Toon posts:

CDhoesje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een cd hoesje in autocad te tekenen omdat ik dan makkelijk de juiste maat iedere keer heb... Nu ben ik wel zo ver dat ik de maten heb getekent maar nu als ik hem uit print komt hij te klein uit !!! :'(

Wie kan mij helpen

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Kan je de printmaten niet vergroten?
Ken autocad helemaal niet goed dus...

Verwijderd

Als ik zo mijn lessen in acad goed herinner is dit een probleem met je print instellingen.....staat er ergens bij je printer settings scale to fit?

Verwijderd

queet niet veel van AutoCad, maar wel dat ik het niet zou gebruiken om cd-hoesjes mee te maken... !

Verwijderd

klein tipje:

www.cdrlabel.com

kun je plaatjes in voegen en hij print het wel in het goede formaat voor je uit...

anders moet je ffies kijken op wat voorn resolutie je print... als je bv in autocad 15*15cm 72 dpi invult en dan op 300dpi ofzo print dan komtie er veel te klein uit ja...

maar er zijn mensen hier die dat beter uit kunnen leggen :)

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

op cdcovers.cc is een programmatje dat je kan downloaden (cover xp??) dat super goed al dit werk voor je doet!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een beetje met autocad gaan werken nu lijkt het mij namenlijk een goed oefening

Verwijderd

Tip:

PaintshopPro 7.0

kan je de hoogte en breedte van je image instellen in CM en dan ook nog de resolutie in dpcm instellen.

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Gewoon in CorelDraw opzetten. Template elke keer openen. En voila.

Autocad:
Maar zal wel te maken hebben dat je de cdhoes niet op een A4 getekend hebt, maar op een A1 of een A0.
Dus eerst maar de pagina indeling maken. Alvorens op een wit vel voor je neus te gaan tekenen.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Een beetje met autocad werken he?

Dan is dit idd een goede ofening, maar als ik jou was zou ik dan een soort plattegrond van je kamer maken ofzo.

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

in Acad:

plot/print -> 'scale to fit' uitzetten en de schaal op 1:1 (als de getekende maten, de maten in mm zijn?)

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55
Zit ook wel zo iets bij Nero, coverdesign, neem je screenshot en plak je dat daar in, en print je uit

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
11 bij 11 cm

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie info... Ik zal het proberen

Deze topic mag van mij weg worden gehaalt
Pagina: 1