[html] Netscape en lijnen

Pagina: 1
Acties:

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toen ik ging zoeken of je bij netscape de lijntjes een kleur kan geven, kwam ik tot mijn grote verbazing erachter dat netscape bij <hr> geen color="blabla" ondersteunt. (bron: http://www.cpcug.org/user/houser/html/training/netscape/hr.html)

Dit is natuurlijk eenvoudig te omzeilen met een plaatje van 1 pixel in een bepaalde kleur, en dan een beetje uitrekken. Probleem is dat Netscape het ook niet bij frameranden wil doen. Is dit op te lossen?

(voorbeeld: ga naar http://arte1.multimania.com/index2.htm met IE en met netscape, en zie het verschil.)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:04
Tja dat kon ik je ook wel vertellen :+

Toch maar beter met tabellen gaan werken misschien?
Die frameborders een kleur meegeven gaat sowieso niet werken in NS4. (persoonlijk zou ik er niet zo mee zitten trouwens)

Hij 'pakt' trouwens ook niet op alle pagina's je CSS goed mee in NS.

[mierenneukmode]
'See this site on it's best' moet zijn 'See this site on its best' :)
[/mierenneukmode]

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 15:45 schreef InZane het volgende:
[mierenneukmode]
'See this site on it's best' moet zijn 'See this site on its best' :)
[/mierenneukmode]
Nee, het moet zijn: 'See this site at its best'. (8>

• InZane
Op dinsdag 19 februari 2002 15:51 schreef Blues het volgende:

[..]

Nee, het moet zijn: 'See this site at its best'. (8>
Damn.. Got me there :+

• Blaise
  • Niet online
Het zit nog vol bugs. NS6 weet het wel aardig te handelen, tegen lagere versies zeg ik doei.

Over tabellen heb ik wel gedacht, maar dat heb ik niet gedaan, omdat mijn site bij 4 verschillende sites is gehost, en dan zou ik moeten gaan werken met inline frames, en als ik iets haat...

En over die spelvout: dat is een temp. page, die gooi ik er weer uit. Maar als je gelijk de rest van de site wil controleren op spelfouten... >:)

• InZane
Op dinsdag 19 februari 2002 16:14 schreef Blaise het volgende:
Het zit nog vol bugs. NS6 weet het wel aardig te handelen, tegen lagere versies zeg ik doei.

Over tabellen heb ik wel gedacht, maar dat heb ik niet gedaan, omdat mijn site bij 4 verschillende sites is gehost, en dan zou ik moeten gaan werken met inline frames, en als ik iets haat...

En over die spelvout: dat is een temp. page, die gooi ik er weer uit. Maar als je gelijk de rest van de site wil controleren op spelfouten... >:)
NS6 zou je met gemak goed moeten kunnen krijgen. Tis verder aardig basic allemaal.

Maareh je hebt me toch wel een beetje nieuwsgierig gemaakt. Waarom heb je niet 't hele zooitje bij elkaar op 1 server draaien?? :?
Lijkt me niet echt makkelijk werken zoals je 't nu hebt.

De rest van de site controleren doe ik wel een keer als ik echt helemaal niks heb te doen.
Nooit dus >:) ;)

• Blaise
  • Niet online
Neuh, het werkt wel aardig. NS6 heb ik zonet gefixed, Mozilla werkt ook (duh). NS4 niet, die gaat gek doen bij mijn php guestbooken.

Ik heb het op verschillende sites gehost omdat ze allemaal eigen eigenschappen hebben. 3 hosts:
- Multimania: gratis, snel, maar bezoekers kunnen geen bestanden uploaden.
- Portland: Voor uploaden van images (net zoiets als die ene die hier veel gebruikt wordt, ben naam ff kwijt)
- NetworkXolutions: paid, hier host ik mijn poll. Ik ben er (te) voorzichtig mee, omdat ik zo over mijn limiet ben. Ook om Multimania over te nemen wanneer ze door hebben dat ik die n**kende banners weghaal.

Zo, dat was weer mijn overbodige info voor vandaag.

• Blaise
  • Niet online
Tis verder aardig basic allemaal
Zit techniek achter joh! :P
php/css/javascript, allemaal veel te eng voor NS4...

• InZane
Op woensdag 20 februari 2002 01:21 schreef Blaise het volgende:

[..]

Zit techniek achter joh! :P
php/css/javascript, allemaal veel te eng voor NS4...
Mwah valt wel mee..

PHP is browseronafhankelijk (serverside)
CSS moet je niet teveel gekke dingen mee gaan doen voor NS4
JavaScript gaat wel goed

:)

• Blaise
  • Niet online
Na een diepgaand onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat op 1 bug na alles aan CSS ligt.

Maar ik ben VOOR browserupdates, dus ik maak maar een popupje voor de NS4 usertjes dat ze moet updaten, IPV dat ik mijn prachtige CSS ga aanpassen... :9
Pagina: 1