Is het mogelijk met c++ 3.1 (dos) een (my)SQL database aan te spreken? Of via ODBC... Dit lijkt me veel handiger dan helemaal zelf een database te maken.
Verwijderd
Als je nu eens gewoon naar www.mysql.org surft, daar vind je zowel een C++ API voor MySQL als een ODBC driver, gewoon met linkjes op de frontpage.
Overigens lijkt me dos nu niet bepaald de beste ontwikkelomgeving voor een netwerk-applicatie...
Overigens lijkt me dos nu niet bepaald de beste ontwikkelomgeving voor een netwerk-applicatie...
Voor DOS???? dat wordt uhm vrij lastig. Al die API's en ODBC werken allemaal via een socket, oftewel een netwerk c.q. internet connectie. Wat dus alleen werkt onder windows. Tenzij je drivers installeert onder DOS, maar die heb ik zover nog niet gevonden.Op dinsdag 19 februari 2002 13:10 schreef jeroenbeekman het volgende:
Is het mogelijk met c++ 3.1 (dos) een (my)SQL database aan te spreken? Of via ODBC... Dit lijkt me veel handiger dan helemaal zelf een database te maken.
Dus veel suc6 met het maken van je database
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Sockets alleen onder Windows? Sockets werken ook onder Unix enzo.
https://fgheysels.github.io/
Dat is nu juist het probleem. Ik heb nog nooit gewerkt met C Builder of Visual C. Daarmee moet het makkelijker zijn om een db te gebruiken/benaderen.
Ken alleen programmeren onder dos. Maar om nu zelf helemaal met gelinkte lijsten een database te maken zie ik niet zitten...
Ik heb trouwens ook bij mtsql gekeken. Is dus alleen vanaf C++ versie 5 te gebruiken. Iemand nog een sugesstie?
Ken alleen programmeren onder dos. Maar om nu zelf helemaal met gelinkte lijsten een database te maken zie ik niet zitten...
Ik heb trouwens ook bij mtsql gekeken. Is dus alleen vanaf C++ versie 5 te gebruiken. Iemand nog een sugesstie?
Ja okee, snap ik. Het moet een dos programma worden. Maar dat wil niet zeggen dat 't niet in een dos venster mag.Op dinsdag 19 februari 2002 18:59 schreef drZymo het volgende:
[..]
Voor DOS???? dat wordt uhm vrij lastig. Al die API's en ODBC werken allemaal via een socket, oftewel een netwerk c.q. internet connectie. Wat dus alleen werkt onder windows. Tenzij je drivers installeert onder DOS, maar die heb ik zover nog niet gevonden.
Dus veel suc6 met het maken van je database
Daar zeg je het. C++ Builder is een verademing als je met C++ een databank wilt benaderen.Op dinsdag 19 februari 2002 20:15 schreef jeroenbeekman het volgende:
Dat is nu juist het probleem. Ik heb nog nooit gewerkt met C Builder of Visual C. Daarmee moet het makkelijker zijn om een db te gebruiken/benaderen.
Je hebt er nog nooit mee gewerkt, maar het is nooit te laat om het te leren.
Ja, C++ 5 gebruiken ipv 3.1 (ik vermoed dat het hier om de Borland compiler gaat?). Die Borland C++ 5 is trouwens gratis te downen. Of C++ Builder gebruiken. Waarom zit je nog met die 3.1 te werken?Ik heb trouwens ook bij mtsql gekeken. Is dus alleen vanaf C++ versie 5 te gebruiken. Iemand nog een sugesstie?
Ik vermoed dat je SQL - statements in je C++ code kunt opnemen door gebruik te maken van 'EXEC SQL', maar dat zal wel geen ANSI C zijn,...
https://fgheysels.github.io/
Weet je een aantal online Tutorials oid?Op dinsdag 19 februari 2002 22:17 schreef whoami het volgende:
[..]
Daar zeg je het. C++ Builder is een verademing als je met C++ een databank wilt benaderen.
Je hebt er nog nooit mee gewerkt, maar het is nooit te laat om het te leren.
Verwijderd
Bij Builder zit een heel mooie handleiding en anders is er op de borland site veel te vinden. BCB maakt het leven simpelOp woensdag 20 februari 2002 18:05 schreef jeroenbeekman het volgende:
[..]
Weet je een aantal online Tutorials oid?
Pagina: 1