Toon posts:

Gras zaaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om je Buff-in helemaal vol te gooien met blokjes, zodat ik een tijd niet meer op internet hoeft?
Dan wil ik mijn koe nl. op mijn stand-alone AMD dondervogel 1400Mz laten draaien, totdat mijn netwerk klaar is heeft die nog geen internetverbinding :7

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hier onder het kopje "Connection settings."

Verwijderd

Verder het volgende:

- blokjes zijn niet onbeperkt houdbaar (worden anders opnieuw uitgegeven, en heb je kans dat iemand ander ze eerder inlevert dan jij)

- per "fetch" wordt niet zo heel veel opgehaald:

1) als je gefetched hebt, hernoem buff-in.rc5 naar 1buff-in.rc5
2) fetch opnieuw
3) maak snelkoppeling naar je dnet-client (of via opdrachtregel), en voeg aan het pad toe: " -import 1buff-in.rc5"

Zo wordt die eerste buffer bij de 2e opgeteld.
Dit kun je een aantal keer herhalen, bij voorkeur totdat je genoeg hebt voor iig niet méér dan 30 dagen...

Je AMD 1400 doet (alsie 24u/dag aanstaat) ongeveer 1580 blokjes per dag...

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zet dit in je dnetc.ini:
code:
1
2
3
[rc5]
preferred-blocksize=33
fetch-workunit-threshold=1000

En verander dan die 1000 in een getal van hoeveel WU je wilt.

Juist

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Op dinsdag 19 februari 2002 15:51 schreef Jeldert het volgende:
Zet dit in je dnetc.ini:
code:
1
2
3
[rc5]
preferred-blocksize=33
fetch-workunit-threshold=1000

En verander dan die 1000 in een getal van hoeveel WU je wilt.
Maar hij kan maar max 500 packets fetchen. In het meest ideale geval fetch je dus 500 packets van 32 = 16000 wu's. Maar tegenwoordig is die kans daarop vrij klein en zul je meer packets van onder de 10 tegenkomen. Hierdoor is je buffer van 500 packets dus helemaal niet zoveel in wu's. Voor de pc waar het hier over gaat iig niet. Stel dattie een weekje offline moet kunnen grazen heb je er toch al gauw 10k nodig.
Een oplossing is dan om buffers te gaan importeren. Een andere oplossing is om een meel te sturen naar dnet, moet je ff kijken op de site, weet m niet uit mn hoofd, maar dat is een bot. Dan stuur je een meel met daarin aangeven hoeveel wu;s je wilt hebben en dan krijg je per meel een buffer teruggestuurd. Hoef je dus ook niet te importeren enzo.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

Fetchen per mail lost weinig op; heeft dezelfde beperkingen kwa grootte als gewoon fetchen...

BLijft dus gewoon importen; als je er troubles mee hebt, meel maar ff naar Floppus@TeamBVD.com hoe groot je je buffer wil hebben, dan stuur ik hem...

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 16:04 schreef ColdFusion het volgende:

[..]

Maar hij kan maar max 500 packets fetchen. In het meest ideale geval fetch je dus 500 packets van 32 = 16000 wu's. Maar tegenwoordig is die kans daarop vrij klein en zul je meer packets van onder de 10 tegenkomen. Hierdoor is je buffer van 500 packets dus helemaal niet zoveel in wu's. Voor de pc waar het hier over gaat iig niet. Stel dattie een weekje offline moet kunnen grazen heb je er toch al gauw 10k nodig.
Een oplossing is dan om buffers te gaan importeren. Een andere oplossing is om een meel te sturen naar dnet, moet je ff kijken op de site, weet m niet uit mn hoofd, maar dat is een bot. Dan stuur je een meel met daarin aangeven hoeveel wu;s je wilt hebben en dan krijg je per meel een buffer teruggestuurd. Hoef je dus ook niet te importeren enzo.
mail naar distributed is

Fetchen : fetch@distributed.net
Flushen : flush@distributed.net

:9

Verwijderd

Ja... Dus... En dan...

Wat wil je daarmee zeggen :?

Verwijderd

duss...

in fetch@distributed.net zet je:

numblocks=*
blocksize=*

In flush@distributed.net attach je de file
buff-out

:-)
Een oplossing is dan om buffers te gaan importeren. Een andere oplossing is om een meel te sturen naar dnet, moet je ff kijken op de site, weet m niet uit mn hoofd,

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 16:12 schreef Floppus het volgende:
Fetchen per mail lost weinig op; heeft dezelfde beperkingen kwa grootte als gewoon fetchen...

BLijft dus gewoon importen; als je er troubles mee hebt, meel maar ff naar Floppus@TeamBVD.com hoe groot je je buffer wil hebben, dan stuur ik hem...
Dus wat heeft die mailuitleg dan nog voor zin :?

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ren buff-in.rc5 buff-in.old
dnetc -fetch
dnetc -import buff-in.old
del buff-in.old
exit

Gooi bovenstaande in een batchfile en daarna in je taskmanager. Heb je er ook geen omkijken meer na. Zorg er wel dat je aantal blokjes wat je per keer fetch hoog genoeg is (hangt dus af van je computer).

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:27
Op dinsdag 19 februari 2002 16:12 schreef Floppus het volgende:

Yep, fetchen per mail is niet meer dan een scriptje ergens op een PCtje van d.net. Deze doet niets anders dan wat je zelf doet bij het ophalen van een buffer, en heeft dus ook dezelfde beperkingen.

Het enige voordeel is dat je niet iedere keer een buffer moet ophalen, renamen, weer wachten totdat de volgende binnen is etc. In plaats daarvan stuur je gewoon een x-aantal mailtjes, en tegen de tijd dat die terug zijn ga je ze eens importeren.

[removed]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik werk in een computerwinkel (OK, OK, genoeg gejuich) en wil daar natuurlijk op elke computer een }:O draaien. Helaas hebben ze niet allemaal internetverbinding (allemaal niet eigenlijk). Hoe krijg ik het dan voor elkaar? Het is natuurlijk makkelijk om het koetje te installeren, maar fetchen en flushen gaat waarschijnlijk op de bovenstaande manier?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 07:45 schreef Compubiter het volgende:
Ik werk in een computerwinkel (OK, OK, genoeg gejuich) en wil daar natuurlijk op elke computer een }:O draaien. Helaas hebben ze niet allemaal internetverbinding (allemaal niet eigenlijk). Hoe krijg ik het dan voor elkaar? Het is natuurlijk makkelijk om het koetje te installeren, maar fetchen en flushen gaat waarschijnlijk op de bovenstaande manier?
Kan gewoon ouderwets met een floppy.
Ophalen met een PC waar je wel inter net hebt en op flop zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 08:22 schreef AlliedComputers het volgende:

[..]

Kan gewoon ouderwets met een floppy.
Ophalen met een PC waar je wel inter net hebt en op flop zetten.
Dan heb je het dus over je buffer-files? }:O

Verwijderd

Gewoon complete }:O

(kan ook op bootdisk; heb je helemaal geen HDD meer nodig...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat lopen knoeien, wat zijn de proxy instellingen van distributed.net?

edit:

|:( |:( |:(

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op woensdag 20 februari 2002 07:45 schreef Compubiter het volgende:
Zoals jullie hier kunnen zien is het allemaal gelukt. Gister een computer geassimileerd (om te proberen), morgen komen er daar negen bij. >:)
Pagina: 1