Toon posts:

Netwerk uitbreiden met server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heden:

1x server (winNT 4sp6)(P3 550, 128mb, 2x scsi 4gb)
35 clients (win98)

Taken van de server: file- en printer server en proxy server.

Toekomst:

1 server met w2k server erbij (P3 1000, 512mb, 2x scsi 18gb), 5 clients erbij.

Welke taken ga ik aan welke server toewijzen. Is er een mogelijkheid tot 'load balancing'? Die NT4 bak zou ik graag als domeincontroller houden, omdat natuurlijk alle instellingen voor de computers en gebruikers hierop al staan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

oude server: domein, printers, plus relatief lichte taken
nieuwe server: fileserving, proxy

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Van die 2k server zou ik iig Fileserver maken.
En voor een printerserver heb je bijna niets nodig, die kun je op de oude laten :)
En als domeincontroller, ja, 2k is wel wat uitgebreider toch?

Verwijderd

installeer de nieuwe eerst al nt4 backup, dan promoten naar pdc, en dan de w2k upgrade er over heen, dan kan die oude er uit en kan je er mee doen wat je wil. de nieuwe moet alle oude taken met groot gemak aankunnen

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die nieuwe zou ik gewoon domein en file doen.
Die ouwe voor de lichte taken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nieuwe dus gewoon pdc maken en als fileserver aan de slag. De oude als printerserver inzetten en eventueel andere kleine taken.

Maar die Proxy? Mijn gevoel zegt (dus nergens op gebaseerd) dat die proxy behoorlijk wat resources opsnoept. Dus ook maar naar die nieuwe? eventueel met 1 gig aan geheugen?

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Never mind...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

PDC bedoelt men daarmee.
Ennie die proxy gebruikt echt niet veel hoor.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kwa proxy: hangt ervanaf wat er zoal met Internet gedaan wordt op die 40 clients! Zit iedereen de hele dag te surfen en te downloaden of is het alleen voor af en toe surfen en een beetje mail?

Als je continu een hele zooi verkeer hebt moet ie het nog wel aankunnen, maar de kans op continu veel verkeer is weer vrij klein bij een gemiddeld bedrijf.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Hoe dan ook, of je nou alle 40 computers hebt ingesteld om continu warez te downloaden vanaf tig FTP's, of dat ze alleen maar voor email gebruikt worden, de load wordt echt niet veel hoor. Voor een proxy voor een stuk of 40 computers voldoet een P100 zelfs, met gemak.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

eigenlijk hangt dat van de verbinding af, als je een 100mbit verbinding hebt en je haalt echt 8 tot 10mbyte/sec met veel clients tegelijk, dan vraag ik me af of zo'n oud bakje dat zonder horten en stoten trekt. Met kabel/xDSL/... is dat natuurlijk geen probleem.

Pagina: 1