Toon posts:

RedHat Linux Server Based Computing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een onderzoekje tussen linux en w2k.
Nu heb ik de volgende stelling in een rapport gevonden, maar volgens mij is dit niet helemaal correct meer?

Quote "Server Based Computing is een terminalserver concept gebasseerd op MS Windows. Op Linux is het alleen mogelijk om als cliënt Server Based Computing te draaien. Toch is het ook mogelijk om op Linux het terminalserver concept te gebruiken. Binnen Linux wordt deze mogelijk zelfs standaard al geleverd. Het gebruik van X-Window biedt vrijwel dezelfde mogelijkheden als het Server Based Computoing van MS Windows."

Klopt dit nog? Thnx! :7

Verwijderd

Als server based computing is dat je een dump-terminal hebt en die kan laten opstarten vanaf een server, ja, dat kan met Linux.

Eigenlijk kan gewoon alles met linux. Maar die namen als server based computing zijn waarschijnlijk door een of ander commercieel bedrijf verzonnemn, dus misschien moet je even uitleggen wat je bedoeld.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 19 februari 2002 11:12 schreef dutser het volgende:
Op Linux is het alleen mogelijk om als cliënt Server Based Computing te draaien. Toch is het ook mogelijk om op Linux het terminalserver concept te gebruiken. Binnen Linux wordt deze mogelijk zelfs standaard al geleverd.
Jaja.. eerst is het alleen mogelijk om linux als "client" te gebruiken.. en een zin later is het toch ook wel weer mogelijk om linux als server te gebruiken.
Of het is een lichtelijk pro MS rapport, of dat figuur dat het rapport heeft geschreven lijkt er een eind op los te blaten.

Anyways..de term is waarschijnlijk uitgevonden door MS. Het was echter al langer mogelijk dan voordat het in Windows mogelijk was (mainframes anyone?)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Server based computing is een oude term, en niet verzonnen door MS. Denk hierbij aan de mainframes, waarbij de server voor de werkelijke computing zorgt, en de terminal alleen de resultaten weergeeft. In de Windows wereld doen we dat nu bijv. met Terminal Services.

In de Linux wereld is dat altijd al de normaalste zaak van de wereld geweest. Hang maar een terminal aan de compoort en gaan (mits je de deamon draait).

offtopic:
[quote]
Op dinsdag 19 februari 2002 11:19 schreef Sjord het volgende:
Maar die namen als server based computing zijn waarschijnlijk door een of ander commercieel bedrijf verzonnemn, dus misschien moet je even uitleggen wat je bedoeld.
[/quote]

Nou nee hoor, dat is een oud standaard begrip. Wat je eigenlijk zegt is: ik weet niet waar het over gaat, dus leg dat maar eens uit, terwijl de topicposter dat nu juist vraagt. >:)