Stel je hebt nogal wat DVD's en wil hier persoonlijke backups van maken. Een DVD brander is me te duur, helemaal als je ziet dat daar nog maar iets van 4 Gb op kan, en harde schijven ram je te snel vol. Ik hoorde van iemand dat je van zo'n OnStream tape streamer direct de DVD af kon kijken omdat ie snel genoeg de data doorgeeft. Helaas past daar maar 30Gb op, en dat is dan gecomprimeerd, dus hou je ongeveer 15 Gb over, wat net genoeg is voor 2 films. Zo'n cartridge kost een vermogen, dus dat ga ik niet doen.
Comprimeren naar DivX etc vind ik zonde van het kwaliteitsverlies. Ik zet nu de DVD's over op CD's, maar dat kost me dus gemiddeld 7 CD's per film. Daarbij komt dat ik dan tijdens het kijken steeds het cdtje moet wisselen.
Een verwisselbare harddisk met slede heb ik ook nog aan lopen denken, maar volgens vele is dat weer veel kwetsbaarder dan dat je het bijvoorbeeld op tape zet, en dat zou ik dan ook weer jammer vinden.
Wat zou nou de beste oplossing zijn om je DVD films zo goedkoop en goed mogelijk te backuppen?
Comprimeren naar DivX etc vind ik zonde van het kwaliteitsverlies. Ik zet nu de DVD's over op CD's, maar dat kost me dus gemiddeld 7 CD's per film. Daarbij komt dat ik dan tijdens het kijken steeds het cdtje moet wisselen.
Een verwisselbare harddisk met slede heb ik ook nog aan lopen denken, maar volgens vele is dat weer veel kwetsbaarder dan dat je het bijvoorbeeld op tape zet, en dat zou ik dan ook weer jammer vinden.
Wat zou nou de beste oplossing zijn om je DVD films zo goedkoop en goed mogelijk te backuppen?