Toon posts:

Na de topic Ufo's nu dit! ??? Leven in het heelal nu erg dichtbij!

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Leven op maan van Jupiter mogelijk

Uitgegeven: 25-8-2000 8:09
Laatst gewijzigd: 25-8-2000 9:33

MAASTRICHT GSMGURU- De kans dat zich binnen ons zonnestelsel ander leven bevindt, is een stap dichterbij gekomen. Op een maan van de planeet Jupiter zijn aanwijzingen gevonden dat zich beneden het oppervlak van de planeet een oceaan met water bevindt.

Volgens de Britse omroep BBC zijn de nieuwe aanwijzingen afkomstig van de ruimtesonde Galileo. Die scheerde begin dit jaar dicht langs Europa, een van de manen van Jupiter.

Op de foto's die nu zijn geanalyseerd, zijn grote brokken gescheurd ijs te zien. Volgens wetenschappers zijn die ooit in een vloeibare oceaan ontstaan, die nu op zo'n 7,5 kilometer diepte ligt.

Lange tijd is aangenomen dat zich geen vloeibaar water op Europa meer bevindt. Analyse van magnetische gegevens van Europa doen wetenschappers nu concluderen dat de kans daarop toch nog niet is vervlogen.

Als de bevindingen inderdaad juist zijn, bestaat de kans dat zich in het water bacteriën hebben ontwikkeld. Op aarde is de aanwezigheid van water voorwaarde geweest voor de ontwikkeling van leven.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Levensbeschouing en dergelijke misschien? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
maar euhh.. water is nog niet leven he
dat vind ik dus zo dom, gewoon omdat wij uit water zijn onstaan zou ander leven ook uit water moeten ontstaan.. da's toch nie logisch. Stel er is leven.. waarom in hemelsnaam zoude wij dit zelfs maar herkennen?

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Water is wel erg bevorderlijk voor een hoop chemische reacties, zo gek is dat idee nou ook weer niet.

Wat de boel nog spannender maakt is dat ze ook af hebben kunnen leiden dat er van allerlei troep in dat water van Europa zit. Ik betwijfel trouwens of er echt leven in zit, er dringt daar geen zonlicht door, en er zijn geen blikseminslagen. Kun je dan nog fatsoenlijke reacties op gang brengen?

Toch maar even door 't ijs heen boren om het zeker te weten Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

Verwijderd

Ik moet de eerste fatsoenlijke reacties die kunnen leiden tot eencellige levensvormen die zonder zonlicht en andersoortige straling nog zien. Maar ja ik ben dan ook nog nooit op jupiter of op 1 van zijn manen geweest......

Verwijderd

Ik woonde er in mn vorige leven.

Er is leven, maar het gaat slecht met mijn volk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif ALS ZE NOG IN LEVEN ZIJN !

We waren ooit een welvarend volk, maar door de straling van de radioactieve maan "IujKa" ging de bacterie dood, waar de ManuI plant zich mee voed. De plant staat aan het begin van de voedsel keten. Als mijn volk nog in leven is zijn ze onder het ijs gaan leven, dicht bij de warmte energie kernen van Europa.

Ik hoop dat hulp van Aarde op tijd komt.

Ooit, in een leven zal ik terug keren naar mijn geboorte planeet.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik ben benieuw stel dat er ander leven gevonden word, waaruit bestaat dan de codering van dit organisme, dus de bouwstenen...
Precies zoals DNA is bijna onmogelijk, maar wat dan?...

Wat kan er in water allemaal ontstaan... weinig zwaartekracht/licht en warmte...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Interessant onderwerp, maar eentje is wel genoeg denk ik Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

ga daar dus maar verder...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.