Wij hebben sinds kort ADSL en dat ga ik delen door gebruik te maken van een oude computer. Nu wil ik echt ook een webserver gaan draaien gewoon om een beetje te klooien.
Deze wil ik graag op het pceetje zetten dat ook het routeren regelt, is namelijk wel zo handig hoeft er maar een computer de hele tijd aantstaan. Volgens mij moet dit zonder veel problemen mogelijk zijn toch?
Verder moet de router/server in de meterkast geplaatst worden omdat ergens anders in het huis of geen plaats is, mensen het niet fijn vinden om een pc in de huiskamer te hebben of dat er anders ongeveer 1km kabel getrokken moet worden.
Ik heb dan ook de volgende vragen:
- Pentium 1 op 166 mhz moet hiervoor toch wel genoeg zijn (router/server?
- 32 mb ram is genoeg toch?
- 2 gb hd lijkt me ook voldoende
- hoe krijg ik de boel zo klein mogelijk?
ideaal zou natuurlijk een laptop zijn maar daar kan je alleen maar dure pcmia netwerkkaarten op aansluiten toch?
Deze wil ik graag op het pceetje zetten dat ook het routeren regelt, is namelijk wel zo handig hoeft er maar een computer de hele tijd aantstaan. Volgens mij moet dit zonder veel problemen mogelijk zijn toch?
Verder moet de router/server in de meterkast geplaatst worden omdat ergens anders in het huis of geen plaats is, mensen het niet fijn vinden om een pc in de huiskamer te hebben of dat er anders ongeveer 1km kabel getrokken moet worden.
Ik heb dan ook de volgende vragen:
- Pentium 1 op 166 mhz moet hiervoor toch wel genoeg zijn (router/server?
- 32 mb ram is genoeg toch?
- 2 gb hd lijkt me ook voldoende
- hoe krijg ik de boel zo klein mogelijk?
ideaal zou natuurlijk een laptop zijn maar daar kan je alleen maar dure pcmia netwerkkaarten op aansluiten toch?