Toon posts:

Uitroepteken bij primary IDE-device

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb de IBM DLTA 40 GIG, kan niet a-drive en ROM-drives gebruiken, dus misschien een diagnostisch progje van IBM eroverheen gegooid, krijg ik een unknown error 15.

Progje heet smartdefender, iemand enig idee wat die unknown error 15 dan is?? Wat heb je dan aan zo'n progje, nu weet ik nog nix.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De juiste drivers voor je chipset installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 16:05 schreef warp het volgende:
De juiste drivers voor je chipset installeren.
Dit antwoord helpt echt |:(

Verwijderd

Hmm opmerking van Warp is opzich zo gek nog niet hoor, maar heeft dit al eerder wel gewerkt, is er iets veranderd aan de hardware/software. Is de pc verhuist ?? Uitbreidings kaarten die los zitten oid...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je topictitel heeft voor zover ik zo zie niet echt wat met je vraag te maken. Waar heb je dat programma vandaan, zit er documentatie bij? Misschien dat daar wat bij staat.

De opmerking van warp slaat op de topictitel: als je een uitroepteken hebt staan in apparaatbeheer bij Primary IDE device, moet je de goede driver van je IDE chipset installeren.

wat bedoel je trouwens met a-drive en ROM drive?
een floppy en een CDROM?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de via4in1 drivers uiteraard geinstalleerd, dat moet voldoende zijn lijkt me.

• blackd
  • Niet online
Wat bedoel je dan met de a-drive en ROM drive? Floppy en CDROM?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik zou even kijken of je je DMA-controller goed geinstalled hebt, kijk dus even in je hardware bij scs-devices.
Ik denk niet dat dit het probleem is eigenlijk, ik vind het namelijk erg vreemd dat je A: het ook niet doet.. maar dat van die cd-rom-drives heb ik vaker meegemaakt.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• blackd
  • Niet online
Misschien ook wel handig om te vermelden hoe de cdrom en de harde schijf zit aangesloten, mits je met ROM drive de cdrom bedoelt. De a drive doet het ook niet: is deze wel goed aangesloten?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 23:18 schreef AMDLover het volgende:
Ik zit toch niet op het PC Active forum he? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 22:13 schreef DenniZ-X het volgende:
Ik zou even kijken of je je DMA-controller goed geinstalled hebt, kijk dus even in je hardware bij scs-devices.
Ik denk niet dat dit het probleem is eigenlijk, ik vind het namelijk erg vreemd dat je A: het ook niet doet.. maar dat van die cd-rom-drives heb ik vaker meegemaakt.
DMA controller? |:(
scs-devices? |:(

AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGHHHHHHH!!!! :'( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 23:38 schreef blackd het volgende:
Misschien ook wel handig om te vermelden hoe de cdrom en de harde schijf zit aangesloten, mits je met ROM drive de cdrom bedoelt. De a drive doet het ook niet: is deze wel goed aangesloten?
Waarom van die domme opmerkingen van, is het wel goed aangesloten? Als je goed hebt gelezen, heb je kunnen lezen dat het goed is aangesloten :Z |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

staat er ook een ! bij de controller? Dat kan namelijk wijzen op virussen.

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 02:43 schreef AMDLover het volgende:

[..]

Waarom van die domme opmerkingen van, is het wel goed aangesloten? Als je goed hebt gelezen, heb je kunnen lezen dat het goed is aangesloten :Z |:(
Kun jij mij dan vertellen waar ik dat dan kan lezen? Ik heb het topic nu al een aantal keer doorgelezen, maar ben het nog niet tegengekomen.

Overigens heb ik ongeveer 3 keer gevraagd wat je met A drive en ROM drive bedoelt, maar daar heb je ook nog geen antwoord op gegeven.

Als je nou iets duidelijker bent in je foutomschrijving/probleemomschrijving en hoe de situatie in elkaar zit, zouden we je wat beter kunnen helpen, want dit lijkt (om het plat te zeggen) werkelijkwaar nergens op. Ook een reply als:
Op dinsdag 19 februari 2002 23:18 schreef AMDLover het volgende:

[..]

slaat kant noch wal aangezien warp toch echt wel gelijk kan hebben als er een 'uitroepteken bij primary IDE device' staat (zoals je topictitel aangeeft).

Iets duidelijker zijn dus graag, en niet meteen 'AARRGG' gaan roepen als mensen je bruikbare tips geven.

Verwijderd

Op het moment dat je een half-gare HDD op je PC aansluit, KAN je idd een uitroepteken bij je primary IDE controller krijgen (als desbetreffende schijf daarop zit :P)...

Misschien een plan om te kijken wat de PC met een nieuwe install doet, of misschien de HDD ff op de tweede controller zetten...

Gezien het merk en type van de schijf, denk ik dat je ff een paar ceedeetjes moet fikken, en garantie claimen...:(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat ook nog kan, is dat de schijf niet correct ge-autodetect wordt. In dat geval even handmatig configgen... Meestal voldoet PIO 4/ UDMA 2. Soms UDMA 4. En ja, dat autoconfig gaa vaak fout. De UDMA 66 controller van mn VIA chipset probeerde m'n Maxtor 81.6G naar UDMA 5 te zetten, dit was niet zo'n success voor 't controllertje :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1