Mijn puter wilde maar niet warm booten. Cold boot geen probleem. Hij hing bij een restart nadat het eerste scherm van winXP weer verdwijnt en alleen de cursor zichtbaar is, verder zwart scherm. Reset niet mogelijk. Alleen met de powerknop (5 sec.)
Gezocht op dit forum en op ocworkbench en geen echte oplossing gevonden. Uit nood nieuwste BIOS maar geflashed, hielp ook niet. Toen de proc. ondergeclocked 100mhz. en het probleem verdween. Maar ja een XP op 1050mhz is niet de bedoeling. Toen heb ik de Overklok Bios geflashed en tot mijn verbazing loopt de proc nu op alle instellingen.
Dus op 100 tot 150 mhz Bij 166fsb geeft de videokaart het op. Bios gereset en terug naar 150/150 en dat loopt prima.
EN DAN NU DE VRAAG: Nu wordt de XP alleen herkent als een athlon. Wat heeft dit voor gevolgen voor d prestaties??
Bij 133/133 zelfde als in de nieuwere bios waar hij als XP wordt herkend ?
Oooof?? is de performance pas hetzelfde wanneer hij op 1600 mhz draait dus 150/150 en als Athlon herkent wordt.
Immers de XP1600+ wordt vergeleken met een athlon die draait op 1600mhz.
Wie het weet maag het zeggen.
Oeps .... lang verhaal geworden.
Maar wellicht doet een ander ook zijn vordeel met de oplossing voor het prob.
Gezocht op dit forum en op ocworkbench en geen echte oplossing gevonden. Uit nood nieuwste BIOS maar geflashed, hielp ook niet. Toen de proc. ondergeclocked 100mhz. en het probleem verdween. Maar ja een XP op 1050mhz is niet de bedoeling. Toen heb ik de Overklok Bios geflashed en tot mijn verbazing loopt de proc nu op alle instellingen.
Dus op 100 tot 150 mhz Bij 166fsb geeft de videokaart het op. Bios gereset en terug naar 150/150 en dat loopt prima.
EN DAN NU DE VRAAG: Nu wordt de XP alleen herkent als een athlon. Wat heeft dit voor gevolgen voor d prestaties??
Bij 133/133 zelfde als in de nieuwere bios waar hij als XP wordt herkend ?
Oooof?? is de performance pas hetzelfde wanneer hij op 1600 mhz draait dus 150/150 en als Athlon herkent wordt.
Immers de XP1600+ wordt vergeleken met een athlon die draait op 1600mhz.
Wie het weet maag het zeggen.
Oeps .... lang verhaal geworden.
Maar wellicht doet een ander ook zijn vordeel met de oplossing voor het prob.