[apache] alleen binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik heb hier een apache server draaien, maar ik wil graag dat alleen mensen binnen het netwerk deze kunnen benaderen. Als ik nou op i'net zit en ik typ het ip-adres in, dan krijg ik dus ook m'n webserver. Hoe moet ik dit doen?

En ja, ik heb al gesearched, maar die problemen gaan alleen maar over hoe ze apache aan de buitenwereld juist wel beschikbaar kunnen maken.

Verwijderd

wat dat je van redirecten van je poorten, ik neem aandat je een nw kaart heb voor inter en een kaart voor kabel internet?

dus dan kan je gewoon aangeven dat je poort 80 alleen open hebt voor bepaalde pc's dit doe je met je sharing prog.

in windows zoiets als winroute.
ik heb zelf hardware matige router en daar in geconfigureerd dus!!

ik hoop dat je tevreden bent

• FMFREAK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05-2023
In de httpd.conf staat een kopje
#
# Listen: Allows you to bind Apache to specific IP addresses and/or
# ports, in addition to the default. See also the <VirtualHost>
# directive.
#
#Listen 3000
#Listen 12.34.56.78:80
#Listen 80

Als je die tweede Listen regel aan je interne IP hangt (waarschijnlijk iets als 192.168.0.1:80) Misschien dat dat kan helpen ???? Ik heb het niet geprobeert dus.. Laat even weten of het werkt

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je kunt apache ook alleen op je binnen-IP laten luisteren. Zoek maar eens in de docs naar Listen

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

That's just it :) Gewoon laten 'listenen' op het lokale ip. Eventueel kun je hem nog firewallen voor al het verkeer van buiten voor het geval er een aap met je configuratie speelt ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit had je gewoon in dehelpfiles en config zelf kunnen vinden hoor.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.