Mario Kart FC 1590-4774-1019
Zoiets is het.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
jaa dat weet ik.. maar ik wil het wat uitgebreider hebben.Op dinsdag 19 februari 2002 15:23 schreef Xtremelead het volgende:
Layer 2 Tunneling Protocol is Point to Point Tunnelling Protocol ge-encypt mbv IPSec.
Zoiets is het.
uitleg over IPSec
thnx maar dit is meer voor linux gebruikers. Ik zoek echt meer iets over hoe het werkt bij een router via windows ...
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
hmmm.. bij nader inzien staat ook daar niet echt veel.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Dat is dus absoluut NIET waar. L2TP is een systeem met certificaten. PPTP is namelijk gewoon beveiligt.Op dinsdag 19 februari 2002 15:43 schreef neggix het volgende:
[..]
jaa dat weet ik.. maar ik wil het wat uitgebreider hebben.
Ipsec is alleen voor de allereerste verbinding(de verbindingsopbouw dus) ipsec beveiligt dat, maar kan geen data transporteren. Dat doet PPTP.
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
HeuOp vrijdag 12 april 2002 20:23 schreef hightower het volgende:
Ipsec is alleen voor de allereerste verbinding(de verbindingsopbouw dus) ipsec beveiligt dat, maar kan geen data transporteren. Dat doet PPTP.
Voor een leuke uitleg zie deze uitleg op security focus:
Using IPSec in Windows 2000 and XP Part 1
Using IPSec in Windows 2000 and XP Part 2
Using IPSec in Windows 2000 and XP Part 3
dan word er ipv pptp waarschijnlijk l2tp gebruikt.Op vrijdag 12 april 2002 23:45 schreef Hans het volgende:
[..]
HeuIk heb hier toch echt een IPSec tunnel tussen huis en kantoor draaien, en daar komt geen PPTP aan te pas.
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Nee hoor, een IPSec/IKE (ISAKMP/SA) tunnel met hmac-md5 authentication, tripple DES encryption en SHA1 hashing met pre-shared keys. Geen PPTP of L2TP.Op zaterdag 13 april 2002 09:18 schreef hightower het volgende:
dan word er ipv pptp waarschijnlijk l2tp gebruikt.
Laatst nog een Netscreen-based IPsec tunnel tussen Lelystad en Graz (AUT) opgeleverd, over ADSL aan beide kanten.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Deze softwareclient is sinds Windows 2000 in het besturingssysteem geïntegreerd. Met deze client wordt de tunnel door L2TP beheerd, terwijl IPSec de beveiliging waarborgt.
Gebruik van een andere IPSec-client
IPSec wordt gebruikt voor tunneling- en beveiligingsservices. Hiervoor moet aanvullende software op de clientcomputer worden geïnstalleerd.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Vond je deze aanvulling zo belangerijk dat je een oud topic hiervoor omhoog moet schoppen ?Moffin schreef op 16 september 2003 @ 11:36:
Gebruik van de native Windows-client
Deze softwareclient is sinds Windows 2000 in het besturingssysteem geïntegreerd. Met deze client wordt de tunnel door L2TP beheerd, terwijl IPSec de beveiliging waarborgt.
Gebruik van een andere IPSec-client
IPSec wordt gebruikt voor tunneling- en beveiligingsservices. Hiervoor moet aanvullende software op de clientcomputer worden geïnstalleerd.
De topic is anderhalf jaar oud
Dit topic is gesloten.
![]()