Toon posts:

fan op vga kaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pine gforce 2 mx 400 en daar zit de aansluiting voor een maar nou heb ik de fan van me chipset afgesloopt en op me vga kaart gezet maar de fan draait nie hoe krijg ik hem aan de praat??

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
lekker vaag man! je wilt dus zeggen dat er standaard geen fan op je kaart zat maar wel een aansluiting....en die aansluiting doet t niet?

is de aansluiting aan de fan wel OK? sluit m anders gewoon aan op een molex stekkertje van je voeding!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou hem gewoon aan je voeding hangen.. die aansluiting op je VGA kaart kan niet al te veel vermogen leveren.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00

Professor_Botje

Administrator

Op dinsdag 19 februari 2002 16:18 schreef EmilneM het volgende:
lekker vaag man! je wilt dus zeggen dat er standaard geen fan op je kaart zat maar wel een aansluiting....en die aansluiting doet t niet?

is de aansluiting aan de fan wel OK? sluit m anders gewoon aan op een molex stekkertje van je voeding!
Niet doen waarom denk je dat er op je sjipset eenn koelertje zit :?

en op je VGA kaart niet :?

VGA dadelijk cool en je Chipset dood :)

Tweaken moet je leren iedereen heeft ooit een fout begaan :)

nouja.. 2 cels opstoken om ze in dual te laten draaien.. maar das een heel ander verhaal :+

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

Topicstarter
die fou had ik laast me durontje er uit geblazen te veel ge ocd :'(

Verwijderd

Topicstarter
maar als er zo,n aansluiting op zit dan moet je toch makkelijk er iets aan kunnen hangen ... en tis maar een kt133 sjipset die wordt nie zo heet zonder coolertje

Verwijderd

moet je hem een uur laten raggen op wat zwaars en dan zachtjes de chip likken. kijken of je tong nog vel bevat.

helemaal gek zijn ze hier

/me haalt gewoon het fanntje van de gf2 van de PC van z'n baas af, en hangt DIe aan z'n vidboard...

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Zet die fan terug en koop je een vga cooler voor 10 euro of zo.

Zet hem wel zelf erop, ik had dat door de hardwareboer laten doen, nu blijkt dat hij er nooit meer af kan, secondenlijm.....

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Je kunt ook gewoon een Blue Orb kopen, die zijn wel mooi en volgens mij ook wel effectief!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
ik denk ik inderdaad wel ff een blue orb haal .... bij powerline om de hoek ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

Op dinsdag 19 februari 2002 16:33 schreef Professor_Botje een bullsh*t verhaal
Een chipset hoeft helemaal niet actief gekoelt te worden hoor. Als je een fan op je chipset hebt moet je die er gewoon afhalen (incl heatsink) en er een grotere heatsink op zetten. Dan is de fan al weer overbodig geworden. Een GF2MX heeft ook geen koelertje nodig dus die zou ik er ook af laten... alleen maar meer herrie

Verwijderd

Topicstarter
k weet dat er geen van op me bridge hoeft maar ik was aan het ocen dus d8 laat ik me videokaart oook maars gaan ocen

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
achja zo zie je maar weer dat elk figuur tegenwoordig kan overklokken /:
Pagina: 1