Toon posts:

Werkt LAN met scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis een LAN aanleggen, ik heb een AMD 1400Mhz met 256MB DDR en De andere PC is een Pentium II 233Mhz met 48MB intern geheugen, op die Pentium zit mijn scanner aangesloten omdat ik bij mijn PC geen plek meer heb om hem neer te zetten.

Nu is mijn vraag, gaat dit wel en kan ik dan vanaf mijn PC scannen, en onder hogere resoluties als diret op die pentium kan?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

kheb ff de search gebruikt en daar kwam ut volgende uit:
Op donderdag 13 september 2001 19:51 schreef Bruwani het volgende:
Hallo,
Hier thuis hebben we een mini-netwerkje van 2 pc's, waarbij aan 1 pc een scanner en printer zit aangesloten.
De printer delen was geen probleem, maar de scanner Agfa Snapscan Touch kostte iets meer moeite, maar is uiteindelijk toch gelukt.
Ik heb het als volgt gedaan: ik heb een snelkoppeling gemaakt op mijn bureaublad naar een map genaamd scanner op de harddisk van de andere pc.
Daarna heb ik het programma van de scanner (Scanwise) geopend en heb toen via BESTEMMING, toen BEELD NAAR HET WEB, gekozen met rechtermuisknop voor EIGENSCHAPPEN, daarna via bladeren het pad gewezen waar de bestanden die gescand zijn naar toe moeten. Nu worden ze dus rechtstreeks naar de andere pc gescand.
Nu moet je als enige nog doen:
Kies in Scanwise voor EXTRA--KNOPPEN CONFIGUREREN en stel dan een van je knoppen in voor BEELD NAAR HET WEB.
Nu kan de andere pc gebruiker door alleen die bewuste knop in te drukken scannen naar zijn eigen pc.
Succes ermee!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ligt aan je scanner of die via het netwerk kan, anders moet je naar die pc toe (lees: remote control) en gaan scannen

Verwijderd

Topicstarter
Het is een USB scanner, en wat ik bedoel is dat die pentium wel eens wil vastlopen bij het scannen, waarschijnlijk vanwege te weinig geheugen.

En omdat die PC er over een tjdje uit gaat vind ik het zonde om er een nieuw kaartje in te steken.

Nu bedoel ik dus, zal die PC niet weer vastlopen als ik over het netwerk scan?

Verwijderd

Gooi dan die usb scanner in je eigen pc. Alles klaar. 8-)
Dan moet degene die de andere pc gebruikt maar snel op jou pc wat scannen. Alsof je dagelijks moet scannen... :?