp :P
Verwijderd
) dat ik, over 10 jaar ofzo, zo'n plat TFT-scherm als tafel heb die ik alleen maar op hoef aan te raken :deen touch-table duz
Heb ik net een lekkere babe, kan ik nergens meer autorijden, weeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhh!
ieeeepppppp :P
Verwijderd

Ik verwacht dat de mensen over 250 jaar, minstens 250 jaar oud kunnen worden.
Verwijderd
Verder denk ik zeker gezien de exponentiële vooruitgang van de techniek dat de wereld in de komende eeuw nog veel meer gaat veranderen dan in de afgelopen 100 jaar.
Grenzen tussen werkelijkheid en fictie zullen vervagen. Organisch en anorganisch leven zullen gelijkwaardig worden. Ik denk dat we verder oa mbv nanotechnologie een tijdperk krijgen waarin voor iedereen extreme welvaart is weggelegd.
Verwijderd
Oorlogen en gebrek aan geld zijn de 2 voornaamste factoren denk ik die het tegen zullen werken.
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
Ik denk dat over 250 jaar vooral de technologie wat betreft het menselijk vermaak, TV, Internet, blahblah, een hele grote verandering ondergaan heeft. Kijk bijvoorbeeld maar na hoe snel het 'gewone' mobieltje is opgekomen en nu is WAPpuh al weer helemaal in. En dat gaat steeds maar door.
Wat betreft de medische kant van de tech. die zal zich ook snel ontwikkelen zodat we straks helemaal niet meer hoeven snijden maar de moleculen in je lichaam tot op zekere hoogte kunnen manipuleren zodat een chirurgische ingreep alleen in de grootste uitzonderingen nog nodig is.
Maar wat betreft bijvoorbeeld het milieu, dat zie ik donker in. Een toekomst op aarde zoals het gesteld is in b.v. Star Trek TNG is te positief denk ik, de mens heeft toch in al die eeuwen zo min mogelijk voor het milieu gedaan en organisaties zoals greenpeace zijn helaas nog steeds in de minderheid. Ik denk wel dat we met de tech. een oplossing zoeken voor de meest acute problemen (broeikaseffect enzo) maar niet voor de lange-termijn problemen.
Daarom zullen we op den duur het toch buiten de aarde moeten zoeken en een kolonie op Mars acht ik zeker niet onwaarschijnlijk maar misschien wordt het op een gegeven moment (en dan verder dan 250 jaar) wel een soort exodus van de Mensheid omdat we de Aarde onleefbaar hebben gemaakt met onze decadentie. (en ik doe er net zo goed aan mee)
en ik verwacht niet dan nog te leven helaas, ik had het best graag willen zien

Tot zover mijn views.
hij blijft leuk
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Verwijderd
Verwijderd
Diadem gaf het al aan, energie verbruik je niet. Energie zet je om in een ander type energie. Wel is het bv mogelijk dat door expansie van het universum het heel koud wordt zeg maar. Maar tegen de tijd dat we hier last van krijgen zijn we al enkele miljarden jaren verder. En dergelijke onvoorstelbare getallen zijn door mijn hersenen niet meer te bevatten en worden doorverwezen naar de eeuwigheid.Apoc2, onsterfelijkheid is onmogelijk als je er eens goed over nadenkt. Heel simpel: uiteindelijk is alle energie in het heelal verbruikt en ga je er dus aan. Tenzij je een manier weet te vinden om geen energie te verbruiken...
Nee, nooit gezien, jij wel ;-)
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd

blobber: moet je maar eens doen dan

Btw. waarom zouden die AI's ons laten leven? Silicium heeft geen geweten dus wij zouden nog productief moeten zijn wilden ze ons laten leven anders waren we niet 'efficient'
Geef jij eens een argument waarom een intelligentie gebaseerd op silicium GEEN geweten zou kunnen hebben?
Hier klinkt een diepe techno angst in door
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
en mijn fantasie laten verpesten door zo'n patriottistische Yanken film? Mij niet gezien, overigens heeft de basis waarop een levensvorm gebaseerd is niets te maken met zijn/haar/het? geweten en/of gevoel.
Verwijderd
Okee, wacht ff, ik realiseer me net dat dit meer met angst voor pijn en empathie te maken heeft dan een geweten.
Laat ik het dan zo stellen. IMHO zal een silicium intelligentie, laten we het voor het gemak ff AI noemen. Zal een AI geen geweten hebben anders dan de programma's die er op draaien want dat zijn z'n doelen. Op een gegeven moment kan die AI z'n programma's zelf editen...ergo....weg doelen, nieuwe doelen er voor in de plaats die de mensheid misschien niet dienen en gevaarlijk kunnen zijn...nou noem ik het uitvoeren van programma's niet echt een geweten...
Verwijderd
Dus waarom zou dat niet in onze nederige AI dienaren kunnen worden ingebouwd (zie de 3 hoofdwetten van de robotica, opgesteld door Asimov)
hebben we pc`s die op 188,833 GHz lopen
If there's Oldskool i'm there
Verwijderd
Kijk zodra die AI geavanceerd genoeg is om z'n eigen programmatuur te wijzigen en dat zal het heel snel zijn omdat het onze hulp in z'n evolutie krijgt, dan zal die AI z'n programmatuur die voorkomt dat het mensen kwaad doet weg kunnen 'snijden' uit z'n code omdat het op zo'n moment niet uit komt. De mens kan dit niet zomaar uit z'n 'code snijden' omdat we nog niet weten hoe, maar dat komt ook nog wel ben ik bang.
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
Dat betekent dat we over 250 jaar 1.868.350 keer zoveel weten als nu.
Probeer daar maar iets zinnigs over te zeggen!
Verwijderd
Daar zit je toch even mis. Dit verschijnsel bestaat wel en heet anhilatie (ongeveer) ookwel paarvorming genoemd. Dit idee is gebasseerd op het principe dat energie=materie. Uit een foton (straling dus) kan mits het foton energierijk genoeg is een deeltje en zijn anti-deeltje ontstaan.Alle materie vervalt uiteindelijk in straling... en ik heb nog geen manier gehoord om van straling weer materie te maken... dus we're doomed... (al duurt het nog "even")
Verwijderd
Kun je nagaan hoe snel een AI met niet de limitaties van een menselijk brein (moeheid, verveling, wanhoop) zo'n crack voor z'n eiguh softwar vindt
Verwijderd
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)