[Apache][Linux]StarOffice als ASP applicatie

Pagina: 1
Acties:

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 16:31
Is het mogelijk om Linux, Apache en Star/OpenOffice zodanig in te richten dat je het als ASP toepassing kunt gebruiken?

Eventueel zelfs via je browser? Dus je connect met je browser naar de toepassing en begint een brief te typen?

Ik wil hiermee iets op het LAN binnen een bedrijf, dus bandbreedte is geen probleem. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als er terminal software voor linux is, die een webbased client heeft kan datja.
Ik meen dat er Citrix Metaframe for linux/unix is.

Tijd voor een nieuwe sig..

• metalant
Ik zoek meer iets met het concept van GNU, danwel Freeware, dus geen dure commerciele oplossing.

Verwijderd

Volgens mij kan het simpel en gratis (wat wil je nog meer?).
Staroffice op een linux machine installeren samen met VNC.
Op de windowsclients VNCviewer installeren. Alle gebruikers aanmelden op de linux-bak.

Dan met de windows-telnet eerst aanloggen op Linux en vncserver starten. Als dat gelukt is krijg je een nummer terug (1ste keer password opgeven). Vervolgens vanuit windows VNCviewer starten met het ip adres van linux + datzelfde nummer + password. Je hebt dan een complete X desktop met windowmanager van je keuze op de windows scherm.

Met de scriptjes "/usr/X11R6/bin/vncserver" (system level)
en "/home/pietje/.vnc/xstartup" (voor gebruiker pietje) configureer je de hele boel

't moet ook zonder VNCviewer kunnen, via je browser maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Als je het grafisch onvoldoende vind kun je in de buidel tasten en een X server voor windows kopen (Exceed bijvoorbeeld). Dat ziet er "gelikter" uit.

• metalant
Ik heb hier Reflection X op de plank liggen.
Toch maar eens een kijkje nemen naar dat VNC. Even zoeken hier op GoT. :)

Verwijderd

Persoonlijk vindt ik VNC leuk om een PC of server mee te kunnen bedienen zonder een eind te hoeven lopen. Maar is niet echt bedoeld voor wat jij wilt.
Volgens mij kun je hier wat meer mee:

Terminal Server Project voor scholen
Linux Terminal Server Project

Met name de laatste wordt nog vrij actief aan ontwikkeld.

Verwijderd

ook kan je als je op je windoos desktops xwin32 hebt, grafisch inloggen. je gebruikt dat 't X protocol ipv VNC. dat voorkomt dus een telnet sessie.

• metalant
Mijn zoekactie op GoT had al snel duidelijk gemaakt, dat VNC niet zoveel nut heeft. Het is een remote control programma. Ik zoek meer een Terminal server achtige toepassing, á la Citrix of WTS.
Pagina: 1