Toon posts:

AMD 1800+ blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn comp opstart met 145Mhz fsb dan blijft ie hangen bij het opstarten. Ram en koeler zijn goed.
Zou dit aan mijn shitty videokaart kunnen liggen, ik ben namelijk nog op zoek naar een nieuwe. Ik heb nu een TNT2 32mb :(. Als het aan mijn videokaart ligt, wat wel zo zal zijn, welke raden jullie dan aan ivm met het oc'en

Prometheus

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja ik heb een Soltek 75DVR4 purple ray :) mobo en 512 DDR

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik denk dat het niet aan je videokaart ligt.......

Overclokken kan niet met elke pc, je moet er een beetje geluk voor hebben en de goede onderdelen. Dat je niet op 145 FSB kan draaien kan een hele hoop oorzaken hebben.

Probeer het voltage van je cpu eens te verhogen en zorg uiteraard dat je koeling daar ook voor geschikt is.
Verder kan je je CPU unlocken zodat je een lagere multiplyer in kan stellen en dan de FSB dus nog een stukje verder omhoog gooien.

Suc6 met OC'en verder.......

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Dat je videokaart oud en traag is hoeft niet meteen te betekenen dat ie niet tegen hogere AGP-speeds kan. Ik heb een TNT1 op een AGP-bus van 75MHz lopen (itt. 72.5 bij jou) dus het hoeft helemaal niet aan de videokaart liggen. Misschien dat het toch aan het geheugen ligt? Waar staan je timings (CAS, RAS, etc) op? Misschien een netwerkkaart of ander device dat niet meewerkt? 't Kan vanalles zijn!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Ik heb het ook: de mijne kan niet veel verder dan een FSB van 144. Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt, de mijne is 300W, maar misschien dat als hij wat zwaarder wordt belast, niet zulke stabiele lijnen geeft?

Op zich zou ik wel een Enermax willen, maar om nu 200 Euro neer te tellen alleen maar om je CPU nog ietsjes verder op te kunnen voeren, lijkt me wat overbodig, ook al ben ik een tweaker! :)

Overigens wordt hij met een Termal Take Vulcano maar 45 graden, dus ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Er zit Arctic Silver II tussen heatsink en CPU.

Hoeveel watt is jouw voeding?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7