Toon posts:

w2k server maken , in bestaand nt domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , [edit: iemand een ideetje voor de laatste reply???]

Een vraagje: een tijdje geleden heb ik een soort gelijke vraag al een gesteld in wos maar ik vroeg me iets nieuws af. Is het mogelijk om een w2k server te maken , in een persoonlijk netwerkje, met dezelfde naam , ip-range , e.d. als een bestaand NT 4.0 domein? Ik bedoel dus: ik hand die w2k server in een hub (niet in het netwerk) , geef hem hetzelfde ip adres als de nt srverdezelfde naam en hetzelfde domein naam , maak al mijn gebruikers aan , kopieer bestanden ed. en als ie klaar is haal ik de NT4.0 server eruit en vervang hem door de nieuwe w2k server?

Beetje ingewikkeld misschien , maar kan dit?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Moet het hardwareadres niet overeen komen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee dit kan niet

https://discord.com/invite/tweakers

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Noop gaat niet werken.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 12:25 schreef Erazzzer het volgende:
Moet het hardwareadres niet overeen komen?
nee , denk ik niet tenminste , waarvoor zou dat nodig zijn?

Verwijderd

Je kan nooit 2 dezelfde IP's hebben in een netwerk.
Je kunt wel eerst de Win2k server installeren, data kopieren, nt bak eruit gooien, zelfde IP geven en dan omzetten naar Active Directory.

Verwijderd

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,

je kan heel makkelijk alle data overzetten door er eerst een bdc van te maken, dan naar pdc promoten, upgrade naar w2k, hoef je helemaal geen grbruikers over te zetten, of je moet tik en klik geil zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 12:27 schreef DeeJee het volgende:
Noop gaat niet werken.
je mag zeggen waarom niet!? geldt ook voor redfoxert

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 19 februari 2002 12:28 schreef basil het volgende:

[..]

je mag zeggen waarom niet!? geldt ook voor redfoxert
De client zal zich niet automatisch aanmelden bij je "nieuwe" domein. Client ziet het nl. als nieuw domein en niet als de oude waar hij ooit aangemeld was.
Op dinsdag 19 februari 2002 12:27 schreef PassY het volgende:

je kan heel makkelijk alle data overzetten door er eerst een bdc van te maken, dan naar pdc promoten, upgrade naar w2k, hoef je helemaal geen grbruikers over te zetten, of je moet tik en klik geil zijn
...

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 12:27 schreef PassY het volgende:

ja ok snap ik , maar dan moet ik hem IN het domein promoten naar een PDC?? ik heb toch al een pdc!? Ik wil eigenlijk terwijl ik dit alles doe mijn PDC (NT) gewoon door laten draaien!?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 12:27 schreef awraeven het volgende:
Je kan nooit 2 dezelfde IP's hebben in een netwerk.
Je kunt wel eerst de Win2k server installeren, data kopieren, nt bak eruit gooien, zelfde IP geven en dan omzetten naar Active Directory.
Ik zei dus dat ik hem totdat ie klaar is niet in het netwerk hang , als ie klaar is haal ik eerst de nt bak eruit , en dan de w2k server terug.

Verwijderd

Topicstarter
wat gebeurt er als ik een bdc upgrade naar w2k en daarna de pdc (NT) uit het domein haal?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 13:11 schreef basil het volgende:
wat gebeurt er als ik een bdc upgrade naar w2k en daarna de pdc (NT) uit het domein haal?
iemand?

Verwijderd

Volgens de MS manier. Upgrade de PDC naar Win2K (niet de BDC), haal een BDC uit het netwerk als backup, moest er iets mislopen met de upgrade. Zorg voor de upgrade van de PDC ook voor de backup ervan. Eenmaal de upgrade is gebeurd, dan installeer je die extra server als domain controller (active directory). Doe met de vroegere PDC (nu Win2k) wat je wil, aangezien die nieuwe pc nu domaincontroller is van je netwerk.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Wat je ook kan doen is een nieuw domein maken met
je windows 2000 server. Dan trusted domains maken en de migration tool gebruiken :)

Sundown Circus

Pagina: 1