W2k-server als single server?

Pagina: 1
Acties:

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 14:36

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Met NT4-server had je tijdens de installatie de keuze om deze als PDC, BDC of Single server te installeren.
In ons NT4 domein wil ik nu een W2k-server gaan plaatsen maar tijdens de installatie kan ik wel kiezen of het de eerste of enige server is maar dan wil W2k meteen een hele riedel aan Active directory etc. vragen beantwoord zien.
Mijn vraag is, kan ik deze W2k-server als Single-server configureren en zo ja, is daar een document over.
Heb wel enige W2k kennis maar met een server is deze beperkt.
Deze server wordt een Notes server.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

zeg maar dat t de enige is. Dingen als domein server komen daarna pas. Die stel je na de installatie in!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

In W2k Serve is er geen verschil meer tussen pdc en bdc, gewoon de optie domeincontroller niet aanzetten. Anders krijg je wel problemen

Verwijderd

ik zou hem dan gewoon een member server maken (na de install). Windows 2000 kan niet als BDC in een nt4 netwerk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Windows 2000 is standaard gewoon een memberserver.
Na de installatie kan je kiezen of je een domein controller wilt gaan maken of niet..
Kan later ook nog met het commando dcpromo

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 14:36

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Waar stel ik dit member server gedeelte in?
Als ik hem gewoon aan een domein toevoeg via, My Computer, Computer-name?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op dinsdag 19 februari 2002 17:13 schreef i2Paq het volgende:
Waar stel ik dit member server gedeelte in?
Als ik hem gewoon aan een domein toevoeg via, My Computer, Computer-name?
Tja, als je een machine installeert met W2K server en je voegt hem aan een domain toe, dan is het idd. een member server....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
Als je maar 1 W2k server hebt en je wilt geen Active directory gebruiken kun je hem ook gewoon als werkgroep server laten draaien.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op dinsdag 19 februari 2002 17:22 schreef Mark het volgende:
Als je maar 1 W2k server hebt en je wilt geen Active directory gebruiken kun je hem ook gewoon als werkgroep server laten draaien.
FF lezen... ze hebben een NT4 domain...

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
Op dinsdag 19 februari 2002 17:23 schreef Devster het volgende:

[..]

FF lezen... ze hebben een NT4 domain...
Dan stopt hij hem tijdens de installatie toch gewoon in het domein en doet hij niets meer met de wizard na de herstart van de w2k server.
Heb eerlijk gezegd alleen de topic titel gelezen en niet verder. Had zo'n topic nog niet eens in ANS verwacht.
Pagina: 1