Toon posts:

Geluid hapert in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van het volgende probleem: In Windows XP hapert het geluid van bijvoorbeeld DVD of MP3 regelmatig als ik bijvoorbeeld een programma opstart met name Internet Explorer. Lijkt wel alsof het geluid dan overslaat.

Ik heb het volgende systeem:
ABIT Be6-2.2 Raid, Celeron 1,0@1,13Ghz, 512Mb en als geluidskaart een SB Live 5.1

Mocht iemand dit probleem kennen of DE oplossing weten geef dan een gil...

Peter

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Dit lijkt een vaker voorkomend probleem te zijn. Ik heb er zelf ook veel last van.
XFire 1024 onder XP.

Vooralsnog heb ik geen oplossing voor het probleem kunnen vinden. Er wordt weleens beweerd dat je bufferlengte in winamp moet veranderen om dit probleem te kunnen oplossen. Bij mij werkt dit in ieder geval niet.

Ik weet niet waar jij je Mp3's afspeeld, maar dit zou je eens kunnen testen. En anders moet je eens op zoek gaan naar de nieuwste drivers voor je systeem.

Suc6

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook met het afspelen van DVD's met Power DVD 4.0 heb ik er last van dat af en toe het geluid wat overslaat. Onder Windows ME had ik er ook last van (alleen met DVD niet verder onder Windows hoor) maar met 98 totaal GEEN last van. alleen bij 98 bevroor zo af en toe het systeem daargelaten...

Verwijderd

ZEER irritant..als bv met Serious Sam 2 begint het geluid idioot te kraken zodra er lekker veel poly's op het scherm komen. :( :( :(

ik wacht nu al tijden op een goede driver fix/oplossing...alles wat ik op GoT vond hielp voor geen meter..
amateurs bij creative daar :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee ken ik ja wat je bedoelde met Serious Sam... Lijkt wel wanneer het systeem belast wordt het geluid er de dupe van wordt. Met Photoshop heb ik er last van enz enz... Onder 98 noooit problemen gehad...

Het lijkt me toch dat mijn Celeron 1,0@1,13Ghz met 512MB SDRAM ruim voldoende is... 7200rpm hard disk enz enz... Lijkt me allemaal in orde?

Verwijderd

't heeft te maken met DMA (direct memory acces). De geluidskaart schijnt iets in het geheugen te willen schrijven wat gekraak en alle voornoemde ellende veroorzaakt. 't is een heel verhaal. Even verder zoeken op het WEB. Er schijnen wel oplossingen te zijn. 't is afhankelijk van de chipset(drivers niet alleen VIA, ook INTEL), OS, moederborden enz. enz. Je moet natuurlijk ook de nieuwste drivers voor je geluidskaart hebben (dit hoeft het probleem niet op te lossen). Kortom: leef je uit!

Verwijderd

Arg daar zijn we tweakers voor niet? (toch?) :)
maar ff serieus, als IEMAND dit probleem opgelost heeft race dan als de sodemeiter naar dit forum en vertel het ons!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02-2025

visboer32

Koen

Ik heb daar nooit last van gehad. Maar toen ik had eerst wel last van het probleem dat ie maar geluid door twee speakers deed i.p.v. 5 na een reboot. Sinds de nieuwe drivers van http://www.creative.com/support doet alles het perfect. Die drivers van Windows Update moet je echt niet gebruiken, die gooien alles door de war!!!

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Verwijderd

Je hoort ook wel eens zeggen dat je de PCI latency in de bios naar 32 of 64 moet zetten... schijnt te werken, ik heb gelukkig geen last van de kraakjes edg. :) suc6

Verwijderd

Allereerst mijn complimenten over dit forum, ik denk dat ik hier veel uurtjes door zal brengen. ;)

Dit was het eerste topic dat ik tegen kwam over het probleem wat ik zelf heb. Ik hoop dat er inmiddels een topic is gestart waarin dit probleem wordt opgelost en zoja, waar kan ik het vinden. Alle mogelijke oplossingen die zijn aangedragen in dit topic helpen niet.....helaas.....Deze vraag al diverse malen op fora gesteld maar nooit een oplossing gevonden. En het is en blijft een irritant probleem. Iemand inmiddels een oplossing gevonden?

groeten,
KD

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 15:42

VIPER2001

[GOT]The Source

Anders kijk ook even naar de latency patch op google.
't was bij mij ook zo ik had namelijk de kt133 chipset

klikkerdeklik

[ Voor 5% gewijzigd door VIPER2001 op 22-01-2006 01:25 ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Helaas geldt deze Patch alleen maar voor SP1, zijn er inmiddels andere geschikte patches te vinden?
Pagina: 1