Toon posts:

Bijna-dood ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een bijna-dood ervaring schijnt het zo te zijn dat je je leven als een film voorbij ziet flitsen, heb ik laatst gelezen.

Zijn er tweakers die zoiets weleens hebben meegemaakt?

Verwijderd

Dit komt doordat je hersenen door zuurstof tekort willekeurige impulsen genereren. Hierbij schiet dus je halve geheugen aan je voorbij. Daarom lijkt dit net een film van je leven.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

"Bijna dood" is een vreemd woord.
Je hoort pas dat het onzin is als je er:
"bijna levend" van maakt.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat dit beeld vooral zo populair is omdat het een fantastisch hulpmiddel is voor schrijvers. Daardoor wordt het waarschijnlijk vaak gebruikt, daardoor wordt het geaccepteerd.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Netjes Apoc2,
mee eens, en bijna levend klinkt inderdaad kooler.
Dat je licht ziet en dat soort wazige dingen komt ook door willekeurige impulsen die naar je hersenen gestuurd worden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook wel es iets gehoord dat mensen bij een bijna-dood(/levend)ervaring naar de hemel gaan zweven..(hun geest/ziel dan). Een arts op een Emergency-afdeling van een ziekenhuis had daarom eem tekst boven op een kast (naast het bed van de patient) gezet. Dat was dus niet te lezen als je in de kamer stond/ligt. Dr was toen een patient die een bijna-doodervaring had en die ging zweven, maar hij ging niet dood. Toen hij wakker werd wist hij de tekst die op de kast stond , de tekst die hij nooit heeft kunnen zien..

Zou dit echt waar zijn? Ik vind het nogal vreemd..

Verwijderd

he bertv das gaaf:
"Bijna dood" is een vreemd woord.
Je hoort pas dat het onzin is als je er:
"bijna levend" van maakt.
Zeer tof, dat zei ik net al
maarre moet je niet eerst dood zijn om een bijna-levend ervaring mee te maken

Verwijderd

dat bijna dood bijna levend gelul slaat helemaal nergens op!
Waarom zou iemand niet bijna dood kunnen zijn?
Bijna levend is onmogelijk, immers iets dat dood is kan niet meer bijna leven...
Of men moet heel even dood zijn en vervolgens gereanimeerd worden, en tijdens die luttele seconden...
Of 'heel even dood zijn en dan weer gaan leven of zo...
Het slaat iig nergens op...

Verwijderd

Met zo'n ervaring treed de geest buiten het lichaam. Waar je dan terecht komt is eerst een tunnel met een fel fel licht aan het einde. Dan kom je in een soort van 'wachtruimte' terecht. De rest hangt van je begeleider af. Dit heeft m'n zus meegemaakt. Ze was dan ook praktisch overleden... Als er nog iets is dat iemand wil weten over bijna dood zijn, vraag 't even.

Verwijderd

Jah.. ik heb het weleens, nah jah, 2X meegemaakt, maaruh.. je merkt er weinig van hoor.. Aangezien ik VER bewusteloos was (geen adem meer bij 1 van de 2) Ik weet alleen dat ik spartelde en tegen het zeil van de vijver opklom (was toen klein, kon niet zwemmen, watervrees...) en eerder ook nog verdronken.. Maar alles werd gewoon zwart, maar dat lijkt me normaal als je bewusteloos raakt bij gebrek aan adem, bij de aller 1e keer viel ik opslag flauw het water in omdat je wel even schrikt bij een aardbeving (was ergens in 1988 ofzo in San Francisco. Maar toen was ik snel weer bij zinnen, daar herriner ik me niks van, heb ik niet meegemaakt, ik viel ook op de stenen eerst (gleed uit) en daardoor al even weg.. maar ik geloof er niet zo in, ik denk dat licht en donkere beelden gewoon horen bij bewustzijnsverlies door gebrek aan adem zoals bij Coma of verdrinking. (of hele erge pijn) Want door een klap heb je het niet. Maar als je geen ademhaling hebt is het natuurlijk ook ernstiger.. Daar hoort het volgens mij wel bij.

Verwijderd

He Phalanx, dat is wel interessant, ik vraag me nou af wat ik dan heb gemist ofzo, misschien is het omdat ik zoiezo al niet in alles wat ik niet kan vastpakken geloof ofzo hoor.. maaruh.. je hebt nergens contact info staan duzzja, ik zeg het maar even dan hier

Verwijderd

phalanx ja /me wil weten Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif ...
m'n opa en oudtantes hebben ook zulke ervaringen gehad...
was wel interressant toen ze het vertelde.. omdat het vrij nuchtere mensen zijn, hebben ze het heel lang voor zich gehouden omdat ze bang waren voor gek verklaard te worden

1 oudtante zei dat ze een tunnel zag en er iemand kwam die haar er doorheen leidde..
maar halverwege werd ze terug gestuurd..

m'n opa had een uittreding tijdens een beroerte op een verjaardag ..
en hij keek van afstand toe hoe familieleden hem (physieke lichaam) probeerde bij te brengen ..
toen hij dit vertelde merkte hij op dat doodgaan best wel meeviel Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• BertV

BertV

Handgemaakt

Misschien dat mijn schoonmoeder binnenkort haar eerste "bijna levend ervaring" krijgt.

Ik wil niet cynisch overkomen maar ik denk dat die "bijna dood ervaringen" inderdaad wetenschappelijk te verklaren zijn.

Te weinig net als te veel zuurstof kan de hersenen gewoon voor de laatste keer van slag maken. Het ligt in onze natuur om daar iets spiritueels achter te zoeken

Verwijderd

The Cow, in het hiernamaals word besloten wat wij mee mogen maken als we nog niet geheel dood zijn. Het kan dus best zijn dat jij niet toe was aan een vergaande ervaring. Dit geld ook voor de familie van Flamez: alleen als je er 'geschikt' voor bent ga je zoiets meemaken. Zo kan m'n zus vanaf die ervaring geesten ontmoeten. Die komen overigens geheel uit zichzelf. Zulke dingen mag je namelijk absuluut niet gaan opzoeken!

Verwijderd

Phalanx:
Waarom denk je dat je geen geesten mag opzoeken, ofwel: oproepen? Is dat een onderdeel van iets wat je zus geleerd heeft tijdens die bijna-dood ervaring? Ik vraag dit omdat ik iemand ken die fanatiek geesten op wil roepen, maar wij in haar omgeving dat niet altijd willen.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Misschien leuk nieuw topic:
Geesten oproepen

Ik heb wel eens gehoord van bandstemmers.
Dat zijn mensen die in het geruis van radio's stemmen van geesten hoorbaar maken.

De zinnen die ik hoorde tijdens zo'n special van een radio bezorgde mij trillingen op m'n rug.

Toen de sceptische DJ wat schamperrend reageerde hoorde je heel snel: "niet lachen" tussen het gekraak...

Het idee hierachter is dat geesten nooit direct met de levenden inverbinding kunnen staan. Het kan wel via dobbelen, kaartspellen, radiosignalen, glaasje draaien
en een enkel gevoelig persoon.

Verwijderd

goed plan BertV, lekker spannende verhalen voor bij het kampvuur. Dus gooi em er in

Verwijderd

heb nog nooit zoiets meegemaakt maar ben wel een keer van m'n fiets afgereden door een auto die veel te hard aan kwam rijden Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

toen had ik geen half dood ervaring maar ik mis wel een stuk van dat ongeluk
weet namelijk allen nog dat ik die auto aan zag komen rijden en dan weet ik pas weer dat ik op de grond lag

m'n fiets helemaal totelos en ik had en ik zelfs geen schrammetje
maar echt je had m'n fiets moeten zien...

• Rody
  • Laatst online: 26-01 16:23
nou ik was wel bijna een keer dood. reed met m'n scootertje volle snelheid parallel aan een bus, slaat die bus op eens af, werd bijna geschept. en dan was ik zeker door geweest. nee ik kreeg niet zo'n flits alleen een hartverlamming Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Dumtrala:
Raad het die persoon absoluut af! De ervaring van m'n zus met andere personen is: Als je ze oproept kunnen geesten vrij aardig zijn... Maar als je er op door gaat is de kans te groot dat je met de verkeerde geesten te maken hebt.

Waar gebeurd:
Kinderen roepen geesten op (feestje, gezellig), we gaan het Ouja bord (iets als glaasje draaien) spelen... Geesten worden liever niet lastig gevallen. Dus: Er verschijnt een groot groen gezicht op de wand die 'nee' schud en verdwijnt. Vijf minuten later loopt er een man (ziel) met messen door het huis. Er begint een een bowlingbal te rollen door het huis...

Ze hadden gelukkig net op tijd contact gezocht met een paragnost die het probleem op kon lossen. Het is nog steeds niet prettig in het huis.

Dit kan ook jezelf overkomen als je je gaat bezighouden met geesten. Je moet namelijk goed begrijpen dat er ook kwade geesten bestaan. Het is dus zeker geen aanrader om je met geesten bezig te houden omdat 'het wel leuk zou zijn'! Als ze wat willen komen ze wel naar jou toe (mits je daar 'geschikt' voor bent).

Trek hier een les uit.

(BTW: Voor de liefhebbers: m'n ICQ staat vanaf nu in 'Profile')

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Phalanx,

Je hebt gelijk..Bijna dood ervaringen zijn net zoiets als uittreden. Elk mens kan uit zijn lichaam treden, soms spontaan, soms door een ongeluk en sommige mensen kunnen dat ook oproepen. Bij bijna dood ervaringen en uitreden ben je nog wel verbonden met je fysieke lichaam.. Bewust uittreden kan je zelf oefenen en meemaken (zijn veel boeken over) het is een fase tussen slapen en waken waarbij je bewust blijft. Hierdoor kan je je los maken van je fysieke lichaam een "reizen". Door aan iemand te denken kan je op datzelfde moment bij degene zijn en zien wat hij doet, dit is te bewijzen. Je gedachte is de bepalende factor van waar je je bevindt, het lijkt op een soort andere dimensie bepaald door gedachte. Degene die het niet geloven moeten maar een paar boeken gaan lezen en zelf proberen. Er zitten ook gevaren aan omdat je door veschillende sferen kan gaan waarbij je op lagere niveauŽs kan uitkomen en dus met lagere entiteiten te maken kan krijgen. Net zoals het glaasje draaien, hiermee kan je ook lagere entiteiten aantrekken die gevaarlijk kunnen zijn. Dit zijn dus gevaarlijke spelletjes die je niet voor de lol moet gaan spelen.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Als je het niet erg vind vind ik die verhalen van Phalax een beetje sterk..

Mensen die met messen door het huis lopen..
Ja, sorry hoor.. Maar dat krijg je er bij mij niet in..

Verwijderd

Ik had hier een fijn verhaaltje ingetikt over een wetenschappelijke verklaring van de effect die bij een bde optreden, maar die ben ik nu dus kwijt door mijn browser. Laat ik het in 's hemelsnaam nog maar eens intikken...

"Zo wordt een mogelijke wetenschappelijke discussie over dit fenomeen wederom in de kiem gesmoord door gelovigen en andere mafkezen.

Al deze fenomenen kunnen gelukkig ook op een wetenschappelijke wijze verklaard worden, Apoc2 had al een begin gemaakt.

Niet alleen de film wordt veroorzaakt door een gebrek aan zuurstof, maar ook het tunnel-effect. Dan worden niet de geheugendelen van de hersenen willekeurig gestimuleerd, maar de visuele waarneming.

Door de willekeurigheid ontstaat een soort ruis in het gezichtsveld. Maar omdat de randen van het gezichtsveld minder gevoelig zijn, ontstaat een soort gradatie van licht binnen naar donker buiten. Blijkbaar wordt dit vaak als een tunnel geinterpreteerd.

Je kunt vervolgens beredeneren dat die zogenaamde begeleidde reis door de tunnel veroorzaakt wordt door een combinatie van deze beide effecten: zowel het geheugen als het gezichtsveld wordt gestimuleerd. Het lijkt me ook redelijk om aan te nemen dat het eerder regel dan uitzondering is dat beide effecten tegelijkertijd optreden.

Mogelijkerwijs is het wel zo dat eerst een bepaald deel van de hersenen zonder zuurstof komt te zitten en daarna een ander deel, als het langzaam gaat. Wellicht beginnen sommigen weer met ademen als nog niet alles van zuurstof is verstoken."

Verwijderd

psychotic: Ik ben blij dat jij het goed begrijpt.

Timpie2000: Houd vooral die instelling vast. Dan kan er ook niets gebeuren.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Phalax, geloof je nou zelf wat je verteld?

Verwijderd

sorry hoor worst... maar jouw theorie verklaart dus niet dat m'n opa op een meter afstand naar zijn eigen physieke lichaam stond te kijken...
Zo wordt een mogelijke wetenschappelijke discussie over dit fenomeen wederom in de kiem gesmoord door gelovigen en andere mafkezen.
ehm.. de mafkezen zijn degene die blind geloven in de correctheid van de huidige wetenschappelijke theoriën...

en dit geval doet de wetenschap maar een gissing naar de oorzaak... (maw een hypothese)
het is dus nog lang niet bewezen dat de wetenschap hier gelijk heeft
maar het word wel klakkeloos aangenomen als de waarheid

wie is dan gelovig en een mafkees ???
Pagina: 1