[html] ik gebruik het liefst een tabel... maar

Pagina: 1
Acties:

• koekoek
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 17:00
Ik heb een vraagje: De discussie of je nou beter frames of tabellen in een website kan gebruiken is al vaak langs gekomen. De meeste mensen kiezen voor tabellen, ik overigens ook. Nu zit ik met het volgende probleem ik moet een website maken die aan de linkerkant een menu heeft waar een aantal zeeeeeeer grote pulldownmenu's in staan. (groot in de zin van soms wel 100 keuze mogelijkheden), nou moet dat menu ten allertijden zichtbaar blijven. Is het in dit specifieke geval misschien niet beter om dan toch een frameset te gebruiken omdat de mensen met niet zo'n snelle verbinding anders steeds die lijsten moeten ophalen? is er anders een manier dat je afdwingt dat die lijsten gecached worden ?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Erhmmz... een Pulldown menu met 100 items erin lijkt me niet echt gebruikersvriendelijk... daar zou ik wat anders op zoeken. Je kunt een layer natuurlijk ook zo maken dat ie style="position:absolute" op 0,0 staat bijv.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:47 schreef koekoek het volgende:
Ik heb een vraagje: De discussie of je nou beter frames of tabel...... anders een manier dat je afdwingt dat die lijsten gecached worden ?
ik denk dat dit appels met peren vergelijken is.

• koekoek
Op dinsdag 19 februari 2002 13:50 schreef papa_eend het volgende:
Erhmmz... een Pulldown menu met 100 items erin lijkt me niet echt gebruikersvriendelijk... daar zou ik wat anders op zoeken. Je kunt een layer natuurlijk ook zo maken dat ie style="position:absolute" op 0,0 staat bijv.
100 items in een pulldown is inderdaad erg veel , het gaat hier om plaatsnamen en de mensen die er mee werken weten precies wat ze gaan doen en verkiezen zelf deze manier van navigeren

• koekoek
Op dinsdag 19 februari 2002 13:53 schreef Los het volgende:

[..]

ik denk dat dit appels met peren vergelijken is.
tuurlijk is het appels met peren vergelijken, maar feit blijft dat ik kan kiezen voor frames of tabellen op mijn site en dat ik normaal altijd voor tabellen kies, maar nu twijfel ik en vraag naar jullie mening

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op dinsdag 19 februari 2002 14:10 schreef koekoek het volgende:
100 items in een pulldown is inderdaad erg veel , het gaat hier om plaatsnamen en de mensen die er mee werken weten precies wat ze gaan doen en verkiezen zelf deze manier van navigeren
Als het niet zo belangrijk is dat (dit onderdeel van) de site geindexeerd moet kunnen worden door zoekmachines en dat de frames gebookmarked moet kunnen worden, kun je prima frames gebruiken. Tabellen hebben over het algemeen ook mijn voorkeur, maar er wordt vaak te panisch gedaan over frames: ze hebben gewoonweg ook hun voordelen. Het hele scherm hoeft niet elke keer geupdate te worden en zeker bij formulieren vind ik het persoonlijk wel eens prettig dat het output gewoon in een ander frame gegeven wordt en het formulier in zijn eigen frameset gewoon blijft staan (met dus de instellingen die je net hebt aangegeven).

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:11 schreef koekoek het volgende:

[..]

tuurlijk is het appels met peren vergelijken, maar feit blijft dat ik kan kiezen voor frames of tabellen op mijn site en dat ik normaal altijd voor tabellen kies, maar nu twijfel ik en vraag naar jullie mening
in jouw geval zou ik frames gebruiken..als je mneu heeeeeel veel menuitems bevat, en het moet altijd zichtbaar zijn, moet je het kunnen scrollen, dat lukt je niet met een table

• koekoek
okido een frame lijkt mij ook het handigst al vind ik het wel jammer dat een zoekmachine daar moeite mee heeft. Is dat nog steeds zo bij moderne zoekmachines zoals google ?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:35 schreef koekoek het volgende:
okido een frame lijkt mij ook het handigst al vind ik het wel jammer dat een zoekmachine daar moeite mee heeft. Is dat nog steeds zo bij moderne zoekmachines zoals google ?
ik zou zeggen, zoek het op :+

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ja, ook nu nog heeft google een hekel aan frames.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Nee valt heel erg mee en Google heeft met gewone framesets echt geen problemen meer, maar een zoekmachine kan natuurlijk niet uit formulieren dynamische pagina's genereren.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• koekoek
bij google vandaan:
Your page uses frames. Google supports frames to the extent that it can. Frames tend to cause problems with search engines, bookmarks, emailing links and so on, because frames don't fit the conceptual model of the web (every page corresponds to a single URL). If a user's query matches the site as a whole, Google returns the frame set. If a user's query matches an individual page on the site, Google returns that page. That individual page is not displayed in a frame -- because there may be no frame set corresponding to that page.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 15:44 schreef koekoek het volgende:
bij google vandaan:
Your page uses frames. Google supports frames to the extent that it can. Frames tend to cause problems with search engines, bookmarks, emailing links and so on, because frames don't fit the conceptual model of the web (every page corresponds to a single URL). If a user's query matches the site as a whole, Google returns the frame set. If a user's query matches an individual page on the site, Google returns that page. That individual page is not displayed in a frame -- because there may be no frame set corresponding to that page.
je kan in je site op elke pagina wel een scriptje inbouwen die kijkt of de pagina in z'n oorspronkelijke frameset opgeroepen is, zo niet dan kan je instellen dat ie het frameset laat zien, zoals de site bedoeld is

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

mulder

ik spuug op het trottoir

...en een iframe dan?...is dat geen oplossing

/me Facundo is nog geen hardcode html-er

oogjes open, snaveltjes dicht

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op dinsdag 19 februari 2002 16:37 schreef Don Facundo het volgende:
...en een iframe dan?...is dat geen oplossing

/me Facundo is nog geen hardcode html-er
Dan vallen heel veel bezoekers af, omdat iFrames niet werken in NS en volens mij ook nie echt in Opera (?).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1