Toon posts:

[XP] Wanneer ASPI driver nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem met een IDE DVD speler (Pioneer 106), en een IDE Plextor 161040.

Mijn schijven zitten aan een Adaptec 19160 Controller (SCSI dus).

Nu schijnt er een nieuwe ASPI driver uit te zijn van Adaptec. Heb ik die nodig?

Ik heb nog nooit een ASPI driver geïnstalleerd, en tot nog toe ging CD's rippen en klonen zonder problemen. Ik brand voornamelijk met Nero en cloneCD en soms Musicmatch Jukebox. De branderservice van XP zèlf heb ik uitgeschakeld.

Wat doet die ASPI driver dat ik die nodig zou hebben, en heeft dit uberhaupt invloed op de SCSI performance (pos/neg)?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 15:11 schreef abreemjathuis het volgende:
Ik heb een systeem met een IDE DVD speler (Pioneer 106), en een IDE Plextor 161040.

Mijn schijven zitten aan een Adaptec 19160 Controller (SCSI dus).

Nu schijnt er een nieuwe ASPI driver uit te zijn van Adaptec. Heb ik die nodig?

Ik heb nog nooit een ASPI driver geïnstalleerd, en tot nog toe ging CD's rippen en klonen zonder problemen. Ik brand voornamelijk met Nero en cloneCD en soms Musicmatch Jukebox. De branderservice van XP zèlf heb ik uitgeschakeld.

Wat doet die ASPI driver dat ik die nodig zou hebben, en heeft dit uberhaupt invloed op de SCSI performance (pos/neg)?
heb je alleen nodig als je brandsofware je cd/cdr wil kunnen vinden zoals cdrwin nero heeft een eigen aspi file die hij bij het installeren in je windows map gooit en zo je dvd en brander herkent als alles goed werkt zou ik het zo laten

don't try to fix it if it aint broke....

Verwijderd

Het beïnvloedt ook SCSI-scanners.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:22
nodig voor CdrWin en Smart-Ripper.
niet perse nodig maar wel beter voor AudioGrabber en WinAmp.
geloof dat WinDVD 'm ook installeert (zonder te vragen :()

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 16:20

joker1977

Tweakert

Ik vraag me af wat WinAMP met een ASPI-layer moet..

ASPI is alleen nodig als de software zelf NIET een ASPI-layer heeft. Het is een soort van tussenlaag die de software kan waarborgen dat alle randapparatuur op SCSI/IDE op een eenduidige manier kunnen worden aangesproken.

Je moet het niet opnieuw installeren als alles goed werkt, snelheidswinst zal het niet opleveren.

Jos>

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik nu dus achter: Machine opnieuw geinstalleerd, ASPI drivers erop (géén VIA of andere drivers geinstalleerd, nooit gedaan), daarna pas Nero en CLoneCD.
Denk je?

SCSIBench loopt vast, machine bevriest etc.

Lang leve System Restore!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:22
Wat winamp met een aspi moet...weinig behalve als je een cd afspeelt ermee, dan roept ie de aspi-layer aan als die eris.
(anders zou die de Win2k/XP native commandos aanroepen, maar de aspi is een stuk idealer)
Pagina: 1