Toon posts:

Nieuwsbrief in html of plain text

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen de meeste mensen tegenwoordig html in hun mailbox ontvangen of is het toch verstandig om je nieuwsbrief in plain text te versturen zodat iedereen het kan lezen????

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:36
gewoon plain tekst. Is gewoon vervelend om je mail in html te krijgen. Want daarvoor ga ik wel internetten.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Bij het inschrijven mensen laten vragen of ze een HTML mailing willen lijkt me persoonlijk wel een nette oplossing.

Maar als ik toch zie hoeveel HTML mailings ik tegenwoordig wel niet ontvang, lijkt dat toch wel de nieuwe standaard geworden :?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

mulder

ik spuug op het trottoir

De optie geven hoe ze het willen hebben. Want een ander vind het nl helemaal niet erg op het html te krijgen, duidelijker, links zijn clickable etc.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 19:15

Klippy

Still Game

Tegenwoordig zie ik ook vaak HTML met daarboven een linkje naar de text versie.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Plain text natuurlijk. Een mailbox is geen website :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 13:52 schreef LiquidSilver het volgende:
Tegenwoordig zie ik ook vaak HTML met daarboven een linkje naar de text versie.
Das wel een oplossing ja. En ik denk trouwens dat de doelgroep van de site waar het voor is niet eens weet of html kunnen ontvangen, dus de optie geven lijkt me niet echt een goed idee.

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat er nog steeds best een grote groep mensen is die liever plain text ontvangen. Los daarvan: het is vervelender om HTML-mail te krijgen als je plain text wilt lezen (je moet door de HTML-brei heen lezen) dan het ontvangen van plain text wanneer je mail in HTML-opmaak leest.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Ben het geheel met Shivo eens: plain text is voor iedereen te lezen, HTML niet. Als je dus een default format geeft zonder keuze-optie, zou dat plain text moeten zijn. Gewoon een optie aangeven dus, met een beetje uitleg (in geval van twijfel, kies dan plain text) zou dat voor iedereen te volgen moeten zijn.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 13:29
licht eraan wat de doelgroep is.

bedoel mensen welke niet zoveel verstand van pc\s willen hebben, ontvangen liever html, de mensen welke wat meer ervaring/verstand internet hebben kiezen liever voor plain/text.

Nog niet zo lang geleden heeft er een artikel over op securityfocus gestaan.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27
Plain txt 4ever.

HTML is voor het internet.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Op dinsdag 19 februari 2002 14:24 schreef Sybr_E-N het volgende:
Plain txt 4ever.

HTML is voor het internet.
e-mail is ook internet :)

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27
Moi bedoelde met internet het www-en.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Geef mensen de keuze.. zet HTML als default, en zet "(recommended)" erachter voor de n00bs.. klaar toch??

95% van de mailings die we versturen is HTML.. iedereen kan tegenwoordig volgens mij wel HTML ontvangen, misschien die paar freaks die nog met Pine werken...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 14:35 schreef axis het volgende:
iedereen kan tegenwoordig volgens mij wel HTML ontvangen, misschien die paar freaks die nog met Pine werken...
Ik kan wel HTML ontvangen, MAAR...

Al die HTML junk is wel snel 10 a 20 x zo groot dan een plain text mailtje.
Alleen daarom al hoef ik die troep niet.

En voor n00bs is HTML juist NIET aan te raden (ivm met virussen e.d.),
want die n00bs klikken juist overal op.

Ennuh.. pine roeleert :P

Verwijderd

Waarom verstuur je niet gewoon beiden? .. Laat de mailsoftware bij de client vervolgens of de html of de txt versie pakken.

:)

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

BierPul

2 koffie graag

Op dinsdag 19 februari 2002 14:06 schreef Shivo het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er nog steeds best een grote groep mensen is die liever plain text ontvangen. Los daarvan: het is vervelender om HTML-mail te krijgen als je plain text wilt lezen (je moet door de HTML-brei heen lezen) dan het ontvangen van plain text wanneer je mail in HTML-opmaak leest.
Dat los je toch gewoon op met MIME types :)

Tis wel een hoop gezeik om alles goed te krijgen maar het is wel cool, echter kan het wel frustrerend werken als de mensen die het beoordelen op een MAC werkt en jij heel stoer verteld dat je full HTML met backgrounds plaatjes en alles hebt verstuurd |:(

Ja man

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 14:35 schreef axis het volgende:

95% van de mailings die we versturen is HTML.. iedereen kan tegenwoordig volgens mij wel HTML ontvangen, misschien die paar freaks die nog met Pine werken...
Ik werk om een niet te nader te omschrijven universitair medisch centrum in Nijmegen ;) waar alle netwerkservers Banyan Vines draaien. Als gevolg hiervan leest iedereen zijn mail met Happy Mail of Beyond Mail, allebei k*tprogramma's en niet in staat om HTML mail te begrijpen. In ieder geval niet standaard; en zeker n00bs zullen niet weten hoe ze dit moeten veranderen. Ik zou dit soort conclusies niet te snel trekken als je niet weet wat er speelt naast Pine en MSOE.

Verwijderd

Ik zou zeker niet alleen HTML doen, want niet alleen in Nijmegen gebruiken ze Banyan, maar bijvoorbeeld ook de universiteit wageningen. Zo zijn er echt nog wel veel meer, dus als je de ontvangers (die je vaak niet allemaal kent) een beetje waardeert, dan zorg je er voor dat ze het allemaal kunnen lezen. Mensen zelf laten kiezen of een mixed/alternative mime-type zijn dan natuurlijk goede oplossingen. Bij een mixed/alternative mailtje wel de plain bovenaan zetten anders moet iedereen (met banyan bv) zo scrollen.

Ik heb trouwens geen hekel aan HTML mail, maar zie gewoon het nut er niet van in: een link opnemen is toch meer dan genoeg? (gaan mensen zelf wel kijken als het ze interesseert)

Mozilla dat prima HTML ondersteund stuurt zijn mail (en replies) ook standaard als plaintext.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zou standaard HTML kunnen doen, waarbij je onderin en / of op een website aangeeft hoe je een plain text versie kan krijgen. De halve wereld gebruikt outlook / express en kan HTML wel lezen, maar er zijn er ook vele die dat niet kunnen.

Ik gebruik hier op de uiversiteit outlook (en pine via een shell) en kan best html lezen, maar als de optie om het niet te doen niet aanwezig is, voel ik mezelf niet serieus genomen en wens het dus simpelweg niet te ontvangen.

Maar een betere vraag is waarom je het in HTML zou willen doen - voegt het ook iets toe aan wat je wilt zeggen. Simpelweg voor URL's kan je ook gewoon het volledige adres laten zien.

Als je in het mailtje zelf ook direct webcontent wil plaatsen (bv plaatjes) moet je er ook aan denken dat dit nogal eens uitgeschakeld kan zijn ook in HTML mail lezers(ik laat mn outlook bv alleen connecten met poort 110 en 25). Zo zullen ook een hoop mensen mail off-line willen lezen en dus geen webcontent kunnen zien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

je hebt wel genoeg meningen zo :)
verder is dit niet echt een P&W topic dus ik doe hem maar dicht
mocht je nog verder willen in de GC oid moet je maar ff icq-en

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.