Toon posts:

slechte kleuroverloop bij films: kabel of kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Armada e500 laptop met een tv-out. Als ik een divx film afspeel op mn tv valt het op dat de kleuroverloop matig is, vooral in donkere scenes (erg "computerachtig")

Nu heb ik in een andere kamer een goeie computer met een ati radeon allin wonder, ben zeer tevreden over de 2D prestaties. Met de Marmitek Gigavideo 50 wil ik het videosignaal draadloos naar de tv in de woonkamer doorsluizen zodat ikd e laptop niet hoef te gebruiken.

Vraag: Is de matige kwaliteit te wijten aan het feit dat het een composiet aansluiting is, en kan ik dus niet veel verbetering verwachten als straks ik de ati radeon tv out ga gebruiken, of is de matige kleuroverloop gewoon te wijten aan de laptop en issie straks beter via de ati?

Bedankt alvast.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Dat kleurverloop waar jij het over hebt, zijn gewoon compressie artifacts die DIVX met zich mee brengt. En dit zie je beter op een LCD scherm dan op een CRT monitor.

Heeft te maken met de contrast waarde.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 12:22 schreef tbusquet het volgende:
Dat kleurverloop waar jij het over hebt, zijn gewoon compressie artifacts die DIVX met zich mee brengt. En dit zie je beter op een LCD scherm dan op een CRT monitor.

Heeft te maken met de contrast waarde.
Dus een SVCD of Composiet kabel maakt geen verschil?

• tbusquet
Op dinsdag 19 februari 2002 12:23 schreef eRR_ het volgende:

[..]

Dus een SVCD of Composiet kabel maakt geen verschil?
Het is S-video btw.

En een S-video kabel geeft wel beter beeld, maar of het specefiek het door jouw genoemde probleem oplost is nog maar de vraag. Maar ik zou je zeker weten aanraden om een s-video kabel te gebruiken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 12:35 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Het is S-video btw.

En een S-video kabel geeft wel beter beeld, maar of het specefiek het door jouw genoemde probleem oplost is nog maar de vraag. Maar ik zou je zeker weten aanraden om een s-video kabel te gebruiken.
Pardon, tis SVHS ja,.ik zie door de afko's het bos ff niet meer..

Het is niet echt een probleem btw, maar ik vroeg me slechts af of SVHS zoveel beter dan composiet zou zijn..ik meende uit de vele topics dat het verschil niet echt waarneembaar was, dus dacht ik dat het wel aan de prestaties van mijn laptop zou liggen. ik heb eerlijk gezegd het nog niet uitgetest om een DVD af te spelen, alleen DIVX...ik heb nl. een standalone dvd speler.

Verwijderd

nou SVHS is dus een videoband kwaliteid aanduiding

en kan je niet instelen dat hij op pal of scam moet staan

• tbusquet
Op dinsdag 19 februari 2002 12:52 schreef plasma_tv het volgende:
nou SVHS is dus een videoband kwaliteid aanduiding

en kan je niet instelen dat hij op pal of scam moet staan
Meeste TV's kunnen ook gewoon secam aan. Maar dat zal het probleem niet zijn denk ik.

En het is dus ook geen SVHS .. maar dus s-video.

En het verschil is GROOT, zeker als je naar de graphics van een computerscherm op je tv gaat kijken. Probeer het verschil maar eens uit.

Verwijderd

Ik heb hier gewoon circa 20 meter coax kabel liggen en deze voorzien van een tulp stekker.
Het werkt perfect, zorg wel voor een dikke binnenkern.
Die artifacts heb ik ook wel eens circa na 20 minuten divx kijken.
ik ben bang dat de video kaart dan te warm wordt en het beeld niet meer goed door geeft.
Na een herstart van het programma werkt het weer, tot dan weer na circa 20 minuten.
het is wel vervelend steets naar zolder te rennen.
Pagina: 1