[CM] koeler plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
ik heb net een 120mm papst fan gekocht die wil ik in het 'dak' monteren als outake
ik heb al onderin-voor een intake van 80mm en achter-boven net boven de PCI poorten en AGP een outtake van 80mm
is dit een goed idee? of kan ik beter die 80mm allebei als intake doen? en dan die 12 als outtake? (ben van plan om hem niet altijd aan te laten...)

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

hahahaha wie wil er nou op jou reageren! :7 nee grapje iemand zal je vast wel kunnen helpen! je hebt het trouwens toch al gezien op school |:(

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Verwijderd

je kan beter dan inderdaat alle2 de 80 als intake nemen en de 120 als out... maar waarom niet altijd aan? waarschijnlijk maakt ie minder herrie dan die 80's en verplaatst ie nog zat lucht op 7v

• YpS
op 7 V valt de luchtstroom best mee kep het net ff getest....
niet altijd aan omdat het toch nog best een herrie maakt..

• YpS
kan niemand mij meer helpen ik weet nou nie wa het beste is...

Verwijderd

ik denk niet dat bovenin plaatsen effect zal hebben, omdat er al een outtake boven de pci-kaartjes zit. en als je em voorin doed heb je kans dat je "druk" in je kast creerd, en dan koelt ie ook niet goed. misschien in de zijkant van je kast?.....

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45
Wat je ook kan doen: zet'm tegen je proc aan, vastmaken met stalen strip ofso, helpt echt choei!

heb het zelf ook gedaan met 80mm delta, pics op http://home.hetnet.nl/~dorst153/casemod.html

temperatuur bijna 20 graden naar beneden >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• YpS
neh nie in de zijkant da kan nie zit een glazen raam >:)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 20:12 schreef FragFrog het volgende:
Wat je ook kan doen: zet'm tegen je proc aan, vastmaken met stalen strip ofso, helpt echt choei!

heb het zelf ook gedaan met 80mm delta, pics op http://home.hetnet.nl/~dorst153/casemod.html

temperatuur bijna 20 graden naar beneden >:)
denk nie dat je gewone proc-fan dat zo leuk vindt >:)
(tenminste ik denk dat je bedoeld die delta voor je normale proc-fan hangen)

• FragFrog
Op dinsdag 19 februari 2002 20:14 schreef LAuWe het volgende:

[..]

denk nie dat je gewone proc-fan dat zo leuk vindt >:)
(tenminste ik denk dat je bedoeld die delta voor je normale proc-fan hangen)
niet helemaal: heb een slot proc, en de procfan blaast er recht op. De delta blaast juist van opzij, zodat zowel de lucht boven als onder de proc fan steeds vervangen wordt door koude >:)

procfan draait zelfs harder :D

• YpS
Iemand nog goede tips
ik heb hem al Int dak gezet past net trouwens tussen de voeding en CD-rom >:)
dus mnoet ik de 2de outake (boven sloten) naar binnen of buiten laten blazen ? :?

• YpS
* YpS kicks!

Verwijderd

In principe is onderdruk in je case het beste :) .

Hieruit volgt dat het dus beter is om de 80 mm front als intake te gebruiken , de 80 mm bij agp-bus als outtake netals de 120 mm in het dak , dit aangezien warme lucht opstijgt .

Of die 120 mm in je dak past , weet ik niet. Heb er zelf een 80 mm zitten er eigenlijk nog ruimte genoeg.
Hangt een beetje af van welke case je hebt en hoe je voeding en (in mijn geval) cdrom zitten .

• FragFrog
Op dinsdag 19 februari 2002 23:06 schreef 2Bad het volgende:
In principe is onderdruk in je case het beste :) .
Niet echt. Is hier nog eens een heel topic over geweest, en onderdruk is niet het beste, evenmin bovendruk. Oftewel, neem evenveel fans in als out, en gebruik de fans die je over hebt om in je kast de luchtstroom te verbeteren :)

Pagina: 1