Toon posts:

Hologrammen, ooit werkelijkheid ?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt het vast wel eens bij Star Trek of een ander SF programma gezien. Je kan daar in een kamer stappen met een door een computer gemaakte omgeving. Geprojecteerd als een hologram. Het lijkt net of je echt ergens anders bent, maar toch sta je gewoon in een kamertje. Denken jullie dat zoiets ooit werkelijkheid kan worden ??

Verwijderd

Zekersteweten!

Het is al mogelijk...Met VR. Maar dan moet je zelf nog wat hulpmiddelen hebben...
Wat ik me alleen afvraag is of zoiets ook wat betreft "voelen" mogelijk Zal worden.
Dus niet dat je alleen maar een lekker wijffie kunt projecteren maar dat je daadwerkelijk ook "echte" sex met haar kunt hebben...

Of, zoals de dokter in StarTrek, of die écht een prik zou kunnen geven oid...

Verwijderd

ooit zal het wel kunnen ...
maar om ze te voelen zullen ze toch gematerialiseerd moeten worden...
waarschijnlijk zoals dat met de "replicator" in startrek word gedaan
recreëren door herschikken van moleculen..

een andere optie is een apparaat dat direkt op je hersens word aangesloten waardoor je zenuwen direkt gestimuleerd kunnen worden

maar voorlopig moeten we het maar met paddo's doen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34

GeeBee

Oddball

De holodecks zijn vlgs mij een combinatie van hologrammen en replicator-technologie.
Voorlopig dus nog niet.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Ja, dat lijkt me echt wreed, als holodecks werkelijkheid worden!!

[off-topic]
BTW in Star Trek geven ze geen prikken, dat is ouderwets natuurlijk
[/off-topic]

maar ff serieus, ik zie het voorlopig nog geen werkelijkheid worden, die technieken die ze in ST toepassen zijn nog veel te futuristisch, en complex voor computers om te besturen

when i wake up people take up mostly all of my time!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 09:19
het 'materialiseren' vind ik sowieso al knap.... probeer jij maar eens op afstand ergens uit energie een hoopje materie te creeeren, geordend, zoals jij dat wilt. Daarnaast moet je dus ook de menselijke geest na kunnen maken. In totaal moeten we dus eigenlijk god gaan spelen. Het creeren van een mens, maar dan meer. Ik zie het ons niet snel doen, ook niet in de 21e eeuw. Ik denk dat we meer kans hebben op het gebied van het direct aansturen van de hersennen/zenuwen.... maar dan nog zal je de intelligentie na moeten zien te bouwen...

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wat Flamez zegt lijkt mij de meest makkelijke oplossing. Gewoon direct je hersens stimuleren. Je kan dan dingen voelen/horen/ruiken/zien en jezelf voelen bewegen zonder ook maar 1 molecuul te veranderen. Dat word dan net zoiets als de matrix...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

dingen materialiseren is een... maar voor god spelen.. och.. we zijn al een aardig eind op weg wat dat betreft...
AI, nanotechnologie, ruimtevaart... we moeten nog vreselijk ver.. just give it some time.

Verwijderd

Dirk-Jan:
Het zou makkelijk zijn als je wist hoe dat het zou moeten. Maar als de technieken er nog niet zijn kun je dat niet zo maar zeggen.

Verwijderd

Ze hebben al monitoren waar het beeld als het ware eruit komt, dus waarom zou dat niet uitgebreider worden in de toekomst. Alleen word aanraken van hologrammen wat moeilijker.

• GeeBee
  • Laatst online: 13:34

GeeBee

Oddball

Centurion:
Waarom, je raakt met je muispointer toch ook geen echte knopjes aan?
Gewoon een kwestie van goeie 3D-oriëntatie van bijv je wijsvinger en real-time meten waar het topje zich bevindt.
Een soort cyber-vingerhoed is genoeg...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Een beeld maken in 3d zijn ze al heftig mee bezig. Ze hadden al zoiets met 2 laserstralen die onzichtbaar waren, en zodra ze elkaar kruisden dat puntje zichtbaar werd... ik weet niet zeker of dit zo gegaan is, maar de theorie is interessant...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Het lijkt me wel leuk: Star Wars 'in het echt' is dan mogelijk...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
materialiseren hoeft toch niet?

De computer geeft gewoon aan je zenuwen door dat je 'dat en dat' voelt als je iets aanraakt.

• Simkin
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

3D Hologrammen zijn al gemaakt hoor!

ik heb wel eens een hologram gezien die van onderen 'gevoed werd' dmv beamers, ik dacht echt dat ik het staande mannetje kon vastpakken. Maar wat heb je aan de toepassing? wat is de meerwaarde? behalve een leukere en duidelijkere communicatie ?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Erg s.f. maar dan zijn holo's ook niet meer nodig en worden je hersenen gewoon op een machine aangesloten die het alle signalen voeden die je in de "werkelijkheid" ook voelt,ziet,hoort,ruikt etc.Voor de buitenwereld lig je dan duf op een stoel, maar in je hoofd beleef je de meest wilde avonturen!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

het 'materialiseren' vind ik sowieso al knap.... probeer jij maar eens op afstand ergens uit energie een
hoopje materie te creeeren, geordend, zoals jij dat wilt. Daarnaast moet je dus ook de menselijke
geest na kunnen maken. In totaal moeten we dus eigenlijk god gaan spelen. Het creeren van een
mens, maar dan meer. Ik zie het ons niet snel doen, ook niet in de 21e eeuw. Ik denk dat we meer
kans hebben op het gebied van het direct aansturen van de hersennen/zenuwen.... maar dan nog zal je
de intelligentie na moeten zien te bouwen...
De geest nabouwen? Je bent er al als je de hersenen tot op de quarks nauwkeurig nabouwt. Want waarom zouden ze het dan niet doen? Als je alle materie plaatst zoals die was, maar dan ook echt nauwkeurig, dan moet het geheel weer functioneren... En waarom zouden die hersenen die je dan krijgt niet intelligent zijn?

En heeft god soms een monopoliepositie wat betreft het maken van de mens? Wat mij betreft, als hij al ooit bestaan heeft (wat ik overigens niet geloof) niet lang meer...

Maar verder ben ik het met je eens Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Het zou inderdaad heel knap zijn als je materie precies geordend kan nabouwen uit energie. Hmmm, lijkt me wel een leuk afstudeerproject Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Pagina: 1