Verwijderd
"Je moet toch iemand de schuld geven" Daar zit voor mij een kern van waarheid in want wanneer er iets mis gaat heb ik direct iets van: Screw you.. Wel dan niet bewust terwijl ik voor geen meter geloof.
Om er wat dieper op in te gaan:
Ik den kdat een boel mensen een idee willen hebbemn waarom ze hier zijn en waar ze naar toe gaan. Het kan toch niet allemaal toeval zijn enzo..het is een beetje om jezelf wat zekerheid en een doel te geven zou ik zeggen. Ik voel het ( nog niet ) zo dus ik ervaar de natuurwetten als mijn god op het moment.
Ik den kdat een boel mensen een idee willen hebbemn waarom ze hier zijn en waar ze naar toe gaan. Het kan toch niet allemaal toeval zijn enzo..het is een beetje om jezelf wat zekerheid en een doel te geven zou ik zeggen. Ik voel het ( nog niet ) zo dus ik ervaar de natuurwetten als mijn god op het moment.
Verwijderd
Om troost te zoeken. Het is wel erg teleurstellend dat we hier gewoon zonder een hoger doel op aarde aan het klooien zijn. Zoals het er nu naar uit ziet zijn we geen onderdeel van een groot kosmisch plan ofzo. En dat vinden veel mensen jammer, dus verzinnen ze er collectief zelf een: God.
Ik weet op dit moment niet of ik in God geloof. Ik denk niet dat de aarde is gemaakt in een week. Maar ik betrap me mezelf er wel eens op dat ik 'dank u' roep terwijl ik naar boven kijk als ik net uit een nare situatie ben ontsnapt.
Maar toch kan ik op dit moment maar één reden verzinnen waarom ik zou willen dat God bestond en dat is dat ik antwoorden wil hebben op vragen waar ik nooit achter zal komen of antwoorden waar ik erg lang op moet wachten. Vragen als:
-Hoe is het heelal ontstaan?
-Hoe is de mens ontstaan?
-Is er leven na de dood?
-Is er leven op andere planeten?
Dat zijn stuk voor stuk vragen waar ik wel met God over zou willen praten. En gesprekken over technieken die ons helpen om andere planeten te bereiken enzo. Ik ben dol op wetenschap en kan uren lang hierover praten en fantaseren. Maar loop steeds tegen dezelfde grenzen aan omdat bepaalde dingen gewoon nog niet bekend zijn.
Maar toch kan ik op dit moment maar één reden verzinnen waarom ik zou willen dat God bestond en dat is dat ik antwoorden wil hebben op vragen waar ik nooit achter zal komen of antwoorden waar ik erg lang op moet wachten. Vragen als:
-Hoe is het heelal ontstaan?
-Hoe is de mens ontstaan?
-Is er leven na de dood?
-Is er leven op andere planeten?
Dat zijn stuk voor stuk vragen waar ik wel met God over zou willen praten. En gesprekken over technieken die ons helpen om andere planeten te bereiken enzo. Ik ben dol op wetenschap en kan uren lang hierover praten en fantaseren. Maar loop steeds tegen dezelfde grenzen aan omdat bepaalde dingen gewoon nog niet bekend zijn.
Verwijderd
uuuh, tja, ik geloof niet...maar als ik echt eens iets graag wil, dan denk ik toch wel eens...aub, laat dit werken en zo..maar ik geloof net in de kerl, maar toch moet je je ergens aan vast houden ofzo
reden 1:
de mens is een kuddedier, en een kudde heeft een leider nodig
reden 2:
indenbeginne was de mens dom, men wist niet zoveel van de wereld af, en zocht toch een verklaring voor alles. de romeinen en grieken hadden veel goden, voor alles wel een, de christenen wilden beter zijn, en zeiden: "wij hebben EEN god, en deze kan ALLES alleen!"
de mens is een kuddedier, en een kudde heeft een leider nodig
reden 2:
indenbeginne was de mens dom, men wist niet zoveel van de wereld af, en zocht toch een verklaring voor alles. de romeinen en grieken hadden veel goden, voor alles wel een, de christenen wilden beter zijn, en zeiden: "wij hebben EEN god, en deze kan ALLES alleen!"
Laten we lekker link gaan doen...
PM: Maar waarom zou je willen dat God bestond?
god bestaat niet, ik zeg alleen maar waarom anderen willen dat er een god bestaat
Laten we lekker link gaan doen...
Ik zou wel willen dat hij bestond want anders is dat zo zielig voor al die extreme mensen die helemaal niks mogen omdat ze 'rijn' moeten blijven...
Bedankt voor jullie visie. Het komt wel overeen met wat ik er zelf over denk. Enne, Ilan Shemes: Over je vraag of er leven is na de dood kan ik kort zijn; ja. Hier heb ik het nodige voor meegemaakt. Wat de rest betreft: Geen idee. Dit wou ik toch even kwijt.
PM:
Ik geloof ook niet in God. Maar deze vraag gaat veel dieper. Maakt niet uit of God wel of niet bestaat. Zou je willen dat ie bestond en zo ja waarom. Kan je toch best lang over nadenken. Zou je niet willen dat er een almachtig wezen bestond dat gewoon denk: "Ik wou dat ik een planeet had..." en ff later hangt er een planeet!
Phalanx:
Daar ben ik erg nieuwsgierig naar, zou je me daar wat meer over willen vertellen? Desnoods via e-mail: tijdelijk@shemes.net
Ik geloof ook niet in God. Maar deze vraag gaat veel dieper. Maakt niet uit of God wel of niet bestaat. Zou je willen dat ie bestond en zo ja waarom. Kan je toch best lang over nadenken. Zou je niet willen dat er een almachtig wezen bestond dat gewoon denk: "Ik wou dat ik een planeet had..." en ff later hangt er een planeet!
Phalanx:
Daar ben ik erg nieuwsgierig naar, zou je me daar wat meer over willen vertellen? Desnoods via e-mail: tijdelijk@shemes.net
Ik zou willen dat ik zo'n almachtig wezen was, net als Q in Startrek.
Lekker spelen met mensen.
Lekker spelen met mensen.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
phalanx ikke wil ook weten
ik heb niet echt een reden om te willen dat God bestaat...
maar ik ben wel van God's bestaan overtuigd...
en erg nieuwsgierig hoe het allemaal in elkaar steekt
....God is the ultimate X-file.....
ik heb niet echt een reden om te willen dat God bestaat...
maar ik ben wel van God's bestaan overtuigd...
en erg nieuwsgierig hoe het allemaal in elkaar steekt
....God is the ultimate X-file.....
Wat een bealngstelling! Ilan Shemes en Flamez: Ik neem aan dat er gedoeld word op 'leven na de dood'. Nou, ik heb een paranormaal begaafde in de familie. Vandaar. Graag met specifiekere vragen komen, dan kan ik er misschien antwoord op geven. Dan weet ik beter wat jullie willen weten.
Verwijderd
Zou het niet leuk zijn als we daar op serieuze wijze beetje wetenschappelijke experimenten mee uit kunnen voeren?
Ilan Shemes:
Ok....maar als je daar antwoord op zou krijgen dan wil ik vragen:
God waar komt U dan vandaan ?
vaage zooi
Ok....maar als je daar antwoord op zou krijgen dan wil ik vragen:
God waar komt U dan vandaan ?
vaage zooi
Vragen aan God:
Hoe heet u echt?
Waarom bent u niet te detecteren?
Waarom kan ik niet met u praten, maar zeggen andere mensen dat ze dat wel kunnen?
Wat is goed?
Wat is slecht?
Waar komt u vandaan?
Waarom bent u zo slecht (OT)?
Waarom doet u dat u zo goed bent (NT)?
Waarom geloven mensen in U?
Hoelang bestaat U al?
Heeft U de Big-Bang gemaakt?
Bestong u al 'voor' de Big-Bang?
Waarom bestaat U niet?
Hoe heet u echt?
Waarom bent u niet te detecteren?
Waarom kan ik niet met u praten, maar zeggen andere mensen dat ze dat wel kunnen?
Wat is goed?
Wat is slecht?
Waar komt u vandaan?
Waarom bent u zo slecht (OT)?
Waarom doet u dat u zo goed bent (NT)?
Waarom geloven mensen in U?
Hoelang bestaat U al?
Heeft U de Big-Bang gemaakt?
Bestong u al 'voor' de Big-Bang?
Waarom bestaat U niet?
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
macros: Waarom bent u niet te detecteren?
Beetje overbodige vraag als je hem die vraag stelt
j/k
Beetje overbodige vraag als je hem die vraag stelt

j/k
Verwijderd
Tja.
Waarschijnlijk willen mensen dat god bestaat omdat hun leven daar zo vreselijk veel beter van wordt. Het is heel makkelijk om te denken dat alles wat gebeurt in het leven een reden heeft. Dat je ergens voor leeft. Dat je niet stopt aan het eind van je leven hier op aarde. Dat alle pijn en verdriet nog nut heeft gehad. Dat je zelf een speelbal bent van iets hogers. Dat je dus eigenlijk iemand de 'schuld' kunt geven als je zelf iets fout doet.
En jij gelooft in god
dus jij gaat naar de hemel
en ik geloof in nix
dus we komen elkaar na de dood
nooit meer tegen
Het is prachtig. Maar het klopt niet. Want als ik niet geloof, dan geloof ik ook niet dat jij naar de hemel gaat. Zonde wel.
Ja ik denk dat dat het is. Mensen geloven in god omdat het zo'n vreselijke zonde zou zijn als je voor nix leeft. Dat zo'n prachtige creatie zomaar zou worden verteerd.
Ikzelf geloof in hersenen. Het brein. Mijn ziel is niets anders dan een geintje van het menselijk lichaam. Dus ik kan niet naar de hemel. Want zo gauw mijn lichaam de knop omdraait, ben ik uit. Weg. Stopgezet.
Ik zou niet willen dat god bestaat. Dan moet ik hem onder ogen komen aan het eind van de rit (zoals gelovigen geloven). Maar ik zie het al voor me. Ik verantwoord mezelf voor de daden die ik heb verricht in mijn leven. En vlak voordat ik naar de hemel/hel word gestuurd, draai ik me om. Ik kijk hem aan en vraag hem naar verantwoording voor de daden die hij in zijn 'leven'of 'bestaan' heeft verricht.
Eerst zien, dan geloven.
Waarschijnlijk willen mensen dat god bestaat omdat hun leven daar zo vreselijk veel beter van wordt. Het is heel makkelijk om te denken dat alles wat gebeurt in het leven een reden heeft. Dat je ergens voor leeft. Dat je niet stopt aan het eind van je leven hier op aarde. Dat alle pijn en verdriet nog nut heeft gehad. Dat je zelf een speelbal bent van iets hogers. Dat je dus eigenlijk iemand de 'schuld' kunt geven als je zelf iets fout doet.
En jij gelooft in god
dus jij gaat naar de hemel
en ik geloof in nix
dus we komen elkaar na de dood
nooit meer tegen
Het is prachtig. Maar het klopt niet. Want als ik niet geloof, dan geloof ik ook niet dat jij naar de hemel gaat. Zonde wel.
Ja ik denk dat dat het is. Mensen geloven in god omdat het zo'n vreselijke zonde zou zijn als je voor nix leeft. Dat zo'n prachtige creatie zomaar zou worden verteerd.
Ikzelf geloof in hersenen. Het brein. Mijn ziel is niets anders dan een geintje van het menselijk lichaam. Dus ik kan niet naar de hemel. Want zo gauw mijn lichaam de knop omdraait, ben ik uit. Weg. Stopgezet.
Ik zou niet willen dat god bestaat. Dan moet ik hem onder ogen komen aan het eind van de rit (zoals gelovigen geloven). Maar ik zie het al voor me. Ik verantwoord mezelf voor de daden die ik heb verricht in mijn leven. En vlak voordat ik naar de hemel/hel word gestuurd, draai ik me om. Ik kijk hem aan en vraag hem naar verantwoording voor de daden die hij in zijn 'leven'of 'bestaan' heeft verricht.
Eerst zien, dan geloven.
Nou, nou: wat dat dood gaan betreft: je geest leeft verder. Die is van pure energie. Waar dacht je anders dat je aura vandaan kwam? En je kunt ook nog eens meemaken wat je eerder in je leven hebt gedaan. Dit meen ik. M'n zus weet er alles van...
Oh, en voor de leukigheid: http://www.entertaindom.com/pages/god_devil/askgod.jsp Hier kun je God vragen stellen.
Oh, en voor de leukigheid: http://www.entertaindom.com/pages/god_devil/askgod.jsp Hier kun je God vragen stellen.
Verwijderd
Al duizenden jaren is de mens bezig om te bewijzen dat god bestaat.
Tot nu toe geen enkel echt bewijs gezien.
De enige reden dat ik zou willen dat god bestaat is om te bewijzen dat god bestaat.
Tot nu toe geen enkel echt bewijs gezien.
De enige reden dat ik zou willen dat god bestaat is om te bewijzen dat god bestaat.
Pagina: 1