Toon posts:

Leven op jupiter

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend naar het nieuws geluisterd of de krant gelezen?
Blijkt dat de NASA aan kan tonen dat er water aanwezig is op een vd manen van jupiter.
Een ander organisme binnen dit zonnestelsel?
Ik heb nog geen website kunnen vinden die deze ondervindingen bevestigd, maar als je er 1 hebt, pls let me know.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34

GeeBee

Oddball

Het is nog wel een grote stap van water naar organismen...
Ik heb het bericht nog niet gehoord, en ik kan nog nix op TXT vinden.
Maar voorlopig lijkt het me daar too friggin' cold.

PS: leven op de maan van Jupiter is wel iets anders dan op J zélf Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

Topicstarter
Water is toch de basis voor een eventuele evolutie van een organisme, dus het zou zo kunnen zijn dat er meer is dan enkel rots en water op de maan van J.
Ik heb het dan niet over een ontwikkeld organisme als de mens, maar doel meer op een samenstelling van bacterien.

Ik hoorde het vanochtend op de radio (Veronica), maar kan het nog steeds nergens verifieren....

Verwijderd

Topicstarter
tnx rick_h!!

Verwijderd

Ik kan het niet bevestigen, wel kan ik je een tip geven. Lees eens de: A Space Odyssee serie van Arthur C. Clarke. En dan ook wat zijn bronnen zijn, misschien word je daar iets wijzer van. Zijn nog erg leuke boeken ook Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Groet,
LarBor

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De Amerikanen vonden ook een meteoriet met fossiele resten van eencelligen.Deze steen is van Mars afkomstig.Jammer genoeg bleken de celachtige structuren natuurlijke geologische formaties te zijn, hebben waarschijnlijk niets met leven te maken.
Maar het levert veel publiciteit op...
Water op Europa, een van de manen van Jupiter was al bekend, deze maan is namelijk 1 grote ijsbal.Er is echter een mogelijkheid dat door interne wrijving er genoeg warmte ontstaat voor vloeibaar water binenin Europa.Hierin zou zich eventueel leven hebben kunnen ontwikkelen, maar dat is uiterst onzeker.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• GeeBee
  • Laatst online: 13:34

GeeBee

Oddball

Dat het om bacterieën gaat en niet om Europeanen (!), dat snap ik ook wel.
Voor het ontstaan van (ons bekend) leven is water wel een voorwaarde, maar biedt zeker geen garantie.
Niet overal waar water is, moet leven ontstaan.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik vraag me sterk af of de manen van Jupiter genoeg koolstof-verbindingen in de atmosfeer hebben kunnen doen ontstaan om abiogenese (ontstaan van leven uit levenloze materie, waar de grens dan ook mag liggen) mogelijk te maken. Met water alleen bereik je niets; je moet complexe organische moleculen hebben. De kans dat er leven is op die maan... ik gok 0%

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dat moet je niet zeggen, zowel op Jupiter als op de manen zijn zowel Methaan als Ammoniak gas aanwezig die onder invloed van U.v. straling en electrische ontladingen voor genoeg complexe organische verbindingen kunnen zorgen, de situatie lijkt enigszins op de situatie op aarde 4,5 miljard jaar geleden.Daarom heb ik echter ook mijn bedenkingen want de situatie is er kennelijk in zoveel tijd daar niet veel op vooruit gegaan, waarschijnlijk is het er te koud.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik heb op discovery al gezien (half jaar geleden ofzow) dat ze een sateliet willen sturen die zich door de ijslaag boord en daar monsters neemt...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ja ik heb het gelezen, dat wil ik wel meemaken, dat moet een sterk boortje zijn!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik las net ergens een artikeltje waarin stond dat in hele hoge regenwolken een zooi bacterieen was aangetroffen. Dat zijn dan GEEN omhooggewaaide dingen van het aardoppervlak. Want ze praten hier dan over wolken op 10-15 km hoogte. Zeer lage luchtdruk, temperaturen rond de -50 C en extreem veel UV straling. En vooral bijna geen voedings stoffen. Al lang bekend zijn bacterieen die in hete ( +90 C ) zwavelbronnen leven. En onder hoge druk op de zeebodem in vulcanische spleten bij ver boven de 100 graden. Het leven past zich overal aan aan. De vraag is eerder: Waarom zou er op Europa GEEN leven zijn?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Omdat niet in de bijbel staat dat God daar leven gemaakt heeft. Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~gijsbers/tweak/devil2.bmp

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Grijns...als iets ergens NIET staat staat er OOK niet dat het niet zo is Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 20:28

• MixMasterMike
  • Laatst online: 03-03-2025

MixMasterMike

Impervious

Jawohl, daar had ik een paar jaar terug al van gehoord. NASA heeft toch ook een of ander ruimtevaartuigje daar heen gestuurd met 37 kg. plutonium als brandstof? Daar was 3 jaar terug zo'n ophef over, als dat ding bij lancering was ontploft hadden we dit niet meer kunnen lezen.....

I'll catch you on the flip side....

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:39

faraway

Dank U...

v

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:39

faraway

Dank U...

De maan van juopiter die hier wordt bedoeld is Europa. Deze maan is bedekt met een ijslaag waaronder zich waarschijnlijk een oceaan bevindt van 100km diepte. Sommige wetenschappers oppperen nu dat er in deze oceaan mogelijk leven is ontstaan door de combinatie van water en de warmte van de maan zelf. Op aarde is immers ook leven op grote diepte in de oceaan ontdekt, dat de noodzakelijke warmtebron niet de zon maar de aarde zelf is.

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik wil wederom niet zeuren hoor; maar Pluto bijvoorbeeld is een ijsklomp en zoals iedere persoon met het Downsyndroom weet is ijs ook water Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)) En van het bestaan van ijs op Europa en Mars zijn we al jaren op de hoogte Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

zoals iedere persoon met het Downsyndroom weet is ijs ook water )) En van het bestaan van ijs op Europa en Mars zijn we al jaren op de hoogte
Euh....tsja je hebt misschien wel gelijk met de opmerking over Downsyndroom. Ik durf het niet echt te beoordelen. Maar mensen zonder dat syndroom weten (soms) dat water en ijs twee fysisch verschillende vormen zijn van dezelfde chemische stof. Vloeibaar en Vast. Ze zijn dus niet iedentiek. Daarbij komt er nog iets om de hoek kijken. Bij bevroren CO2 spreken we soms ook over ijs. En dan is het plots heel wat anders.

En ik heb zomaar het idee dat leven in een vaste stof (ijs) iets moeizamer tot ontwikkeling komt dan in een vloeistof of een gas.

Pagina: 1