Toon posts:

Conflict 1/0 ports 378

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
01) Die melding krijg ik dus telkens als ik mijn pc opstart .. (Conflict 1/0 ports 378)

En dat is dus best wel irri want dan moet ik eerst of F1 drukken voordat ie verder gaat.

Wat kan ik hier aan doen, is het een ernstige fout en hoe kan ik het verhelpen ?

02) Mijn PC vind het ook wel eens leuk om spontaan te rebooten. gewoon uit het niets krijg ik dan ff een zwart beeld. me monitor klinkt een keer en dan gaat ie rebooten .. heeft dat iets met die Conflict 1/0 ports 378 te maken ?

wie kan me helpen ??

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

I/O 378, klinkt als poep op je printerpoort, toevallig 2e lpt kaartje ingebouwd?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, heb je een ander apparaat op dat adres zitten ipv. je printerpoort? Een of ander insteekkaartje met een extra printerpoort (LPT2), een extra seriele poort (COM) of een scannerkaartje ofzo?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz..
Tijdje terug is deze pc in een netwerkje gezet doot een menneke die dr 'verstand' van heeft (zegt ie)

kan het zijn dat hij iets gesloopt heeft offe dat ie iets verkeerds heeft gezet ?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kan zijn, maar nieuwe netwerkkaarten gebruiken volgens mij geen I/O adressen in die buurt... maar goed, het zou misschien kunnen dat de netwerkkaart nu op dat adres staat. Dat kun je wel checken in Windows onder Apparaatbeheer.
Of check daar gelijk ff dat I/O adres, hoogstwaarschijnlijk kan Windows je wel vertellen welke twee apparaten daarop staan of wat voor conflict er op dat adres is.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Al me poorten werken correct (zegt ie)

Com1, Com2 en LPT1. enne die laatste zit in die 378 ferquentie

ik snap er nix van **zucht**

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als Windows geen conflict aangeeft en al je apparaten goed werken is er in principe niets aan de hand, dan neemt Windows de (PnP) controle over van je BIOS en stelt alles zelf wel okee in.

Wat wel kan is dat een bepaalde poort op je PC (die jij niet gebruikt), ook op I/O adr. 378 wil gaan zitten. Die instellingen moet je meestal in de BIOS Setup veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik me pc uit het raam kopen en een nieuwe kopen ? |:(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee check de BIOS instellingen voor I/O adressen van LPT poorten en COM poorten eens, vertel eens of je extra kaartjes (scanner, LPT, COM, ...) in je PC hebt. Je hebt nog lang niet alle details genoemd :)

Verwijderd

Topicstarter
okeej ik ga 't eens probereb :)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

YO, ik heb hetzelfde probleem ik heb er idd een kaartje ingezet voor de muis (en er zit dacht ik ook een printerpoort op). tis een 233 en draait als webservertje met win98, ik wil er linux proberen op te zetten, maar dan wil ik eerst die K*T conflict eraf hebben... Ik heb al een beetje lopen klooien in windows bij apparaatbeheer, so please help me out! ;)

edit: Maar ik moet nu eerst gaan slapen van mijn pa :D

BOINC stats

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je die muis niet op de PS/2 poort aansluiten? Of een gewone COM poort?

En verander in het BIOS gewoon het adres van de poort die een conflict geeft, of schakel die poort uit.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Als je de COM poorten niet gebruikt, waarom zet je die dan niet gewoon uit. Heb ik ook en heb nergens last van.

Verwijderd

Er zijn 2 kaartend ie van hetzelfde I/O adres gebruik maken. Je moet uitzoeken welke dat is.
ALs Windows je geen hulp biedt kun je het op de ouwerwetse manier uitvogelen:
Trek ALLE insteekkaarten los, m.u.v. de videokaart (als die er nog in zit)

WHILE .NOT. <fout>
Start de computer op
Sluit de computer af
IF <geen fout>
THEN
Stop een kaartje in de PC en start weer op
ELSE
Verwijder de laatste kaart
ENDIF
DONE

Als je weet waar de fout zit kun je in het BIOS de juiste wijzigingen aanbrengen....

(Je kan natuurlijk ook eerst je netwerkkaartje lostrekken en kijken of de foutmelding dan al weg is......)

Suc6

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb dit ook wel eens gezien.
Ik bleek toen een conflict te hebben tussen een intern modem en een compoort.
Gewoon even in de bios setup wat settings veranderen.
Net zolang je de melding kwijt bent.
Begin met je LPT adres te veranderen.

Het onderstaande is standaard:
COM1=3F8 COM2=2F8 COM3=3E8 COM4=2E8
LPT1=378 LPT2=278 LPT3=3BC

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Je hebt ook nog de optie auto, als het nog niet lukt. Hiermee zoekt hij zelf het beste op.
Pagina: 1