Inbellen in NT 4.0 / protocollen

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Als ik vanuit een NT server via een analoog (goed geïnstalleerd) modem naar buiten bel krijg ik de volgende melding:

Fout bij het maken van verbinding met (naam)

Bezig gebruikersnaam en wachtwoord te verifiëren...

Fout 721: Gelijkwaardige eenheid van externe PPP reageert niet

Ook als ik vanuit een windows 98 - cliënt probeer in te bellen krijg ik een fout, namelijk 650: de computer reageert niet op een netwerkopdracht.

Ik denk dat het te maken heeft met het niet goed ingesteld staan van netwerkprotocollen. In windows 95/98 kun je de adapter voor externe toegang bepaalde protocollen toewijzen, in windows NT worden alleen (echte) netwerkadapters vermeld. Hoe stel ik dit in?

TCP/IP is geïnstalleerd en geconfigureerd voor de Remote Access service (voor het betreffende modem).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als het goed is heb je op je Windows NT bak ook een WAN Wrapper, dat is je "Externe toegangsadapter"
daar kan je idd protocollen aan toewijzen.
Maar waar bel je op in, een Internet provider ? of een eigen RAS server.. :?

• pinockio
Vanuit de NT server bel ik in op een provider (om te testen). Inderdaad heb ik geen WAN-wrapper, die zocht ik al. Hoe voeg ik 'm toe? Misschien gewoon modem ff verwijderen en opnieuw installeren?

Ik heb een paar WAN wrappers ;-) verwijderd omdat dat overblijfselen waren van een vorige (ISDN)kaart - wat overigens onder NT wel een network adapter is...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Je zal daar ook de verkeerde verwijderd hebben.
VOor de zekerheid doe je gewoon even de service RAS verwijderen en weer toevoegen.
Dan in de propertiez van de service RAS je modem toevoegen, en na de onvergetelijke reboot, zal je gewoon een verbinding moeten kunnen makne.
Vergeet echter niet dat je bij het configureren van de service RAS ook moet aangeven of je alleen uitbelt, of ook wilt inbellen op de modem. En voor het uitbellen zal je iig het tcp/ip protocol moeten selecteren.

• pinockio
Hmmmm... er staan er tóch 2 bij, namelijk in het tabblad 'Bindingen' staan bij RAS - WINS-Client (TCP/IP) 3 adapters, namelijk
1) The 10/100 Faste Ethernet Adapter (dat is het locale netwerk)
7) Remote Access Wan Wrapper
8) Remote Access Wan Wrapper

Vaag...

En RAS verwijderen en opnieuw installeren heb ik vorige week al zo'n 4 keer gedaan, zeer tot ongenoegen van de mensen die op de server moeten werken ;)

OK, het bekende verhaal... blijf er met je ... vanaf, ik weet het. Maar alleen zo leer je er wat van. Trouwens erg bedankt voor je hulp.

TCP/IP is goed geconfigureerd (DHCP bij server en win98 client), de gebruiker die inbelt mag inbellen, RAS is geconfigureerd voor zowel naar buiten bellen als ingebeld worden... Wat valt er nog meer te doen???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• pinockio
Ik dacht al... zal het vast in het verkeerde forum zetten...

Nu zie ik dat er maar liefst 3 WAN-wrappers zijn, dat is te zien bij Bindingen - alle protocollen - Remote Access WAN Wrapper.

2) Remote Access WAN Wrapper
7) Remote Access WAN Wrapper
8) Remote ACCESS WAN WRAPPER

Misschien zit die nr. 2 het geheel in de weg, want bij TCP/IP worden alleen '7' en '8' vermeld. (Zou hij dan alleen NETBEUI toestaan oid? Ik heb nr. 7 dan ook meer naar boven geschoven, nummer 2 staat nu onderaan:

7) (enz.)
8) (enz.)
2) (enz.)

Zo maar ff rebooten dan.

• pinockio
Nee, het werkt dus nog niet :( Nu maar modem en RAS verwijderd. Rebooten, weer installeren, rebooten. Trage schijven etc.

Edit: (na rebooten replyen)
Idd anders kun je bezig blijven met NT :) Ik mocht er ook Linux op zetten maar dat leek me wat ambitieus, er draait ook SuperOffice, een administratieve database en een mailserver op. Nu ja mailserver niet zo'n probleem, Superoffice wel.

Edit: nog eens
Werkt niet. Hopeloos. Het moet zo zijn dat er iets NIET geïnstalleerd wordt i.v.m. RAS, PPP of TCP/IP, beveiliging etc. wat dus wel nodig is. Zeer vaag. Zelfs naar buiten bellen werkt niet. (Terwijl dit bij een geheel schone installatie wel werkt, na wat aanpassingen.)Beveiliging staat op 'elk password met normale tekst accepteren'.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hoeft niet elke keer na een reboot te relyen hoor.
Je kunt ook je post editten: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1