Okee, ik ben het zat!
Heb een Sony Vaio laptop met IEEE 1394 (i Link, Firewire) connector en hieraan hang ik mijn digitale videocamera.
Zowel DV-In als DV-Out werkt fantastisch.
Laptop is uitgerust met een PIII-700 + 256MB ram.
Heb ook een desktop machine, AMD Thunderbird 1GHz op een Asus A7V met 512MB ram.
Hierin heb ik onlangs een Firewire kaart (Sitecom) geprikt.
Probleem is dat op de desktop DV dramatisch werkt. Meer dan 50% van de frames wordt gedropt.
Ik ben bekend met de problemen van VIA's Northbridge icm PCI bursts. Hiervoor heb ik patches geïnstalleerd. Hetzelfde geldt voor memory interleaving.
De patches losten het probleem helaas niet op.
Dus vandaag heb ik de desktop opnieuw geïnstalleerd met XP Pro. Ik hoopte dat vervuiling van het systeem de slechte DV performance veroorzaakt..... niet dus! Het probleem bestaat nog steeds!
Ter info: Firewire kaart sharet geen INTs met andere PCI devices. XP is in ACPI modus geïnstalleerd. Ik heb (voordat ik opnieuw ging installeren de nieuwste 4-1 drivers erop gezet. Ook regelmatig Windows Update. PCI Latency geprobeerd op allerlei waarden.
Is er iemand die ervaring heeft met DV op een A7V?
Is er iemand die mijn vermoedens dat ik beter een nieuw mobo kan kopen kan bevestigen?
Kan dan ook iemand de vraag beantwoorden of ik in een nieuw Socket A DDR bordje mijn Thunderbird + 133 MHz SDRAM kan blijven gebruiken?
Muchos gracias!
kleine samenvatting van mijn systeem:
AMD TB 1GHz
Asus A7V (bios 1010.B)
(noname)GeForce 2 MX400 / 32MB / AGP2x
3Com 3c905TX fast ethernet NIC
SBLive! Value
MS IntelliEye mouse via USB
PS2 keyboard
Creative Webcam III (USB)
Onboard ATA66 controller heeft één CDROM/RW device op elke poort
Onboard Promise Ultra100 controller heeft één 20GB HDD per poort
COM1 + COM2 staan allebei aan, evenals LPT1
Standaard floppy controller + device
Heb een Sony Vaio laptop met IEEE 1394 (i Link, Firewire) connector en hieraan hang ik mijn digitale videocamera.
Zowel DV-In als DV-Out werkt fantastisch.
Laptop is uitgerust met een PIII-700 + 256MB ram.
Heb ook een desktop machine, AMD Thunderbird 1GHz op een Asus A7V met 512MB ram.
Hierin heb ik onlangs een Firewire kaart (Sitecom) geprikt.
Probleem is dat op de desktop DV dramatisch werkt. Meer dan 50% van de frames wordt gedropt.
Ik ben bekend met de problemen van VIA's Northbridge icm PCI bursts. Hiervoor heb ik patches geïnstalleerd. Hetzelfde geldt voor memory interleaving.
De patches losten het probleem helaas niet op.
Dus vandaag heb ik de desktop opnieuw geïnstalleerd met XP Pro. Ik hoopte dat vervuiling van het systeem de slechte DV performance veroorzaakt..... niet dus! Het probleem bestaat nog steeds!
Ter info: Firewire kaart sharet geen INTs met andere PCI devices. XP is in ACPI modus geïnstalleerd. Ik heb (voordat ik opnieuw ging installeren de nieuwste 4-1 drivers erop gezet. Ook regelmatig Windows Update. PCI Latency geprobeerd op allerlei waarden.
Is er iemand die ervaring heeft met DV op een A7V?
Is er iemand die mijn vermoedens dat ik beter een nieuw mobo kan kopen kan bevestigen?
Kan dan ook iemand de vraag beantwoorden of ik in een nieuw Socket A DDR bordje mijn Thunderbird + 133 MHz SDRAM kan blijven gebruiken?
Muchos gracias!
kleine samenvatting van mijn systeem:
AMD TB 1GHz
Asus A7V (bios 1010.B)
(noname)GeForce 2 MX400 / 32MB / AGP2x
3Com 3c905TX fast ethernet NIC
SBLive! Value
MS IntelliEye mouse via USB
PS2 keyboard
Creative Webcam III (USB)
Onboard ATA66 controller heeft één CDROM/RW device op elke poort
Onboard Promise Ultra100 controller heeft één 20GB HDD per poort