Toon posts:

history legen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik op een manier de gehele history van de browser legen zodat de back knop het niet meer doet?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
tools >> internet options

of wil je via een script iemand anders zijn/haar history legen? ik zou dat niet op prijs stellen.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

als je het 'back' knopje uit wilt schakelen... sterkte. Met caching controll kun je wel wat doen... Verder garneren met javascript... sterkte...

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

wil je dit lokaal doen of op een andere computer,
welke programeertalen kan je allemaal,
wat heb je al geprobeerd???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 15:22 schreef Foxboy het volgende:
wil je dit lokaal doen of op een andere computer,
welke programeertalen kan je allemaal,
wat heb je al geprobeerd???
Ik wil in een ordersysteem niet back kunnen zodat de order nieet twee maal geboekt wordt. Ik kan de cache uitzetten, maar dan is de pagina verlopen. Ik kan overweg met javascript en php.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Gebruik UNIQUE-ID in een (hidden) formulier-veld. Als een bezoeker back-gaat zal dat unique id nog in dat formulier-veld staan. Bij het submitten bekijk je of die unique_id al dan niet al voorkomt in je database en voila.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Je kan volgens mij NIET vanaf de server, de client zijn history trashen.

Maar daarvoor kun je PHP toch gebruiken. Schrijf gewoon in de sessie weg in welke fase de gebruiker is, en controleer daarop in het kritieke stuk:

Hier wat pseudo code voor je
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if($mag_ik_nog){
     if($ik_ben_gepost){
         zet $mag_ik_nog= false;
         header("Location: volgende_pagina");
     }else{
         Hier_mag_pipo_wat_invullen;
}else{
     header("Location: dump_hem_omdat_hij_er_al_geweest_is");
}

Verwijderd

een database waar je een uniek id in stopt elkekeer als het form wordt opgevraagt. Ook plaats je in het form dat zelfde unieke id.

Wordt het form gesubmit dan kijk je of het unieke id in de database voor komt. Zo ja, dan voer je de rest van het script uit en verwijder je dat unieke id. Zo nee, dan doe je niets (laat je fout melding zien ofzo).

klikt de gebruiker dus op de back knop na een aantal pagina's en komt de gebruiker dan op de resultaat pagina dan gaat het script dus weer zoeken naar dat unieke id. Maar omdat dat al verwijderd is krijgt de gebruiker een fout melding te zien ("U heeft het form al een keer gepost", ofzoiets).

edit:

dit is mijn manier die ik altijd gebruik, werkt prima.
Iets uitgebreider verteld dan hierboven (zag te laat dat hij er al stond) :(

Verwijderd

Dit is echt iets voor een JSP lijkt me, is dan heel makkelijk om met session-id's te werken. Dit is vooral handig in het geval iemand zun cookies uit heeft staan. :)
Pagina: 1